שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 37 בתים ,  18:38, 4 בינואר 2018
שורה 187: שורה 187:     
===חומרים משכרים, עייפות, ומצב בריאותי ונפשי===
 
===חומרים משכרים, עייפות, ומצב בריאותי ונפשי===
נהגים שצרכו אלכוהול וסמים משכרים סובלים מבעיות של עודף בטחון עצמי יחד עם ירידה בקואורדינציה וירידה בקשב וביכולת להעריך מרחקים נכונה. המאבק בנהגים שצרכו אלכוהול הוא נושא מרכזי במדינות רבות, ובשנים האחרונות גם בישראל. זוהי סיבה עקיפה, שתורמת לבעיות אחרות כמו סטייה מנתיב, אי ציות לרמזור, מהירות מופרזת וכו'.  
+
{{הפניה לערך מורחב|אלכוהול}}
 +
נהגים שצרכו אלכוהול וסמים משכרים סובלים מבעיות של עודף בטחון עצמי יחד עם ירידה בקואורדינציה, ירידה בקשב וביכולת להעריך מרחקים נכונה. המאבק בנהגים שצרכו אלכוהול הוא נושא מרכזי במדינות רבות, ובשנים האחרונות גם בישראל. זוהי סיבה עקיפה, שתורמת לבעיות אחרות כמו סטייה מנתיב, אי ציות לרמזור, מהירות מופרזת וכו'.  
   −
עייפות, מתח נפשי, והמצב הבריאותי הכללי משפיעים על יכולת הנהיגה. מחקר שבדק את ההשפעה של [[תת פעילות גופנית]] על נהגים מקצועיים מצא שגורמים אלה השפיעו על היכולות של נהגים אלה ועל הסיכוי להתרחשות תאונה. [http://www.annualreviews.org/doi/abs/10.1146/annurev.publhealth.27.021405.102117].  
+
עייפות, [[מתח נפשי]], והמצב הבריאותי הכללי משפיעים על יכולת הנהיגה. מחקר שבדק את ההשפעה של [[תת פעילות גופנית]] על נהגים מקצועיים מצא שגורמים אלה השפיעו על היכולות של נהגים אלה ועל הסיכוי להתרחשות תאונה. [http://www.annualreviews.org/doi/abs/10.1146/annurev.publhealth.27.021405.102117].  
   −
כאמור הפחתת גורמים אלה זה יכולה להיעשות על ידי שילוב של תכנון עירוני ו[[תחבורה ציבורית]] זמינה שכן במצבים אלה ניתן להימנע מנהיגה באיזור עם [[תכנון מוטה תחבורה ציבורית]] ואילו באיזור [[פרבור|פרברי]] או בכפר קשה יותר להימנע מנהיגה.  
+
הפחתת גורמים אלה יכולה להיעשות על ידי שילוב של תכנון עירוני ו[[תחבורה ציבורית]] זמינה שכן במצבים אלה ניתן להימנע מנהיגה באיזור עם [[תכנון מוטה תחבורה ציבורית]] ואילו באיזור [[פרבור|פרברי]] או בכפר, קשה יותר להימנע מנהיגה.
    
===גורמים מיידיים===
 
===גורמים מיידיים===

תפריט ניווט