שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,501 בתים ,  12:21, 11 בינואר 2016
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:  
* [[תקציב סכום 0]]
 
* [[תקציב סכום 0]]
 
* [[תכנון פיננסי אישי]]
 
* [[תכנון פיננסי אישי]]
 +
==טענות ביולוגיות שכלול ומידע==
 +
אני חושב שבחוק ההחזרים המואצים, יהיה מעניין להתעכב על טענות ביולוגיות לפני שעוברים לטענות טכנולגיות או טכנו-ביולוגיות.
 +
 +
לדוגמה לאבולוציה אין בהכרח "כיוון" למקום משוכלל יותר, זה אולי נראה "הגיוני" אבל זה לא מחוייב המציאות. בינתיים הצורות ה"פשוטות" כמו חיידקים הם כנראה הרבה זמן כאן, ומדוזות הן אחד היצורים הרב-תאיים הכי מוצלחים (מבחינת שרידה) ביחס למינים משוכללים יותר שהיו ונעלמו - לדוגמה דינזוארים. חוקרים גם מדברים היום על כך שבגלל שעצים לא יכולים לזוז יש להם הרבה יותר יכולות מטבוליות לעומת בעלי חיים. 
 +
 +
"באבולוציה ביולוגית, צורת חיים מתקדמת יותר מסוגלת לאסוף אנרגיה ולהתרבות בצורה אפקטיבית יותר - וכך להתחרות באפקטיביות גדולה יותר, ולהתפתח מהר יותר מצורות חיים אחרות" - יש כאן כמה טענות שצריך להיות זהיר יותר. לדוגמה התפתחות מהירה יותר של צורת החיים עצמה לא מבטיחה מורכבות גדולה יותר - זבובים מתפתחים מהר יותר לעומת בן אדם. מה זה צורת חיים "מתקדמת" יותר בביולוגיה? מה זה התרבות אפקטיבית יותר? יותר צאצאים? אחוז שרידה גבוה יותר של הילדים ? של הנכדים? ראה [[סלקצייה ל-r/K]].
 +
 +
אני חושב שיהיה מעניין לקרוא את [[תריסר נקודות מינוף להתערבות במערכת]] (במיוחד נקודה 9), כלומר מי שרוצה קצב מהיר יותר ויותר צריך להיות מסוגל למערכות תומכות (כולל ביולוגיות ואקולוגית ואולי גם גאופיזית) שיוכלו לעמוד בקצב...
 +
 +
נקודה נוספת - כוח מחשוב רב יותר זה כוח עיבוד של מידע רב יותר, אבל [[מידע]] גם צריך לאסוף. 
 +
[[משתמש:האזרח דרור|האזרח דרור]] ([[שיחת משתמש:האזרח דרור|שיחה]]) 11:21, 11 בינואר 2016 (IST)

תפריט ניווט