שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  17:19, 3 בפברואר 2017
מ
שורה 159: שורה 159:  
* '''בטיחות בחשמל ומניעת התחשמלות''' - בקרב ילדים, בתיקון מוצרי חשמל, בבריכות פרטיות, ובעבודות מקצועיות.  
 
* '''בטיחות בחשמל ומניעת התחשמלות''' - בקרב ילדים, בתיקון מוצרי חשמל, בבריכות פרטיות, ובעבודות מקצועיות.  
 
* '''בטיחות אש''' - מניעת נזקים של שאיפת עשן (הגורם לחנק - הסכנה העיקרית משריפות) ומניעת כוויות. על ידי זהירות מפני מוקדי אש בבית (כגון שמיכות חשמליות, תנורי סליל ותנורי נפט וגז), הקפדה על תקינות ציוד חשמלי, ובטיחות אש במטבח.  
 
* '''בטיחות אש''' - מניעת נזקים של שאיפת עשן (הגורם לחנק - הסכנה העיקרית משריפות) ומניעת כוויות. על ידי זהירות מפני מוקדי אש בבית (כגון שמיכות חשמליות, תנורי סליל ותנורי נפט וגז), הקפדה על תקינות ציוד חשמלי, ובטיחות אש במטבח.  
* '''מניעת טביעה''' - על ידי רחצה בטוחה. דבר זה כולל השגחה צמודה  (המצאות ליד הילדים בתוך המים, והגעה תוך 2-3 שניות) על ילדים בבריכות, המנעות השארת בריכות, גיגיות וכו' בחצר הבית; בים יש לרחוץ במקומות רחצה מסודרים שבהם יש מציל, שכן חלק מהחופים בנויים כך שיש בהם זרמים, סלעים וכו' המסכנים את הרוחצים. זרמי סחף, הסוחפים מים חזרה מהחוף אל הים, זרמים אלה עלולים לסחוף מתרחצים לעומק הים הם הסיבה ל-80% ממקרי הטביעה בים בארצות הברית. המנגנון העיקרי של טביעה במקרה זה הם מתרחצים שאינם יודעים לשחות או מתרחצים שנכנסים לפאניקה, מנסים לחתור נגד הזרם מגיעים לאפיסת כוחות וטובעים.  ניתן להתגונן מפני זרמי סחף על ידי כך שלא נכנסים לפניקה ולא מנסים להתנגד לזרם אלא שוחים במקביל לחוף עד שיוצאים מתוך זרם הסחף ואז חוזרים לאט אל החוף. ובכל מקרה כדאי להכיר כיצד לזהות זרמי סחף ומדוע דווקא איזורים שנראים שלווים ושקטים עלולים להיות איזורים שבהם יש סחף מהיר אל הים. [http://orenmada.net/archives/67634]
+
* '''מניעת טביעה''' - על ידי רחצה בטוחה. דבר זה כולל השגחה צמודה  (המצאות ליד הילדים בתוך המים, והגעה תוך 2-3 שניות) על ילדים בבריכות, הימנעות השארת בריכות, גיגיות וכו' בחצר הבית; בים יש לרחוץ במקומות רחצה מסודרים שבהם יש מציל, שכן חלק מהחופים בנויים כך שיש בהם זרמים, סלעים וכו' המסכנים את הרוחצים. זרמי סחף, הסוחפים מים חזרה מהחוף אל הים, זרמים אלה עלולים לסחוף מתרחצים לעומק הים הם הסיבה ל-80% ממקרי הטביעה בים בארצות הברית. המנגנון העיקרי של טביעה במקרה זה הם מתרחצים שאינם יודעים לשחות או מתרחצים שנכנסים לפאניקה, מנסים לחתור נגד הזרם מגיעים לאפיסת כוחות וטובעים.  ניתן להתגונן מפני זרמי סחף על ידי כך שלא נכנסים לפניקה ולא מנסים להתנגד לזרם אלא שוחים במקביל לחוף עד שיוצאים מתוך זרם הסחף ואז חוזרים לאט אל החוף. ובכל מקרה כדאי להכיר כיצד לזהות זרמי סחף ומדוע דווקא איזורים שנראים שלווים ושקטים עלולים להיות איזורים שבהם יש סחף מהיר אל הים. [http://orenmada.net/archives/67634]
* '''בטיחות בשמש ומניעת התייבשות ומכות חום''' - בקיץ יש להקפיד לשתות וכן להקפיד לשתות גם בסביבה ממוזגת שבה לא מרגישים את ההתייבשות. ניתן לדעת אם שתינו מספיק או לא לפי צבע השתן. מכת חום היא סכנה נפרדת אבל קשורה שבה החום מתחמם מהר מידי ולא מצליח להפטר מהחום ביעילות. יש מצבים שבהם שתייה מספקת אינה בהכרח מגינה מפני מכת חום, כמו בעת ריצה ביום חם. במקרים אלה כדאי להימנע מפעילות גופנית, לחפש צל ולנסות לקרר את הגוף (מגע עם קרקע קרירה מקרר את הגוף מהר יותר מאשר אוויר). סכנת התייבשות, ומכת חום גדלה בעת טיולים שכן כבד לסחוב מים וגם חשופים לקרינה ולחום.
+
* '''בטיחות בשמש ומניעת התייבשות ומכות חום''' - בקיץ יש להקפיד לשתות וכן להקפיד לשתות גם בסביבה ממוזגת שבה לא מרגישים את ההתייבשות. ניתן לדעת אם שתינו מספיק או לא לפי צבע השתן. מכת חום היא סכנה נפרדת אבל קשורה שבה החום מתחמם מהר מידי ולא מצליח להיפטר מהחום ביעילות. יש מצבים שבהם שתייה מספקת אינה בהכרח מגינה מפני מכת חום, כמו בעת ריצה ביום חם. במקרים אלה כדאי להימנע מפעילות גופנית, לחפש צל ולנסות לקרר את הגוף (מגע עם קרקע קרירה מקרר את הגוף מהר יותר מאשר אוויר). סכנת התייבשות, ומכת חום גדלה בעת טיולים שכן כבד לסחוב מים וגם חשופים לקרינה ולחום.
    
==רפואה מונעת בגיל הילדות==
 
==רפואה מונעת בגיל הילדות==

תפריט ניווט