שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 127 בתים ,  11:11, 15 ביולי 2008
שורה 14: שורה 14:     
==מונוקלצ'ר==
 
==מונוקלצ'ר==
המהפכה הירוקה הובילה ל[[מונוקלצ'ר]] - גידול של מספר מצומצם של זנים שנה אחר שנה על פני שטחים עצומים בכל רחבי העולם. דבר זה יצר וואקום אקולוגי שאותו יכלו מזיקים ומחלות לנצל. מונוקלצ'ר מהווה סיכון משמעותי ל[[ביטחון תזונתי]]. באמצע המאה ה-18 גידלו באירלנד מספר מצומצם של זני תפוחי אדמה, כשאלו חלו, מתו כמיליון אנשים ברעב. מחלה דומה שתקפה את תפוחי בפרו הם הובילו לתוצאות חמורות. היום רק 4 זנים של תפוחי אדמה מגודלים באופן נרחב בכל רחבי העולם. 97% מזני הירקות שגודלו בתחילת המאה ה-20 נכחדו.
+
המהפכה הירוקה הובילה ל[[מונוקלצ'ר]] - גידול של מספר מצומצם של זנים שנה אחר שנה על פני שטחים עצומים בכל רחבי העולם. דבר זה יצר "וואקום אקולוגי" שאותו יכלו לנצל מזיקים ומחלות. מונוקלצ'ר מהווה סיכון משמעותי ל[[ביטחון תזונתי|ביטחון התזונתי]] העולמי. באמצע המאה ה-18 גידלו באירלנד מספר מצומצם של זני תפוחי אדמה, כשאלו חלו, מתו כמיליון אנשים ברעב. מחלה דומה שתקפה את תפוחי האדמה בפרו גרמה לתוצאות חמורות. היום מגודלים באופן נרחב רק 4 זנים של תפוחי אדמה בכל רחבי העולם. 97% מזני הירקות שגודלו בתחילת המאה ה-20 נכחדו.
   −
הירידה במגוון הגנטי, יחד עם התרגלות המזיקים וגורמי המחלות לריסוסים הובילה את החלקאים לתלות גוברת והולכת בחקלאות התעשייתית ובקניית [[חומרי הדברה]]. השימוש המוגבר בדשנים כימיים, חומרי הדברה נגד מזיקים וחומרים להדברת עשבים, הוביל לעלויות גבוהות יותר, לזיהום מים, ולבעיות בריאותיות.
+
הירידה במגוון הגנטי, יחד עם התרגלות המזיקים וגורמי המחלות ל[[חומרי הדברה]] הובילה את החקלאים לתלות גוברת והולכת בחקלאות התעשייתית ובקניית [[חומרי הדברה]]. דבר זה הוא דוגמה ל[[נעילה טכנולוגית]]. השימוש המוגבר בדשנים כימיים, חומרי הדברה נגד מזיקים וחומרים להדברת עשבים, הוביל לעלויות גבוהות יותר, ל[[זיהום מים]], ולבעיות בריאותיות.
    
==ראונד אפ והמפכה הגנטית==
 
==ראונד אפ והמפכה הגנטית==

תפריט ניווט