אקו-ויקי:מזנון/ארכיון 2

מתוך אקו-ויקי, מקום מפגש בנושאי אקולוגיה, חברה וכלכלה.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קביעת כללים למי מתמנה כמפעיל מערכת

שלום לחברי הקהילה,

מעולם לא הייתי מפעיל מערכת בקהילה ואין בכוונתי להתמנות לאחד אך אני מציע לגבש כללים לגבי מי מתמנה לאחד.

אני אישית חושב שקריטריונים סבירים הם למשל:

  • הוכחת ידע רלוונטי בעבודה עם MediaWiki
  • ותק של חודש לפחות לצד תרומות משמעותיות לאתר במהלך חודש זה (לשיקול דעת הביורוקרטים)
  • תרומה ספציפית כגון כתיבת חמישה ערכים מבוקשים עם מקורות שחיפוש מדויק על חלקים מהם בגוגל מעיד כי הם מקוריים ולא הועתקו לכאן ממיזם אחר (לשיקול דעת הביורוקרטים)

לפי דעתי, אין חובה שאדם יעמוד בכל אחד מן הכללים ובכל מקרה נדרשת הסכמה כוללת עד פרק זמן מקסימלי מצד הביורוקרטים מי לבסוף מתמנה או לא.

בברכה, ‏EqualizeE‏ • שיחה 08:35, 2 באוקטובר 2020 (IDT)

תודה. אני חושב שזה יהיה רלוונטי לעשות לפני פעילות לגיוס עורכים חדשים באופן אקטיבי. כרגע אנחנו עוד לא שם. בינתיים ממילא אני עובר על כל העריכות פה ומשפר, מעיר ומאיר היכן שנדרש. אם יש דעות נוספות מעורכים נוספים - אשמח לשמוע. עידן ד (שיחה) 18:25, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
הערה כללית - אני חושב שבאקו-ויקי למפעיל מערכת צריך להיות שתי תכונות נוספות. (מעבר לידע, ותק ותרומה). תכונה אחת היא נימוס או דרך ארץ כלפי משתמשים אחרים שכן הוא נדרש להתווכח עם אנשים אחרים ורצוי שזה יהיה בלי מריבות אישיות, ועם דיונים לגופו של עניין ועם רצון להוביל לשיתוף פעולה . התקרבות לקונצנזוס מדעי בקשר לידע וחתירה לקונצנזוס בקשר לפעולה , ראו דף תקשורת מקרבת . התכונה השניה היא עניין של ערכים. לאקו-ויקי דווקא יש ערכים נורמטיביים וחתירה למטרה חברתית מסויימת והיא מניעת הכחדת האנושות או קיימות ומפעיל צריך להיות בקיא בצורה מסויימת בתחום ועם ערכים דומים. האזרח דרור (שיחה) 06:41, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

יצירת חשבונות

שלום וברכה, אשמח לדעת מדוע צריך לבקש אישור להרשמה, ולא שיהיה אפשר להצטרף לעורכים של אקו-ויקי בלי לבקש אישור הרשמה? מתייג את האזרח דרור, עידן ד, EqualizeE.

שלום משתמש:Neriah
אני אגיב רק מדעתי האישית כמשתמש שאיננו מפעיל\ביורוקרט\סיסאדמין (בעל גישה לשרת);
אני אישית בעד הפרקטיקה הזו בטיעונים אלה (שאין לי מושג אם עידן ודרור חולקים אותם):
  • זה מנגנון מניעת ספאם שהוא די אפקטיבי ביחס לכמות הנרשמים לכאן, הנמוכה כיום יחסית למשל לויקיפדיה העברית.
  • זה נותן לקהילה לשמור על עצמה ממשתמשים ותיקים מסוימים בעלי כוח רב במיזמי MediaWiki אחרים מסוימים שהם לפי הבנתי חסרי כבוד בסיסי לאחר ונוטים לציניות קיצונית ולהתעליינות שאולי יטעו לחשוב שגישתם הפסולה לבריות נפוצה פה - כמובן שלא כל מי שעורך במיזמי MediaWiki אחרים הוא כזה (לכן הדגשתי "מסוימים" ביחס לאותם עורכים)
שפע ברכות, ‏EqualizeE‏ • שיחה 11:32, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
יהיה מאוד טוב אם תהיה אפשרות זו. גם יהיה מאוד טוב אם אנוניימים יוכלו לערוך. מגזין יהלום (שיחה) 19:37, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
שלום משתמש:מגזין יהלום; לדעתי טוב אם תוסיף "לדעתי" לפני דבריך; לגבי עריכת אנונימים - זה עניין אחר שלדעתי ראוי לדיון עצמאי ומוטב לא לדון בו בדיון הנוכחי פשוט כדי לא לערבב נושאים שונים ולהבטיח דיון נקודתי פורה. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 20:16, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
אוקיי, תודה. מגזין יהלום (שיחה) 20:25, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
מגזין יהלום, אני חשוב שכדאי לאשר הרשמה לחשבון ללא בקשה אבל לא לאשר עריכה מחוץ לחשבון כי אם יש עריכות מחוץ לחשבון אז מטבע הדברים יהיו גם השחתות. נריה (שיחה) 18:59, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
נכון.. לדעתי, אם כמות המשתמשים הפעילים יהיה אפשר להסתדר עם משחיתים. מגזין יהלום (שיחה) 19:19, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
נכון, אבל זה לא בטוח... נגיד בויקיפדיה היתה השחתה שנשארה שנה וחצי ויש שם הרבה יותר משתמשים מפה. נריה (שיחה) 20:18, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
אני חושב שפעם האופציה הזאת הייתה פתוחה כאן. מגזין יהלום (שיחה) 22:12, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
והיו השחתות מגזין יהלום? --נריה (שיחה) 19:24, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
אני חושב שהיו ובגלל זה הפסיקו. מגזין יהלום (שיחה) 19:34, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
אהה, אוקיי. SMirC-thumbsup.svg תודה רבה! מגזין יהלום --נריה (שיחה) 14:07, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
לפני מספר שנים היה ניתן לערוך באופן אנונימי. התכונה הוסרה עקב הכנסת קישורים חיצוניים פרסומיים על ידי בוטים באופן תדיר מאוד. עידן ד (שיחה) 11:58, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש: עידן ד, מאז אותן שנים MediaWiki עברה שינויים רבים וייתכן שנוספו לה מנגנוני מניעת ספרים ריגוריים. אני ממליץ לתת צ'אנס נוסף לעריכה אנונימית החל מ-2021. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 03:31, 29 באוקטובר 2020 (IST)
בעד. מגזין יהלום ~ שיחה 20:31, 29 באוקטובר 2020 (IST)
בעד חלש. דוגקן דוגקוןהודעה 20:55, 31 באוקטובר 2020 (IST)
נגד. טרולים לא חסרים. מאותה סיבה יש לאשר הרשמה. דוריאן (שיחה) 00:01, 1 בנובמבר 2020 (IST)

אישור חשבונות

מה אתם אומרים על כך שמפעילי המערכת גם יוכלו לאשר חשבונות וכך יפחת העומס?. מגזין יהלום (שיחה) 14:12, 12 באוקטובר 2020 (IDT)

שלום משתמש:מגזין יהלום.
לפי הבנתי, בשאלתך טענת בעקיפין לקיומו של "עומס" (בכמות הנרשמים לאקו-ויקי); אינני מכיר עומס כזה - למיטב ידיעתי הביורוקרטים מסתדרים מצוין (אנא תקנו טעות אם הייתה משתמש:עידן ד ומשתמש:האזרח דרור) עם כמות הנרשמים הדלה מאד אצלנו; למעשה, חסרים לנו המון תורמים פעילים כפי שאפשר להבין מאקו-ויקי:בקשת דף.
בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 18:32, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש בויקיפדיה מחכה כבר חודש לאישור החשבון שלו.. מגזין יהלום (שיחה) 19:20, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה על חלוקת המידע - מהכרותי עם המיזם מקרה כזה הוא יוצא מן הכלל ולא בנחלת הכלל ואינני יודע למה זה (אני לא אמון על זה) אך ייתכן ולביורוקרטים יש סיבה אחת או יותר לכך; אני מזמין אותך לפנות אליהם אישית באיימייל לבירור העניין. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 19:46, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
בכל מקרה, נראה מה יגידו הבירוקרטים. מגזין יהלום (שיחה) 22:13, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
מתייג את האזרח דרור עידן ד אני מסכים עם מגזין יהלום ועם EqualizeE. דוגקן דוגקוןהודעה 22:35, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא רואה סיבה מדוע מפעילי מערכת לא יאשרו חשבונות. בעבר בכלל היה אפשר לערוך גם בלי חשבון, אבל אז החלה מתקפה של רובוטי ספאם ונאלצנו לשנות. האזרח דרור (שיחה) 06:34, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
חשוב לי שהבירוקרטים יאשרו את החשבונות כי מדובר באנשים שאני מכיר אישית וסומך עליהם. לא כל הבקשות מאושרות (רובן כן). בנוסף, ולא פחות חשוב, אני בודק את הפרטים כל חשבון חדש (גם בדיעבד). מה גם שאני לא מכיר בעיה של עומס - כל בקשה מאושרת תוך מספר שעות בדרך כלל. כך ש-3 בירוקטרים שיעברו על הבקשות זה מספיק לטעמי. עידן ד (שיחה) 11:54, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

שוב בעיית Bad Gateway מחוץ לערך מדבריות האורן

ניסיתי להיכנס מקודם לדף משתמש:דוגקן ונתקלתי ב Bad Gateways שמופיעות לסירוגין כשמנסים להיכנס לדף מדבריות האורן.

כמו הדף מדבריות האורן, דף המשתמש של דוגקן עתיר תמונות והרי אני אישית סבור שהבעיה הזאת ייחודית לדפים עתירי תמונות; יקירי משתמש:עירא.

לפי דעתי מה שגורם לבעיה הזאת זה לפחות אחד הגורמים העיקריים לירידת מיקומים כללית של האתר בשנה וחצי האחרונות בגוגל וכדאי להקדיש לכך יותר תשומת לב. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 08:43, 20 באוקטובר 2020 (IDT)

כנראה בגלל הגודל של הBytes. דוגקן דוגקוןהודעה 15:26, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
לפני שנה בערך משתמש:עירא העביר את האתר לשרת חדש וזה פתר את כלל בעיות ה Bad gateway למעט אלו של הדף מדבריות האורן (וכעת אולי גם בהקשר דף המשתמש שלך); בהתבסס על ביקור בערכים ארוכים מאד (הרבה יותר ארוכים ממדבריות האורן מבחינת מלל) סבורני שהבעיה היא בתקשורת של התקן ה MediaWiki הנוכחי של אתר זה, עם WikiCommons (יש כשל בהעברת "המון תמונות"); לכן אשאל את משתמש:Eburcat האם יש איזה טסט אוטומטי טוב לאשר סופית האם זה כמות מלל או תקשורת עם WikiCommons (או שניהם יחדיו)? בברכה, ‏EqualizeE‏ • שיחה 15:52, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
יש מלא באגים בשרת, בעייה ראשונה באג בגאדג'טים וסקריפטים, בעייה שנייה מדיה ויקי אינו מעודכן, בעייה שלישית בעייה בJS/CSS של הממשק המשתמש ובעייה רביעית אין מרחב טיוטה. דוגקן דוגקוןהודעה 16:34, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
לפי דעתי האישית הבעיה החשובה ביותר היא קריסת דפים "טריוויאליים" כמו דף המשתמש שלך או הערך מדבריות האורן שכתבתי והביורוקרטים לא מעריכים נכונה את הנזק הטכני והתדמיתי שזה גורם למיזם וחבל. ‏EqualizeE‏ • שיחה 17:09, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש:דוגקן אני מוטרד מכך שמשתמש:עידן ד מעדיף לכלות את זמנו בהעצמת הדף (העצום ממילא) אקו-ויקי:בקשת דף במקום להשתמש בזמן יקר זה בכדי להשיב לתהיותנו כאן;
אינני יודע מדוע אימץ לעצמו משתמש:עידן ד מתודת עבודה זו של תיעדוף דף אקו-ויקי:בקשת דף על גבי דף המזנון בו מתנהלים כעת דיונים חשובים ביותר בהקשר חוויית השימוש באתר; אני אודה למשתמש עידן ד אם ירפה מעט מהדף הנ"ל ויתן דעתו בסוגיות שהעלינו. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 18:23, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
קריסת דפים עלולה בהחלט להיות בעיה, לצערי אני לא יודע מה אפשר לעשות כדי לפתור בעיה זו. יש רעיונות? האזרח דרור (שיחה) 06:51, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש:האזרח דרור, לפי דעתי קריסת דפים ממש לא רק "עלולה להיות בעיה" אלא זו בעיה של ממש - בעיה רצינית, חריפה, הרסנית, או כל הגדרה רלוונטית אחרת. ‏EqualizeE‏ • שיחה 09:27, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

בעקבות דברי דרור - הסבר הבעיה האמיתית

משתמש:האזרח דרור, הבעיה כאן היא לא קריסת דפים באופן כללי אלא קריסת דפים המכילים המון תמונות (לפחות המון תמונות שמיובאות לכאן מ WikiCommons).
למקרה שתהית מה זה "המון תמונות", ספרתי כרגע את כמות התמונות בדף משתמש:דוגקן ובדף מדבריות האורן (אחרי שקיבלתי בשניהם Bad gateway);
אם אני לא טועה, בדיוק כמו בדף מדבריות האורן, גם בדף משתמש דוגקן, כל התמונות, ללא יוצא מן הכלל, מיובאות מ WikiCommons.
אני הגעתי למסקנה שהדרכים היחידות לפתור את הבעיה הן לאתר את באג אפשרי שגורם לתקשורת לקויה עם WikiCommons ולתקן את הבעיה (אם קיים באג כזה) או פשוט לשדרג קיצונית את השרת כך שיגיש את הדפים האלה ללא שום בעיית "כובד" מזדמנת.
קצת נמאס לי מכך שמזניחים את התופעה הזאת שגם הולך ונגמר לי הזמן להתעסק איתה --- האתר החשוב הזה נפגע מבעיה זו טכנית, שיווקית ותדמיתית (יוקרת המיזם נפגעת); בפירוש יש זלזול (מצטער, פשוט אין לי מילה אחרת) בעניין החשוב הזה. אני מבקש בתחינה גדולה תשובה ברורה ממשתמש:עירא מה לעשות עם הבעיה הזאת.
בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 10:09, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

דיון עוקב לתגובתי לדרור

אם למשתמש:עירא אין משאבים מיותרים לנסות לאתר את הבאג התאורטי ו\או לשדרג את השרת, אני מציע שהעמותה לכלכלה בת קיימא תשכור את שירותיו של מתכנת מומחה MediaWiki שינסה לעשות זאת;
אם לא יימצא באג אז אני מציע שתעברו לאחסון אחר כגון מסוג PaaS כמו זה המוצע מ-Microsoft Azure שבו יטפלו עבורכם בהכל מסביב לשעון - במערכת ההפעלה, בשרתים של סביבת השרת (שרת ווב, שרת PHP, שרת בסיס נתונים, שרת אימייל וכו') ומן הסביר שגם יבצעו עבורכם עדכונים אוטומטיים ל MediaWiki ויטפלו בקריסות כלליות ללא ידיעתכם. אפשר להעביר את האתר לשרת חדש כזה, לבדוק שהוא עובד שם ללא בעיה משמעותית ואם הוא עובד שם ללא בעיה משמעותית להפנות את הדומיין לשרת החדש. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 12:30, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

אנא תגובתך הדחופה בעניין משתמש:עידן ד. ‏EqualizeE‏ • שיחה 12:41, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא חושב שלעמותה יש מספיק כסף לזה. אנחנו מאד בעד שיפור האתר - אבל זה דורש סיוע מאחרים. האזרח דרור (שיחה) 10:55, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש:האזרח דרור - עבורי הולך ומסתמן שמדובר בעניין של שרת (חומרה) או של באג; אם זה עניין של שרת (חומרה) בלבד אתם יכולים לקבל אחלה פיתרון FaaS כגון המוצר GoGeek של חברת SiteGround בסביבות ה-50 ש"ח לחודש לפני הנחה (באם תיקחו את השירות לשנתיים או יותר) שבמוצהר מתאים לאתרים עם עד 100,000 גולשים בחודש ואם במקום FaaS תרצו פיתרון PaaS אז אני מעריך שאיש מכירות של Microsoft Azure (או כל חברת Cloud אחרת) יתן לכם הערכת מחיר סופי של עד 500 ש"ח לחודש בהתאם לנתונים הטכניים שבזמנו מצאתי בחשבון ה Google Search Console שלכם.
אני לא אאמין לטענה שהעמותה לא יכולה להרשות לעצמה להוציא 40-50 ש"ח לחודש על אחסון FaaS עם תמיכה מסביב לשעון. ‏EqualizeE‏ • שיחה 14:42, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
זה דורש תגובה מאנשים יותר מקצועיים ממני בתחום. האזרח דרור (שיחה) 15:30, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
למי הסמכות לקבל החלטה בנושא בין אם זו למשל החלטה על שכירת מתכנת מומחה MediaWiki לשעתיים עבודת אבחון וטיפול בבאג פוטנציאלי ובין אם זו למשל החלטה על מעבר לשירות אחסון FaaS בבערך 45 ש"ח לחודש עם תמיכה מסביב לשעון? (אם אני צריך להמר זה משתמש:עידן ד אבל אולי הסמכות היא שני אנשים ויותר וכמובן שצריכה להיות סמכות). ‏EqualizeE‏ • שיחה 19:03, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
כמה עכשיו משלמים על אחסון השרת?. מגזין יהלום (שיחה) 20:30, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
השרת הוא ללא תשלום - אנחנו מתארחים פרו בונו. יש המון שיפורים שצריך לעשות באתר בעתיד, ויש המון שיפורים שנעשים כרגע. כרגע אני לא רואה איך אנחנו מגיעים לטפל בבעיה הספציפית הזו ברמת השרתים של האתר. בהמשך, כשיהיה לי יותר זמן, ושאוכל להקדיש יותר לפיתוח האתר, מקווה שאוכל להתייחס לזה במסגרת תוכנית עבודה כוללת ומסודרת. עידן ד (שיחה) 23:21, 24 באוקטובר 2020 (IDT)
עידן, לפי מה שהבנתי מעירא בשיחה:בדיקה:מדבריות האורן עם תמונות מקומיות בלבד מקור הבעיה ב WikiCommons ולא בשרת כך שייתכן שאין צורך לשדרג את סביבת השרת מבחינת חומרה. אני מקווה לברר עוד בנושא. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 23:52, 24 באוקטובר 2020 (IDT)
עידן ד כמה עולה תחזוקת האתר למשך שנה?. 09:28, 25 באוקטובר 2020 (IST)
שמח לשמוע EqualizeE. בכל מקרה אבדוק את זה בהמשך כי יכול להיות שזה משפיע על ערכים נוספים כבעיה רוחבית. מגזין יהלום זה פחות המקום של המזנון לדון בענייני מטא. יכול לפנות במייל. עידן ד (שיחה) 21:38, 25 באוקטובר 2020 (IST)
תודה. אשלח לך מגזין יהלום (שיחה) 09:23, 26 באוקטובר 2020 (IST)
לעידן ושאר חברי הקהילה, לפי דעתי זה בטוח משפיע על ערכים נוספים; לא רק כי הבעיה רוחבית (כלומר משפיעה על שני ערכים או יותר) אלא כגורמת נזק לאתר שמנועי חיפוש מזהים כפחות איכותי בכללותו. ‏EqualizeE‏ • שיחה 02:08, 27 באוקטובר 2020 (IST)

העלאת קובץ לאקו

בלחיצה על תפריט אקו בצד ימין, אני מקבל את הדף הזה. זו איננה טעות, והדף נמצא בוויקיפדיה במקום באקו.
בהקשת ה-url הנכון, אני מקבל את הדף הזה. איך מעלים קובץ לאקו? דוריאן (שיחה) 19:40, 26 באוקטובר 2020 (IST)

דוריאן מיוחד:העלאה זה בעיה בדף המדיה ויקי. אתה יכול להסיר זאת דרך העדפות, וכך תוכל לעלות. 19:55, 26 באוקטובר 2020 (IST)
תוקן. מגזין יהלום ~ שיחה 20:49, 26 באוקטובר 2020 (IST)

דיווח על באג - אין בדף זה כפתור "פסקה חדשה"

אך בדפים אחרים יש. ‏EqualizeE‏ • שיחה 13:14, 29 באוקטובר 2020 (IST)

כן. ככה זה בכל מרחב אקו-ויקי. בגלל זה יש כפתור בפתיח של המזנון - פתיחת נושא חדש. גם בוויקיפדיה בעבר לא היה אפשר לפתוח נושא חדש במרחב האתר וזה השתנה שם. אולי בשדרוג הגרסה של מדיה ויקי, תוך שבוע-שבועיים, זה ישתנה. אם לא אפשר להוסיף את הנקודה באקו-ויקי:פרוייקט שיפור הממשק. עידן ד (שיחה) 20:06, 29 באוקטובר 2020 (IST)

דיווח על באג מהיומיים האחרונים - שינויים אחרונים פותח טאב-דפדפן חדש במקום להיפתח בטאב-הדפדפן הקיים

בויקיפדיה העברית זה לא קורה לי עם אותו דפדפן בדיוק. ‏EqualizeE‏ • שיחה 13:14, 29 באוקטובר 2020 (IST)

נכון. יצרנו בזמנו שקישורים חיצוניים יפתחו בדף חדש אבל לא מכיר שינוי לגבי דפים פנימיים. מוזמן להוסיף את הנקודה באקו-ויקי:פרוייקט שיפור הממשק אם לא תהיה פה התקדמות. עידן ד (שיחה) 20:01, 29 באוקטובר 2020 (IST)
נמצא המקור לבאג. ראה שיחת משתמש:עידן ד#שינוי קישור. עידן ד (שיחה) 21:26, 29 באוקטובר 2020 (IST)

ניתוק מהחשבון

לאחרונה יש אצלי ניתוק מהחשבון. הניתוק קורה גם באמצע עריכה, ללא כל הודעה. ביצעתי "תצוגה מקדימה" והיה כתוב: "אין באפשרותך לערוך וכו'". כמעט איבדתי את הטקסט שכתבתי. הצלחתי להציל אותו, אף על פי שהיה כתוב: "תוכן הדף פג". כתוצאה מכך אני נאלץ לגבות כל טקסט שאני כותב, על מנת לא לאבד אותו שוב. דוריאן (שיחה) 20:57, 29 באוקטובר 2020 (IST)

גם לי זה קורה, ורק לאחרונה. אתמול זה היה ממש תדיר, היום האתר "מחזיק" אותי בפנים יותר זמן. לפעמים יש גם הודעת שגיאה שאני מקבל, משהו בסגנון של ניתוק ההתחברות עקב חשש להתחזות ממחשב אחר. אצרף את הנוסח המדוייק לפה ברגע שזה יקרה שוב. יכול להיות זה יעזור לפיתרון הבאג. דוריאן, אתה גולש דרך מודם קווי או סלולרי? אשמח לרעיונות למה זה קורה מחברי הקהילה כי זה באג לפיתרון דחוף. עידן ד (שיחה) 21:30, 29 באוקטובר 2020 (IST)
אני גולש ממחשב דרך ראוטר סלולרי. דוריאן (שיחה) 21:33, 29 באוקטובר 2020 (IST)
מעניין. גם אני. עידן ד (שיחה) 21:34, 29 באוקטובר 2020 (IST)
גם אצלי, מוזר; לא אתפלא אם זה קשור להתקנות הגאדג'טים השונים (אולי אני טועה כמובן). בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 12:59, 30 באוקטובר 2020 (IST)
גם לי זה קורה. ניסיתי כמה פעמים להגיב פה והחשבון התנתק. מגזין יהלום ~ שיחה 13:13, 30 באוקטובר 2020 (IST)
אוקי. הוספתי את זה בינתיים לאקו-ויקי:פרוייקט שיפור הממשק
הודעת השגיאה שאני מקבל: "נראה שיש בעיה בחיבור שלך לאתר; פעולה זו בוטלה כאמצעי זהירות נגד התחזות לתקשורת ממחשבך. נא לשלוח מחדש את הטופס.". עידן ד (שיחה) 13:00, 2 בנובמבר 2020 (IST)
עידן ד אני כמעט בטוח שזה באג שקורה בכל האתרי הויקי. יש עוד אתר שעושה לי את אותה ההודעה. מגזין יהלום ~ שיחה 12:50, 9 בנובמבר 2020 (IST)
סבבה. השאלה היא למה זה לא קורה בוויקיפדיה. אני אעקוב אם זה משתנה בעקבות שדרוג הגרסה. עידן ד (שיחה) 12:58, 9 בנובמבר 2020 (IST)
מוסיף שגם ישנה לעיתים ההודעה בשמירת דף: "מצטערים! לא ניתן לבצע את עריכתכם עקב אובדן מידע הכניסה. ייתכן שנותקתם מהחשבון. אנא ודאו שאתם עדיין מחוברים לחשבון ונסו שוב. אם זה עדיין לא עובד, נסו לצאת מהחשבון ולהיכנס אליו שנית, וודאו שהדפדפן שלכם מאפשר קבלת עוגיות מאתר זה." ההודעה מתקבלת כאשר המשתמש עדיין באתר. לאחר לחיצה נוספת על כפתור שמירה - השמירה מבוצעת. עידן ד (שיחה) 13:23, 9 בנובמבר 2020 (IST)
לפי ההתרשמות שלי הבעיה נפתרה לחלוטין מאז שידרוג גרסת התוכנה. עידן ד (שיחה) 23:35, 29 בנובמבר 2020 (IST)
שלשום שוב היה לי ניתוק מהחשבון. דוריאן (שיחה) 04:25, 30 בנובמבר 2020 (IST)

אני מתכוון לא להעלות את כל התמונות של מדבריות האורן לכאן מקומית

כבר עשיתי הכנות להעלות את כל 62 התמונות בערך מדבריות האורן לעץ הקבצים המקומי של אקו-ויקי, לטפל ברישיונות, לתת ייחוסים איפה שנדרש לעשות כן וכו' ואז התחרטתי;
במחשבה שנייה הגעתי למסקנה שתמונות מקומיות בערך זה זו לא גישה נכונה - לא מוסרית, לא טכנית ולא משפטית.
מצער אותי שאחרי כל ההשקעה שלי בערך מצפים ממני גם להעלות את כל התמונות שלו מקומיות מה שלא אעשה עקרונית (מעבר לכך שזה פיתרון חורני המהווה בזבוז זמן רציני).

משתמש:עירא הציע בשיחה:בדיקה:מדבריות האורן עם תמונות מקומיות בלבד את הפיתרון החלופי הבא:

להשתמש בקומונס בלי שאילתות BACKEND

אני מניח שהשיטה היא AJAX/AJAJ בה אינני בקיא; אולי יש דרך פשוטה לקריאות כאלה לאחר התקנת תוסף? אולי אפילו לא חייבים להתקין תוסף? אנא תשובתך משתמש:Eburcat. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 13:28, 30 באוקטובר 2020 (IST)

שלום חברים, עקב פרישתי מהמיזם הרי שבעניין זה אין לי אלא לקוות שתמצאו פיתרון בהקדם. תודה רבה על העזרה עם זה עד כה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 15:01, 30 באוקטובר 2020 (IST)

שדרוג למדיה-ויקי 1.35

כמובטח שדרגנו את מדיה-ויקי לגרסה 1.35.0, מוזמנים לעדכן אם נתקלים בבעיות (אם כי יקח זמן עד שנגיע לטפל בדברים). באותה ההזדמנות, בהמשך לתובנות מבדיקה של InstantCommons - אנחנו מנסים עכשיו לעבוד בלי למשוך Description ממדיה-קומונס, וליתר בטחון גם הגדלנו את ה Cache של ה Description לחודש. דורש עוד בדיקות. איתן בורקט (שיחה) 00:27, 9 בנובמבר 2020 (IST)

הנה שתי בעיות:
  • הדף מדבריות האורן ממשיך לקרוס כרגיל עם ארור 502
  • דף שינויים אחרונים קורס ללא הפסקה עם ארור 500 מלפטופ (אם אינני טועה, בטרם קרס, הופיע לי בו שאני בכלל אמור להיות חסום)
בברכה, ‏EqualizeE‏ • שיחה 06:41, 9 בנובמבר 2020 (IST)
בעייה אחרונה
  • כשנכנסים לדפים מיוחדים (מלבד RTRC) קורס הדף מיוחד, קרה גם באקו-ויקי הרצה. דוגקן דוגקוןהודעה 08:15, 9 בנובמבר 2020 (IST)
פדיחה, גרסת המובייל לא עבדה עד עכשיו - תוקן. לגבי קריסות - מוזר, לא קורה אצלי, אולי מדובר באיזה גאדג'ט שגןרם לזה? אנסה לדבג בערב. איתן בורקט (שיחה) 09:10, 9 בנובמבר 2020 (IST)
מעולם לא הרצתי פה כל גאדג'ט. ‏EqualizeE‏ • שיחה 10:46, 9 בנובמבר 2020 (IST)
שני כיתובים/ויז'ואלים חסרים
קודם ברכות! כמה דברים:
  • דף שינויים אחרונים אכן עולה לאט או שקורס. יתכן שזה קורה עם עוד דפים מיוחדים.
  • כפתור הוספת תמונה בממשק העריכה, כשלוחצים על הוספה הוא לא מוסיף את הקוד (לא קורה כלום). העלאת קובץ דרך הכפתור כן עובדת.
  • הכיתוב/ויז'ואל לרשימת המעקב ולוויקי-אהבה בסרגל הכלים למעלה לא קיים. הכפתור עצמו עובד. אולי זה רק עניין של חוסר מקום. מצרף צילומסך. הסלולר שמה למי שמתעניין זה גאדג'ט להדמיית תצוגה בסלולר. עידן ד (שיחה) 12:03, 9 בנובמבר 2020 (IST)
יש סוג של תפריט נוסף ליד גרסאות קודמות וכו' אבל הוא ריק. מגזין יהלום ~ שיחה 12:26, 9 בנובמבר 2020 (IST)
כן, אם הבנתי אותך נכון אז זה הכפתור של רשימת המעקב. עידן ד (שיחה) 12:50, 9 בנובמבר 2020 (IST)
כן, הוא נעלם.. מגזין יהלום ~ שיחה 13:26, 9 בנובמבר 2020 (IST)

לוגו חגיגי

- הועבר מהדף שיחת אקו-ויקי:פרוייקט שיפור הממשק

מה אתם אומרים שנגיע למספר כלשהו של ערכים יהיה לוגו עם מספר הערכים כמו שעושים בויקיפדיה שמעגלים את המספר. מגזין יהלום ~ שיחה 13:22, 9 בנובמבר 2020 (IST)

רעיון סבבה. אני לא בטוח עד כמה האנשים פה טובים בעיצוב גרפי. אני חושב שיהיה נכון לעשות לוגו במספרים עגולים, כל 1,000 דפים. לפי זה יש עוד זמן. האפשרות האחרת היא כל 500 דפים. בכל מקרה, דיון כזה צריך להתקיים במזנון. עידן ד (שיחה) 13:28, 9 בנובמבר 2020 (IST)
אעביר את זה למזנון. אני דווקא סבבה בעיצוב. מגזין יהלום ~ שיחה 14:13, 9 בנובמבר 2020 (IST)
אפשר לעשות לוגו לרגל 3,000 ערכים. מגזין יהלום ~ שיחה 14:51, 9 בנובמבר 2020 (IST)
לטעמי צריך להחליף את הלוגו. אפשר להשתמש בתמונה של כדור הארץ. דוריאן (שיחה) 17:08, 10 בנובמבר 2020 (IST)
Symbol support vote.svg בעד מסכים עם דוריאן. דוגקן (שיחה) 10:12, 13 בנובמבר 2020 (IST)
Symbol oppose vote.svg נגד עיצבו לוגו בשביל האתר למה להחליף לתמונה?.. מגזין יהלום ~ שיחה 13:44, 13 בנובמבר 2020 (IST)
Symbol neutral vote.svg נמנע דוגקן (שיחה) 20:49, 14 בנובמבר 2020 (IST)

מציע לעשות הרחבה

הי, אני מציע לעשות הרחבה של Widget זה מאוד שימושי ואפשר לעשות עם זה הרבה דברים שימושיים. (לדוגמה:באנר קופץ בכניסה לאתר). מגזין יהלום ~ שיחה 17:46, 23 בנובמבר 2020 (IST)

עידן ד ו האזרח דרור אשמח שתגיבו. מגזין יהלום ~ שיחה 20:25, 23 בנובמבר 2020 (IST)
כן. אנחנו צריכים את זה, לדברים עתידיים. תוכל להפנות אותנו לחומר על ההרחבה? מתייג גם את Eburcat. עידן ד (שיחה) 20:45, 23 בנובמבר 2020 (IST)
בשמחה. יש לי את זה באתר, ואני חייב לציין זה מאוד שימושי. יש פה הוראות להתקנה. מגזין יהלום ~ שיחה 16:45, 24 בנובמבר 2020 (IST)
אתה יכול לראות דוגמה באתר שלי:[1] כמה שניות אחרי הכניסה לעמוד הראשי יקפוץ דף עם הצעת הרשמה. מגזין יהלום ~ שיחה 16:47, 24 בנובמבר 2020 (IST)
מעולה. נגיע לזה. בינתיים הוספתי את זה באקו-ויקי:פרוייקט שיפור הממשק. עידן ד (שיחה) 20:42, 24 בנובמבר 2020 (IST)
מצוין! מגזין יהלום ~ שיחה 20:46, 24 בנובמבר 2020 (IST)
הותקן --איתן בורקט (שיחה) 21:14, 28 בנובמבר 2020 (IST)
מעולה. תודה. עידן ד (שיחה) 21:37, 28 בנובמבר 2020 (IST)

פתיחת מרחב השיחה עבור אנונימיים

לפני תקופה דנו על פתיחת עריכת אנונימים באתר, אך זה נגמר בסירוב. לדעתי, אפשר לפתוח להם רק את מרחב השיחה בשביל שיוכלו לתת הערות והארות על ערכים. מה אתם אומרים?. (זה כמובן אפשרי טכנית) מגזין יהלום ~ שיחה 20:56, 24 בנובמבר 2020 (IST)

Symbol support vote.svg בעד נריה (שיחה) 11:48, 13 בדצמבר 2020 (IST)
Symbol support vote.svg בעד - לא יודע איך עושים זאת האזרח דרור (שיחה) 08:12, 20 בספטמבר 2022 (IDT)

עריכות

לילה טוב,
אני מתקשה להבין מספר עריכות שנעשו במרחב הערכים.
במספר ערכים יש קישורים ערומים בגוף הערך.
בעריכות שנעשו על גבי עריכות שביצעתי, הייתה חזרה על מילים.
כשכתבתי ערכים חדשים, כמו המחאה נגד בנימין נתניהו 2020, השקעתי רבות על מנת לא להפר זכות יוצרים, עקב השוני ברישיון באקו מול אתרים אחרים. כשאני מוצא עריכות בלתי מוסברות שנעשו על גבי עריכות שלי, כמו הקטנת תמונה של בני גנץ שאני הוספתי (קודם לא הייתה בערך תמונה בכלל), במקום לבצע עריכות אחרות באקו, ויש הרבה מה לערוך באקו – הדבר מעורר בי תהיות על המשך פעילותי כאן. דוריאן (שיחה) 01:35, 25 בנובמבר 2020 (IST)

הי דוריאן. ראשית אציין שכל הערותיך מתייחסות לעריכות שאני ביצעתי. לגבי הערך על גונן בן יצחק - לא בכל העריכות שאני עורך אני מספיק לשים הערות שוליים, ולדעתי עדיף לשים אסמכתא שהיא לא הפניית שוליים מסודרת מאשר לא להוסיף בכלל אסמכתא או בכלל לא לכתוב את הטקסט. מקווה להגיע לנושא ההפניות בערך שציינת בהמשך. לעניין התמונה בערך על בני גנץ - לטעמי הגודל שאליו שיניתי נראה טוב יותר וכנ"ל לגבי העריכה בערך עצמו, לטעמי כך היה מובן יותר כי לא היה ברור למי מתייחסים במשפט ("היה גם כן". מי היה?). אנא זכור שמדובר באתר שיתופי שכל אחד עורך בו וכל אחד תורם לפי יכולתו. אם עריכה כזו או אחרת לא מובנת לך - אתה מוזמן לפתוח שיחה בדף השיחה של הערך. כמו כן שים לב ששם האתר הינו אקו-ויקי. שיהיה המשך יום טוב. עידן ד (שיחה) 12:58, 25 בנובמבר 2020 (IST)
יש עריכות חשובות ובלתי חשובות. הקטנת התמונה לא הייתה חשובה, בעיקר כשלא היה הסבר בתקציר העריכה. כשהגדרתי את גודל התמונה המקורית, הסתכלתי בתמונה של נון-גראטה אחרת, והגדרתי לפי הגודל שם. אני מקבל שני גדלים: גדלים של ברירת המחדל, וגדלים של נון-גראטה (200px). יש קוראים עם מוגבלות ראיה, ד"ר ניצן אלמוג היא אחת מהם, ויש גם כפתור נגישות. אם חשוב לציין פרט בתמונה, אפשר לקבוע גודל שלישי. כאן צירפתי דוגמה לתמונה של שיירת מכוניות. לא שמתי את התמונה בערך, בגלל שהיו ויכוחים עליה באתר אחר. במקומה שמתי תמונה אחרת של מכוניות מתחת לגשר המיתרים. יש סדר עדיפויות בעריכות, ואני מחכה גם לתמונה של זנדברג. כאמור, יש חשוב יותר וחשוב פחות. דוגמה ממחסור ועודף: "גישות שונות כולל חלק מהיהדות, בודהיזם, רפואה מסורתית ומודרנית, אקולוגיה דוגלים בערך של איזון..." מין הפועַל אינו נכון.
עריכה נוספת ממחסור ועודף:
במקום:
"הבעיה היא שהרבה ממשלות"
נכתב:
"הבעיה היא שממשלות rcu,"
זו עריכה מינורית. הזמן שלי ותיקון העריכה (על חשבון עריכות אחרות שממתינות) מטילים בספק את כדאיות העריכה הזו, כשאחריה נותר משפט: "כאילו אנחנו עדיין בחברה של ציידים לקטים באיום תמידי של מחסור" במקום: "כאילו אנחנו עדיין בחברה של ציידים ולקטים תחת איום תמידי של מחסור". צייד אינו לקט, וצייד (או לקט) אינו "מאיים" במחסור אלא נמצא תחת איום של מחסור. דוריאן (שיחה) 05:17, 30 בנובמבר 2020 (IST)

דיסקורד

שלום וברכה,
ברצוני להציע לקהילה שאפתח חדר מועדון בדיסקורד.
אשמח לדעת מה אתם חושבים על הרעיון (אתם מוזמנים לראות את דף ההסבר בויקיפדיה).
נריה (שיחה) 14:59, 7 במרץ 2022 (IST)

אני בעד, במיוחד אם זה יכול לסייע לנו להזמין עוד משתתפים ולגבש תובנות חדשות. האזרח דרור (שיחה) 08:29, 9 במרץ 2022 (IST)
שלחתי לך קישור הצרפות לדיסקורד. נריה (שיחה) 22:02, 12 במרץ 2022 (IST)
תודה , הצטרפתי.. האזרח דרור (שיחה) 07:09, 14 במרץ 2022 (IST)
אשמח להצטרף אליכם. מקף (שיחה) 14:14, 20 בספטמבר 2022 (IDT)