שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,973 בתים ,  14:01, 16 בפברואר 2016
שורה 116: שורה 116:     
==השפעות חברתיות של טכנולוגיה==
 
==השפעות חברתיות של טכנולוגיה==
טכנולוגיה עשויה לשנות בצורה דרמטית את התנהלות החברתית של אנשים. לדוגמה [[המהפכה החקלאית]] גרמה לשינויים גדולים בחיי היום-יום של אנשים וכן בהתנהלות של ההיסטוריה מאז. מחברות קטנותשל [[ציידים לקטים]] בנות עשרות אנשים שנודדות בשטח מסויים, ובהן כל אנשי החברה מכירים זה את זה, המהפכה החקלאית הובילה להקמת יישובי קבע, לחברות גדולות יותר, הקמת אימפריות, אגירת רכוש ועוד עשרות שינויים דרמטיים בחיי האנשים.  
+
טכנולוגיה עשויה לשנות בצורה דרמטית את התנהלות החברתית של אנשים. לדוגמה [[המהפכה החקלאית]] גרמה לשינויים גדולים בחיי היום-יום של אנשים וכן בהתנהלות של ההיסטוריה מאז. מחברות קטנות של [[ציידים לקטים]] בנות עשרות אנשים שנודדות בשטח מסויים, ובהן כל אנשי החברה מכירים זה את זה, המהפכה החקלאית הובילה להקמת יישובי קבע, לחברות גדולות יותר, הקמת אימפריות, אגירת רכוש ועוד עשרות שינויים דרמטיים בחיי האנשים. מהפכות טכנולוגיות אחרות כללו את [[המהפכה התעשייתית]] שמתרחשת יחד עם [[המהפכה המדעית]].
 +
 
 +
טכנולוגיה משפיע על היבטים רבים הנוגעים לאנושות:
 +
* סך כמות האנרגיה העומדת לרשות האנושות, (אנרגיה ביולוגית ממזון וחקלאות ואנרגיה ממקורות אחרים כמו [[דלק מחבצי]]), התפלגות האנרגיה (האם אנרגיה נמצאת בכמה ריכוזים גדולים - כמו מכונות קיטור גדולות, או בידי כלל הציבור -כמו במקרה של חשמל).
 +
* סך כמות המידע והידע, התפלגות המידע והידע והזרימה שלו - טכנולוגיות כמו כתב, דפוס, תקשורת המונים, טלוויזיה, מחשבים, רשת אינטרנט, טלפונים חכמים, אגירת מידע על צרכנים ואזרחים בידי חברות גדולות, פטנטים. טכנולוגיות שונות מקלות או מקשות על יצירה והפצה של דיס-אינפורמציה ורעש (לדוגמה [[פרסום סמוי]], [[ספין תקשורתי]]).
 +
* השפעות חומריות של הטכנולוגיה - לדוגמה עיצוב הסביבה העירונית (לדוגמה [[תכנון מוטה רכב פרטי]]), או תפוצה של חומרים שונים במרחב, השפעות על [[מחזור אקולוגי|מחזורים אקולוגיים]].
 +
* השפעות בריאותיות של טכנולוגיה - לדוגמה [[השפעות בריאותיות של מכוניות]], [[השפעות בריאותיות של חומרי הדברה]], [[נשק קל]], והשפעות של טכנולוגיות כמו סניטציה, תזונה, רפואה על הערכת תוחלת החיים.
 +
* השפעות סביבתיות של טכנולוגיה - השפעות של הטכנלוגיה על [[הסביבה הטבעית]], על ניצול [[משאבים מתכלים]] ועל תפקוד [[הביוספרה]] - [[השפעה סביבתית]] ודרך דבר זה השפעות שונות על האנושות (כמו [[זיהום]], השפעות [[קיימות]], השפעות על החקלאות ועוד).
 +
* השפעות פוליטיות של הטכנולוגיה - לדוגמה השפעת כלי נשק שונים והשפעות טכנולוגיות מידע על האפשרות לקיים דמוקרטיה.
 +
* השפעות חברתיות, תרבותיות וכלכליות של הטכנולוגיה - לדומגה השפעת הטכנולוגיה של תקליטים ולאחר מכן האינטרנט על תעשיית המוזיקה, והשפעות שיש לדבר זה על התפלגות ההכנסות בענף זה ובענפים אחרים. השפעות שימוש בטלפונים סלולרים או האינטרט על מוסכמות תקשורת ותפיסות של אנשים זה את זה.  
    
===ממותרות לכורח===
 
===ממותרות לכורח===

תפריט ניווט