שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,036 בתים ,  16:44, 28 באוקטובר 2015
שורה 14: שורה 14:     
===זרחה בתעשיות המזון===
 
===זרחה בתעשיות המזון===
יצרני מזון נוהגים להוסיף למזון זרחות. שם הן מגיבות עם מתכות המצויות שם בכמות זעירה ביותר, ובכך קושרות אותן בחוזקה ומונעות את פירוק המזון. הזרחות משמשות גם לקשירת המים למזון כדי שלא יתפרק ויתקלקל קודם זמנו, ומסייעות להאריך את חיי המדף של מיני מזונות מעובדים, ובעיקר כאלה שהוספו להם מים, כגון מוצרי בשר מעובד (להם מוסיפים מים כדי לרככם, אך יש הטוענים כי גם במטרה להעלות את משקלם). זרחות מצויות גם בסלטים תעשייתיים שונים, המעובדים בין היתר גם כן עם מים.
+
{{הפניה לערך מורחב|בשר מעובד}}
 +
יצרני מזון נוהגים להוסיף למזון זרחות. שם הן מגיבות עם מתכות המצויות שם בכמות זעירה ביותר, ובכך קושרות אותן בחוזקה ומונעות את פירוק המזון. הזרחות משמשות גם לקשירת המים למזון כדי שלא יתפרק ויתקלקל במהירות. בכך זרחות מסייעות להאריך את חיי המדף של מיני מזונות מעובדים, ובעיקר כאלה שהוספו להם מים, כגון מוצרי [[בשר מעובד]] (להם מוסיפים מים כדי לרככם, אך יש הטוענים כי גם במטרה להעלות את משקלם). זרחות מצויות גם בסלטים תעשייתיים שונים, המעובדים בין היתר גם כן עם מים.
 +
 
 +
בשנת 2015 הודיע ארגון הבריאות העולמי כי בשר מעובד הוא [[גורם מסרטן וודאי בבני אדם]] משום שנמצא קשר במאות מחקרים אפידמיולוגים בין צריכת בשר מעובד לבין [[סרטן המעי הגס]]<ref name="iarc_QA">[http://www.iarc.fr/en/media-centre/iarcnews/pdf/Monographs-Q&A_Vol114.pdf Q&A on the carcinogenicity of the consumption of red meat and processed meat], International Agency for Research on Cancer , 2015,ארגון הבריאות העולמי</ref> הארגון טען שלמרות קיום ברור בין הדברים, אין הבנה מלאה של הסיבות לקשר בין אכילת בשר מעובד לבין סרטן. אחת הסברות של מומחי תזונה היא כי הוספת פוספטים כחומרי שימור היא סיבה חשובה. [http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001076532#fromelement=hp_daily_news]
    
==שוק הפוספט העולמי==
 
==שוק הפוספט העולמי==

תפריט ניווט