שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,034 בתים ,  15:20, 7 במרץ 2019
יצירת דף עם התוכן "'''NIMBY''' (ראשי תיבות של "לא בחצר האחורית שלי" "Not In My Back Yard")- בעברית - '''נימבי''' היא התנגדות אופ..."
'''NIMBY''' (ראשי תיבות של "לא בחצר האחורית שלי" "Not In My Back Yard")- בעברית - '''נימבי''' היא התנגדות אופיינית של תושבים למיזמי פיתוח ותשתיות שונות באזור שלהם. ההתנגדות של התושבים היא לא למיזמי פיתוח כאלה באופן כללי, אלא להקמה שלהם דווקא באיזור קרוב אליהם.

דוגמה לפרוייקטים שמעוררים התנגדות כוללים מגוון גדול של דברים כולל בנייה או שיפוץ בתים, [[מגדלי מגורים|מגדלים]], [[תשתיות אופניים]] ו[[הולכי רגל]], מקלטים לחסרי בית, מפעלים כימיים, בתי סוהר, בתי קברות, מחצבות, משרפות, תחנות כוח, קידוחי [[נפט]], [[טורבינות רוח]], פאבים, מסעדות, מוכרי זיקוקים, אנטנות סלולאריות, קווי מתח גבוה, מרפאות להפלות, הוסטלים, בתי מחסה לחולי נפש או אוטיסטים, בתי אבות, מתנ"סים לבני נוער, אצטדיוני ספורט, קניונים, כביש ראשי, נת"צ, מסילות ברזל, נמלי תעופה, נמלים ימיים, מתקנים לפסולת גרעינים, חנויות לממכר קנביס, בתי מחסה לפליטים או עקורים ועוד.

הקונספט של "נימבי" מתאים גם לאנשים שמטיפים למדיניות מסויימות (לדוגמה העלאת מיסים, פיטוורים, קיצוצים בתקציב, שימור אנרגיה, הגירה וכו') אבל מתנגדים ליישם אותה באופן שישנה את חייהם או ידרוש מהם הקרבה כלשהי.

==קישורים חיצוניים==
* [https://en.wikipedia.org/wiki/NIMBY נימבי] בויקיפדיה האנגלית

[[קטגוריה:פוליטיקה]]
[[קטגוריה:סביבתנות]]
[[קטגוריה:פסיכולוגיה]]

תפריט ניווט