שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 37 בתים ,  14:48, 22 בנובמבר 2015
שורה 43: שורה 43:  
חומרי הדברה גורמים למגוון בעיות בריאותיות, הן בקרב עובדים בתחומי חקלאות והדברה, הן בקרב תושבי ישובים כפריים הסמוכים לאתרי ריסוס חקלאיים, והן בקרב ישובים הנמצאים ליד מפעלים.  
 
חומרי הדברה גורמים למגוון בעיות בריאותיות, הן בקרב עובדים בתחומי חקלאות והדברה, הן בקרב תושבי ישובים כפריים הסמוכים לאתרי ריסוס חקלאיים, והן בקרב ישובים הנמצאים ליד מפעלים.  
   −
החשיפה לחומרי הדברה לאוכלוסייה הכללית יכולה להיות דרך [[שאריות של חומרי הדברה במזון]], בעיקר שאריות ריסוס בירקות ובפירות. עם זאת, קיימים גם אפיקי [[זיהום]] אחרים. חלק מחומרי ההדברה הם [[מזהמים אורגניים עמידים]] ולכן הם יכולים ל[[זיהום מי תהום|לחדור גם למי השתייה]], לפעמים עשרות שנים לאחר קיום הריסוס המקורי. חלק ממזהמים אלה יכולים להצטבר במעלה [[שרשרת המזון]] ולהשפיע על בני אדם שאוכלים [[מזון מחי]] שמקורו ביונקים, עופות או דגים שאכלו מזון או שתו מים שהיו בהם חומרי הדברה, חלקם יכול [[טרטוגן|להשפיע גם על עוברים ותינוקות]] דרך תזונת האם לפני ובמהלך ההריון ובמשך תקופת ההנקה.  
+
החשיפה לחומרי הדברה לאוכלוסייה הכללית יכולה להיות דרך [[שאריות של חומרי הדברה במזון]], בעיקר שאריות ריסוס בירקות ובפירות. עם זאת, קיימים גם אפיקי [[זיהום]] אחרים. חלק מחומרי ההדברה הם [[מזהמים אורגניים עמידים]] ולכן הם יכולים ל[[זיהום מי תהום|לחדור גם למי השתייה]], לפעמים עשרות שנים לאחר קיום הריסוס המקורי. חלק ממזהמים אלה יכולים [[הצטברות ביולוגית |להצטבר במעלה שרשרת המזון]] ולהשפיע על בני אדם שאוכלים [[מזון מחי]] שמקורו ביונקים, עופות או דגים שאכלו מזון או שתו מים שהיו בהם חומרי הדברה, חלקם יכול [[טרטוגן|להשפיע גם על עוברים ותינוקות]] דרך תזונת האם לפני ובמהלך ההריון ובמשך תקופת ההנקה.  
   −
השפעות בריאותיות של חומרי הדברה כוללות הרעלה אקוטית על ידי שאיפת כמות גדולה של חומר הדברה, וכן השפעות של חשיפה לריכוזים נמוכים במשך שנים והשפעות כמו פרקינסון, מומים ובעיות אחרות בקרב עוברים וכן חשד כגורם מסרטן.  
+
השפעות בריאותיות של חומרי הדברה כוללות הרעלה אקוטית על ידי שאיפת כמות גדולה של חומר הדברה, וכן השפעות של חשיפה לריכוזים נמוכים במשך שנים והשפעות כמו פרקינסון, מומים ובעיות אחרות בקרב עוברים וכן חשד כ[[גורם מסרטן]].  
    
===הרעלה חמורה===
 
===הרעלה חמורה===

תפריט ניווט