שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 11 בתים ,  11:05, 9 בפברואר 2016
שורה 23: שורה 23:     
==השפעות על מחזור החיים של מוצר ועל קיימות==
 
==השפעות על מחזור החיים של מוצר ועל קיימות==
מבחינת [[קיימות]] ו[[תכנון ארוך טווח]] הן לשריפה והן להטמנה של אשפה יש בעיה גם בגלל פגיעה ב[[מערכת אקולוגיות|מערכות אקולגיות]] וגם בגלל דלדול של [[משאבים מתכלים|חומרים מתכלים]] שפרושם זיהום בתהליכי הייצור ומשבר עתידי עקב מחסור או התייקרות שלהם.  
+
מבחינת [[קיימות]] ו[[תכנון ארוך טווח]] הן לשריפה והן להטמנה של אשפה יש בעיה גם בגלל פגיעה ב[[מערכת אקולוגית|מערכות אקולגיות]] וגם בגלל דלדול של [[משאבים מתכלים|חומרים מתכלים]] שפרושם זיהום בתהליכי הייצור ומשבר עתידי עקב מחסור או התייקרות שלהם.  
   −
כאשר זורקים מוצר אחד, הפרוש הוא החלפתו במוצר אחר שצריך לייצר. חלק גדול מצריכת האנרגיה וחלק ניכר מה[[זיהום]] ו[[השפעות סביבתיות|השפעות הסביבתיות של מוצר]], נוצרים בתהליך [כריית]] עופרות שונות, בתהליכי הפקה של [[חומרי גלם]] ובייצור המוצרים. [[ניתוח מחזור חיים]] היא שיטה לעמוד את ההשפעות השונות של מוצרים שונים במהלך חייהם מההפקה ועד לשלבי הפסולת.  
+
כאשר זורקים מוצר אחד, הפרוש הוא החלפתו במוצר אחר שצריך לייצר. חלק גדול מצריכת האנרגיה וחלק ניכר מה[[זיהום]] ו[[השפעות סביבתיות|השפעות הסביבתיות של מוצר]], נוצרים בתהליך [[כרייה|כריית]] עופרות שונות, בתהליכי הפקה של [[חומרי גלם]] ובייצור המוצרים. [[ניתוח מחזור חיים]] היא שיטה לעמוד את ההשפעות השונות של מוצרים שונים במהלך חייהם מההפקה ועד לשלבי הפסולת.  
   −
לדוגמה ייצור של רוב המוצרים כיום דורש שימוש ב[[אנרגיה מתכלה]] המופקת מ[[דלק מחצבי]] - [[פחם]], [[נפט]] [[גז טבעי]] או [[אורניום]] שהפקתם והשימוש בהם כרוכה בזיהום, בעיות חברתיות רבות ודלדלול משאבים אלה. זריקה של מוצרי פלסטיק פרושה לא רק זיהום שפלסטיק זה יכול ליצור במי התהום אלא גם הזמנה לייצור מוצרי פלסטיק חדשים שהפקתם כרוכה בזיהום - לדוגמה תרומה לתעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה (בתי זיקוק, מפעלי פלסטיק) שתורמת ל[[זיהום אוויר במפרץ חיפה]].  
+
לדוגמה ייצור של רוב המוצרים כיום דורש שימוש ב[[אנרגיה מתכלה]] המופקת מ[[דלק מחצבי]] - [[פחם]], [[נפט]] [[גז טבעי]] או [[אורניום]] שהפקתם והשימוש בהם כרוכה בזיהום, בעיות חברתיות רבות ודלדלול משאבים אלה. זריקה של מוצרי פלסטיק פרושה לא רק זיהום שפלסטיק זה יכול ליצור במי התהום אלא גם הזמנה לייצור מוצרי פלסטיק חדשים שהפקתם כרוכה בזיהום - לדוגמה תרומה לתעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה (בתי זיקוק, מפעלי פלסטיק) שתורמת ל[[זיהום האוויר במפרץ חיפה]].
    
==חלופות==
 
==חלופות==

תפריט ניווט