שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 25 בתים ,  11:36, 10 בדצמבר 2012
שורה 23: שורה 23:     
==השלכות על שוק המזון==
 
==השלכות על שוק המזון==
דלדול עתודות הזרחן עלול להשפיע בצורה חזקה על שוק המזון העולמי, שכן זרחן הוא אחד המרכיבים המרכזיים של [[דשן]]. ללא דשן, [[רעב המוני|יגוועו ברעב]] שני שליש מ[[אוכלוסיית העולם]] שכן לא ניתן יהיה לספק מספיק מזון. אין חלופות לזרחן היות והוא מעורב בתהליכים ביולוגים רבים בעולם החי והצומח. בהיותו יסוד כימי אין דרך לסנתז אותו בדרכים אחרות. לפי אחד המקורות ללא מקורות חדשים של זרחות מינרליות איכותיות החקלאות תהיה בבעיות רציניות בתוך 50-100 שנים. עם זאת עתודות הזרחן צפויות להחזיק בין 75-200 שנה, שבהן יש צורך לחקור דרכים לשם שימור חומרי ההזנה ופיתוח [[חקלאות בת קיימא]] שבה יש מחזורי זרחן סגורים במקום תהליך לינארי של כילוי עתודות הזרחן.
+
דלדול עתודות הזרחן עלול להשפיע בצורה חזקה על שוק המזון העולמי, שכן זרחן הוא אחד המרכיבים המרכזיים של [[דשן]]. ללא כמות מספקת של דשן, [[רעב המוני|תגווע ברעב]] שני שליש מ[[אוכלוסיית העולם]] שכן לא ניתן יהיה לספק מספיק מזון.  
 +
 
 +
אין חלופות לזרחן היות והוא מעורב בתהליכים ביולוגים רבים בעולם החי והצומח. בהיותו יסוד כימי אין דרך לסנתז אותו בדרכים אחרות. לפי אחד המקורות ללא מקורות חדשים של זרחות מינרליות איכותיות החקלאות תהיה בבעיות רציניות בתוך 50-100 שנים. עם זאת עתודות הזרחן צפויות להחזיק בין 75-200 שנה, שבהן יש צורך לחקור דרכים לשם שימור חומרי ההזנה ופיתוח [[חקלאות בת קיימא]] שבה יש מחזורי זרחן סגורים במקום תהליך לינארי של כילוי עתודות הזרחן.
    
==מגבלות נוספות==
 
==מגבלות נוספות==

תפריט ניווט