שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 759 בתים ,  11:46, 10 בדצמבר 2012
שורה 23: שורה 23:     
==השלכות על שוק המזון==
 
==השלכות על שוק המזון==
דלדול עתודות הזרחן עלול להשפיע בצורה חזקה על שוק המזון העולמי, שכן זרחן הוא אחד המרכיבים המרכזיים של [[דשן]]. ללא כמות מספקת של דשן, [[רעב המוני|תגווע ברעב]] שני שליש מ[[אוכלוסיית העולם]] שכן לא ניתן יהיה לספק מספיק מזון.  
+
{{הפניה לערך מורחב|ערכים =[[ביטחון תזונתי]], [[חקלאות בת קיימא]]}}
 +
דלדול עתודות הזרחן עלול להשפיע בצורה חזקה על שוק המזון העולמי, שכן זרחן הוא אחד המרכיבים המרכזיים של [[דשן]]. ללא כמות מספקת של דשן, [[רעב המוני|תגווע ברעב]] שני שליש מ[[אוכלוסיית העולם]] שכן לא ניתן יהיה לספק מספיק מזון. <ref>מייקל פולאן, [[דילמת השפע (ספר)|דילמת השפע]], 2006</ref>
   −
אין חלופות לזרחן היות והוא מעורב בתהליכים ביולוגים רבים בעולם החי והצומח. בהיותו יסוד כימי אין דרך לסנתז אותו בדרכים אחרות. לפי אחד המקורות ללא מקורות חדשים של זרחות מינרליות איכותיות החקלאות תהיה בבעיות רציניות בתוך 50-100 שנים. עם זאת עתודות הזרחן צפויות להחזיק בין 75-200 שנה, שבהן יש צורך לחקור דרכים לשם שימור חומרי ההזנה ופיתוח [[חקלאות בת קיימא]] שבה יש מחזורי זרחן סגורים במקום תהליך לינארי של כילוי עתודות הזרחן.
+
אין חלופות לזרחן היות והוא מעורב בתהליכים ביולוגים רבים בעולם החי והצומח. בהיותו יסוד כימי אין דרך לסנתז אותו בדרכים אחרות. לפי אחד המקורות ללא מקורות חדשים של זרחות מינרליות איכותיות, (הדרושות לייצור [[דשן כימי]]) החקלאות תהיה בבעיות רציניות בתוך 50-100 שנים. עם זאת עתודות הזרחן צפויות להחזיק בין 75-200 שנה, שבהן יש צורך לחקור דרכים לשם שימור חומרי ההזנה ופיתוח [[חקלאות בת קיימא]] שבה יש מחזורי זרחן סגורים במקום תהליך לינארי של כילוי עתודות הזרחן.
 +
 
 +
הבעיה של ייצור [[דשן כימי]] מסתבכת בגלל היבטים נוספים שלו כמו עלויות הכרייה התלויות גם במחירי האנרגיה שעלולים להיות מושפעים מ[[שיא תפוקת הנפט]] ושיאי תפוקה של דלקים נוספים, עלויות ההפקה של אמוניה באמצעות [[גז טבעי]] ובעיות חקלאיות נוספות הקשורות ל[[חקלאות תעשייתית]] כמו [[סחף קרקע]].
    
==מגבלות נוספות==
 
==מגבלות נוספות==

תפריט ניווט