שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,791 בתים ,  15:47, 25 באוקטובר 2018
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:  
'''עינת קליש רותם''' היא אדריכלית ומתכננת ערים, חברת מועצה בעירית חיפה, ומתמודדת על ראשות עיריית חיפה.  
 
'''עינת קליש רותם''' היא אדריכלית ומתכננת ערים, חברת מועצה בעירית חיפה, ומתמודדת על ראשות עיריית חיפה.  
   −
נולדה בשנת 1970, בחיפה וגדלה בעיר. היא למדה ארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. את התואר הראשון באדריכלות סיימה בהצטיינות (1995), ואת התואר השני בעיצוב עירוני בהצטיינות יתרה (2001). לאחר מכן סיימה דוקטורט בנושא תכנון ערים מאוניברסיטת ETH בציריך, שוויץ.  היא לימדה במשך מספר שנים בטכניון ובאוניברסיטת תל אביב.
+
נולדה בשנת 1970, בחיפה וגדלה בעיר. היא למדה ארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. את התואר הראשון באדריכלות סיימה בהצטיינות (1995), ואת התואר השני בעיצוב עירוני בהצטיינות יתרה (2001). לאחר מכן סיימה דוקטורט בנושא תכנון ערים מאוניברסיטת ETH בציריך, שוויץ.  היא לימדה במשך מספר שנים בטכניון ובאוניברסיטת תל אביב. [https://bhaifa.org/about-einat/]
   −
קליש-רותם עסקה באדירכלות ובתכנון ערים, כולל בתחומים של [[התחדשות עירונית]] ו[[תכנון עירוני בר קיימא]] יש לה משרד פרטי שעוסק בנושא תכנון וניהול פרוייקטי בינוי והתחדשות עירונית. היא היתה ייתה שותפה בצוות חשיבה של פרויקט לשיקום אזור תעשייה באמסטרדם, שם הכירה מתכננים מהעולם המתמחים בתכנון עירוני ולמדה על תהליכי התחדשות עירונית מאירופה, צפון ודרום אמריקה ובמזרח הרחוק.
+
קליש-רותם עסקה באדירכלות ובתכנון ערים, כולל בתחומים של [[התחדשות עירונית]] ו[[תכנון עירוני בר קיימא]] יש לה משרד פרטי שעוסק בנושא תכנון וניהול פרוייקטי בינוי והתחדשות עירונית. היא היתה ייתה שותפה בצוות חשיבה של פרויקט לשיקום אזור תעשייה באמסטרדם, שם הכירה מתכננים מהעולם המתמחים בתכנון עירוני ולמדה על תהליכי התחדשות עירונית מאירופה, צפון ודרום אמריקה ובמזרח הרחוק.  
   −
בשנת 2011 נבחרה קליש רותם לכהן כיו"ר עמותת האדריכלים סניף חיפה, ובוועד המנהל של "[[הקואליציה לבריאות הציבור]]".
+
בשנת 2011 נבחרה קליש רותם לכהן כיו"ר עמותת האדריכלים סניף חיפה, ובוועד המנהל של "[[הקואליציה לבריאות הציבור]]".[https://bhaifa.org/about-einat/]
   −
בשנת 2012 החלה קליש רותם לעסוק בנושאים פוליטיים הנוגעים לחיפה. היא מבקרת את התכנון העירוני ואת הכיוון אליו הולכת העיר חיפה תחת הנהגתו של ראש העיר המכהן [[יונה יהב]].  
+
בשנת 2012 החלה קליש רותם לעסוק בנושאים פוליטיים הנוגעים לחיפה. היא מבקרת את התכנון העירוני ואת הכיוון אליו הולכת העיר חיפה תחת הנהגתו של ראש העיר המכהן [[יונה יהב]] בהכוונת ממשלת ישראל - של העמקת התעשיות הכבדות בעיר ושל תכנון שמקשה על [[הליכתיות]] ו[[עירוניות מתחדשת]]. באותה שנה הקימה רותם את "התנועה להחזרת העיר אל חיפה", שהובילה את המאבק לפתיחת חזית העיר אל הים, וקראה תיגר על מדיניות עיריית חיפה ו[[רכבת ישראל]] במספר נושאים.  
באותה שנה הקימה רותם את "התנועה להחזרת העיר אל חיפה", שהובילה את המאבק לפתיחת חזית העיר אל הים, וקראה תיגר על מדיניות עיריית חיפה ו[[רכבת ישראל]] במספר נושאים.  
     −
יחד עם שותפים לפעילות הציבורית ייסדה הקבוצה את סיעת "חיים בחיפה", כחצי שנה לפני הבחירות. בבחירות הראשונות היתה קליש רותים ללא הכרה ציבורית ורוב העיתונים התעלמו ממנה. בבחירות אלה זכרתה סיעה "חיים בחיפה" ב-15% מכלל המצביעים בחיפה והצליחה להכניס 3 חברי מועצה למועצת העיר של חיפה, כך שהיתה הסיעה השניה בגודלה.  
+
יחד עם שותפים לפעילות הציבורית ייסדה הקבוצה את סיעת "חיים בחיפה", כחצי שנה לפני הבחירות. בבחירות הראשונות היתה קליש רותים ללא הכרה ציבורית ורוב העיתונים התעלמו ממנה. בבחירות אלה זכרתה סיעה "חיים בחיפה" ב-15% מכלל המצביעים בחיפה והצליחה להכניס 3 חברי מועצה למועצת העיר של חיפה, כך שהיתה הסיעה השניה בגודלה. [https://bhaifa.org/about-einat/]
 +
 
 +
פעילות סיעת "חיים בחיפה" כללה מאבקים נגד [[זיהום תעשייתי]] בחיפה. כולל זיהום מ[[דלק]], ותעשיות מזהמות נוספות. הסיעה פעלה נגד תשתיות התעשייה במפרץ חיפה (אינטגרציה של כל התכניות יחד: חפאג 1200, חפ'/2000, תמ"א 13/3/ב, חפא"ג/1139א').
 +
 
 +
במהלך החודשים אפריל-מאי-יוני 2016 הובילה 'חיים בחיפה' מאבק להחתמות הציבור על תצהירים משפטיים נגד תכנית חיבורי נמל המפרץ, שהיא התכנית הרביעית שעומדת לחבר את כל תשתיות התעשייה המורחבות יחד. סך-הכל הוגשו לוועדה המחוזית ולוועדה המקומית כ-750 התנגדויות חתומות על ידי עורכי דין.
 +
 
 +
הסיעה הכינה מסמך ההתנגדות בן 88 עמודים שנועד להקשות יקשו משפטית וערכית על המבקשים להעביר את התוכנית. הסיעה טענה למספר ליקויים מנהליים רציניים בתכנית. בין הטענות שהעלתה הסיעה כללו כי מדובר בתוכנית שעוסקת בתשתיות לאומיות ולכן היא לא יכולה להיות תכנית מקומית, ודבר זה הוא נסיון "להגניב" את התכנית "מתחת לשולחן", וכן הטענה כי התכנית סותרת  סותרת את תמ"א 15 ואת תמ"מ 6, שהן תכניות מאושרות בהיררכיה גבוהה יותר. [https://bhaifa.org/2016/06/18/plan-1833-objection/] בנוסף פעלה הסיעה לשמירה על עתיד שדה התעופה של חיפה, שלפי הסיעה, עתידו נמצא בסכנה בגלל הקמת נמל המפרץ (תת"ל 6, חפ'/1833, תת"ל 65), [https://bhaifa.org/actions-for-you/]
 +
 
 +
סיעת חיים בחיפה פעלה נגד תוכניות לחישמול והכפלת מסילות הרכבת בחיפה (תת"ל 18, תת"ל 65) בטענה שהדבר יקבע את ניתוק העיר מהים דבר שמפריע לכלכלת העיר. לפי הסיעה יש לסלק את מסילות הרכבת מהחוף של חיפה ולאפשר חיבור של העיר לים, הסיעה הודיע כי תתמוך בכל פתרון שהוא (שמוצע על ידי גורמים שונים בממשלה ובעיירה) ובלבד שיאפשר חיבור של העיר לחוף. [https://bhaifa.org/2016/11/28/railroad-solution/]
 +
 
 +
לפי סקרים שונים, בבחירות לעיריית חיפה בשנת 2018, קליש רותם עשויה להביס את יונה יהב בבחירות לראשות עיירת חיפה. מפלגת העבודה הגישה למנהל הבחירות בעיר הן את רשימתה של קליש-רותם ואותה כמועמדת, והן סיעה נוספת, ומועמד נוסף לראשות, ישראל סביון. תוך כדי ריצה לבחירות, מנהל הבחירות במשרד הפנים פסל אותה ואת רשימתה מלרוץ לבחירות. נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, קבע כי המועמדת והמפלגה ידעו על התקלה מראש ובחרו להתעלם, והגדיר את התנהגותם "מתחכמת". קליש ערערה לבית המשפט העליון שאישר את מועמדתה מחדש. [https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5377154,00.html]
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==

תפריט ניווט