שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,120 בתים ,  11:14, 3 בינואר 2019
יצירת דף עם התוכן "'''מונית מעופפת''' (Flying Taxi) היא אמצעי תחבורה ציבורית אווירית-קלה פוטנציאלית אשר נכון לשנת..."
'''מונית מעופפת''' (Flying Taxi) היא אמצעי [[תחבורה ציבורית]] אווירית-קלה פוטנציאלית אשר נכון לשנת 2018 זמין לשימוש ניסיוני-בעיקרו בכמה מדינות ספורות כגון [[איחוד האמיריות הערביות]] ובעיקר בעיר [[דובאי]] במדינה זו.

מונית מעופפת היא למעשה רחפן חשמלי מאויש (נהג ונוסע), בעל תא מטען, הנע באופן [[תעופה פרופלנטית|פרופלנטי]]. סביר שעם [[התייעלות טכנולוגית]] של טכנולוגיות [[אנרגיה תרמו סולרית|קליטה סולארית]] יוכל לנוע על אנרגייה סולרית בלבד.

הכלי נחשב למרעיש יחסית בשל הפרופלורים שלו אך מסייע קמעה להפחתת [[פקקי תנועה]] אם כי אין ספק שמדובר רק על חלק [[מערכת|ממערך כולל]] של פיתרון לפקקי תנועה באזורים אורבניים בעולם המודרני ולא פיתרון יחידני.

ניתן לחנות מונית מעופפת על גגות מבנים רבים ובמקומות חנייה לא מסומנים או בשדות פתוחים (ולא בוציים) ובכך לחסוך בשטחי חנייה.

לא סביר שמוניות מעופפות ייכנסו לשימוש המוני בטרם יווצרו [[נתיב אווירי|נתיבים אוויריים]] ייעודיים לשיטת תחבורה זו ואספקת מוניות אלה בציוד בקרה מתקדם (בדיקות תפקוד מנועים טרם המראה) וכן [[ציוד מילוט]] במקרה של כשל מנועים (מנוע ראשי ומנוע משני - רזרבי) כגון [[תיק ריחוף]] (JetPack), [[מצנח]] ראשי ולפחות שני מצנחים רזרביים.

למרות שחלק מן הדגמים הראשונים כללו פרופלורים נמוכים הקרובים לדלתות הכניסה והיציאה ולא מכוסים במכסה מעגלי המגמה כיום היא ליצור פרופלורים מכוסים וגבוהים הנמצאים מעל לגוף הרחפן עצמו בכדי למנוע מצבים מסכני חיים של חיתוך הגוף בסכנת מוות לאדם ולבעלי חיים.

נדרשות שיטות שונות לדאוג להרחיק בני אדם (בעיקר ילדים) ובעלי חיים (בעיקר בעלי כנף) מן הרחפן למנוע פציעתם ולהפוך הרחפנים לאקולוגיים.

עם התקדמות הטכנולוגיה סביר שיוחלפו הפרופלורים במחוללי-תנע מסוגים אחרים; שקטים יותר, אם כי נכון לשנת 2018 אין מנועים כאלה בנמצא.

המחקר ההנדסי על פיתרון תחבורתי זה מתקדם במרץ וההשקעה בתחומו רבה.

==ראו גם==
* [[תכנון מוטה רכב פרטי]], [[פקקי תנועה]]
* [[זיהום אוויר]], [[זיהום רעש]]
* [[בעיות חנייה בישראל]]
6,876

עריכות

תפריט ניווט