שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 61 בתים ,  10:58, 15 ביולי 2008
שורה 5: שורה 5:     
==היסטוריה והמהפכה הירוקה==
 
==היסטוריה והמהפכה הירוקה==
הסרט מזכיר כי ארצות הברית היתה אומה של חקלאים, אבל כיום רק 2% מהאוכלוסיה שם עוסקת בחקלאות, ומשום כך, כמו במדינות רבות - כולל ישראל, האזרחים לא מודעים לתחום.  
+
הסרט מזכיר כי ארצות הברית היתה אומה של חקלאים, אבל כיום רק 2% מהאוכלוסיית המדינה עוסקת בחקלאות, ומשום כך, כמו במדינות מערביות רבות - כולל ישראל, האזרחים לא מודעים לתחום.  
   −
לטענת הסרט לפני 12,000 שנים אנשים החלו לעסוק לשמור זרעים ולהנבטים בכוונה, הדבר הוביל לחקלאות וכתוצאה מכך נולדו ציביליזציות. בסין גודלו אלפי זנים של אורז. ברחבי העולם גודלו למעלה מ-5,000 זנים של תפוחי אדמה, ובארצות הברית לבדה היו למעלה מ-7,000 זנים של תפוחים במאה ה-19.  
+
לטענת הסרט לפני 12,000 שנים אנשים החלו לעסוק לשמור זרעים ולהנבטים בכוונה, הדבר הוביל לחקלאות וכתוצאה מכך נולדו ציביליזציות. בסין גודלו אלפי זנים של אורז, ברחבי העולם גודלו למעלה מ-5,000 זנים של תפוחי אדמה, ובארצות הברית לבדה היו במאה ה-19 למעלה מ-7,000 זנים של תפוחים.  
   −
במאה ה-20 החקלאות עברה שינוי משמעותי. פצצות על בסיס חנקן שפותחו במלחמת העולם הראשונה, היו הבסיס לפיתוח דשנים כימיים על בסיס חנקן. גז עצבים שפותח בזמן מלחמת העולם השניה שימש כבסיס לקוטלי חרקים ששימשו בחקלאות. טכנולוגיות חדשות יותר איפשרו יבולים גבוהים יותר, מחירים נמוכים יותר וזמינות גבוה יותר של מזון. התפתחויות אלה יחד עם פיתוח של זנים חדשים הובילו ל'''[[המהפכה הירוקה|מהפכה הירוקה]]'''.
+
במאה ה-20 החקלאות עברה שינוי משמעותי. פצצות על בסיס חנקן שפותחו במלחמת העולם הראשונה, היו הבסיס לפיתוח [[דשן כימי|דשנים כימיים]] על בסיס חנקן. גז עצבים שפותח בזמן מלחמת העולם השניה שימש כבסיס ל[[קוטלי חרקים]] ששימשו בחקלאות. טכנולוגיות חדשות יותר איפשרו יבולים גבוהים יותר, מחירים נמוכים יותר וזמינות גבוה יותר של מזון. התפתחויות אלה יחד עם פיתוח של זנים חדשים הובילו ל'''[[המהפכה הירוקה|מהפכה הירוקה]]'''.
   −
המחשבה על המהפכה הירוקה היתה לתת להפוך את החקלאות לדבר שיטתי וממוכן בדומה למהפכה שעבר הייצור ב[[מהפכה התעשייתית]], ולספק לעולם שיטה אחת שעובדת להגברת יבולי המזון. בעשורים הבאים היתה עליה עצומה בפוריות השדות וביבולים.  
+
ההיגיון של המהפכה הירוקה היה להפוך את החקלאות לדבר שיטתי וממוכן בדומה למהפכה שעבר הייצור ב[[מהפכה התעשייתית]], ועל ידי כך לספק לעולם שיטה יעילה אחת לשם הגברת יבולי המזון. בעשורים הבאים היתה עליה עצומה בפוריות השדות וביבולים.
    
==מונוקלצ'ר==
 
==מונוקלצ'ר==

תפריט ניווט