שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 406 בתים ,  19:04, 27 בינואר 2013
שורה 26: שורה 26:  
===חקלאות בישראל===
 
===חקלאות בישראל===
 
{{הפניה לערך מורחב|חקלאות בישראל}}
 
{{הפניה לערך מורחב|חקלאות בישראל}}
2.8% מ[[תוצר מקומי גולמי|התוצר המקומי הגולמי]] מקורם ב[[חקלאות בישראל|חקלאות]]. לטענת [[משרד החקלאות]] מתוך כוח עבודה של 2.7 מיליון עובדים, 2.6% עובדים בחקלאות, בעוד ש-6.3% עובדים במתן שירותים לחקלאות.<ref>[http://www.moag.gov.il/agri/files/agriculture/index.html Agriculture in Israel – Facts and Figures 2008] מצגת באנגלית של משרד החקלאות</ref> בעוד שישראל מייבאת חלק ניכר מגרעיני התבואה שלה (כ-80% מהצריכה המקומית) וכן מזון מהחי, היא מספקת לעצמה את רוב הירקות והפירות. במשך מאות שנים, חקלאי האיזור גידלו סוגים רבים של גידולים כמו תמרים, תאנים, חיטה, שעורה, זית ורימון. במאה השנים האחרונות החל גידול פירות ההדר באיזור ועד היום מיוצאים פירות אלה תחת המותג JAFFA לאירופה. ישראל נחשבת אחת המדינות המובילות בגידול מזון בחממות לצרכי ייצוא. כמו כן החקלאות מייצאת פרחים לאירופה. בשנים האחרונות החקלאות הישראלית היא אחד המעסיקים הגדולים של [[עובדים זרים בישראל]].  
+
2.8% מ[[תוצר מקומי גולמי|התוצר המקומי הגולמי]] מקורם ב[[חקלאות בישראל|חקלאות]]. לטענת [[משרד החקלאות]] מתוך כוח עבודה של 2.7 מיליון עובדים, 2.6% עובדים בחקלאות, בעוד ש-6.3% עובדים במתן שירותים לחקלאות.<ref>[http://www.moag.gov.il/agri/files/agriculture/index.html Agriculture in Israel – Facts and Figures 2008] מצגת באנגלית של משרד החקלאות</ref>. לעומת זאת, לפי הלמ"ס בשנת 2011 עסקו בחקלאות 42 אלף איש, מתוך 3 מיליון מועסקים, כלומר 1.4% מכלל המועסקים במשק עבדו בחקלאות. כאשר 22 אלף מהם עבדו בגידולי צמחים, 8000 עבדו בחקלאות מהחי ו-11 אלף עבדו בגינון ויערנות. [http://www.cbs.gov.il/shnaton63/st12_11.pdf]
 +
 
 +
בעוד שישראל מייבאת חלק ניכר מגרעיני התבואה שלה (כ-80% מהצריכה המקומית) וכן מזון מהחי, היא מספקת לעצמה את רוב הירקות והפירות. במשך מאות שנים, חקלאי האיזור גידלו סוגים רבים של גידולים כמו תמרים, תאנים, חיטה, שעורה, זית ורימון. במאה השנים האחרונות החל גידול פירות ההדר באיזור ועד היום מיוצאים פירות אלה תחת המותג JAFFA לאירופה. ישראל נחשבת אחת המדינות המובילות בגידול מזון בחממות לצרכי ייצוא. כמו כן החקלאות מייצאת פרחים לאירופה. בשנים האחרונות החקלאות הישראלית היא אחד המעסיקים הגדולים של [[עובדים זרים בישראל]].
    
===הסקטור הפיננסי===
 
===הסקטור הפיננסי===

תפריט ניווט