שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  23:02, 15 באוקטובר 2015
מ
החלפת טקסט – "בראונגארט" ב־"בראונגרט"
שורה 103: שורה 103:     
==מעריסה לעריסה==
 
==מעריסה לעריסה==
הכימאי הגרמני דר' [[מיכאל בראונגארט]] והארכיטקט והמעצב האמריקאי [[ויליאם מק'דונו]], הציעו את [[המהפכה התעשייתית הבאה]] ומאוחר יותר את הספר [[מעריסה לעריסה (ספר)|מעריסה לעריסה]]. הקורא לשינוי ה[[תעשייה]] האנושית באמצעות [[עיצוב מקיים]] לכיוון של [[תעשייה בת קיימא]].  
+
הכימאי הגרמני דר' [[מיכאל בראונגרט]] והארכיטקט והמעצב האמריקאי [[ויליאם מק'דונו]], הציעו את [[המהפכה התעשייתית הבאה]] ומאוחר יותר את הספר [[מעריסה לעריסה (ספר)|מעריסה לעריסה]]. הקורא לשינוי ה[[תעשייה]] האנושית באמצעות [[עיצוב מקיים]] לכיוון של [[תעשייה בת קיימא]].  
   −
מק'דונו ובראונגארט, הציעו לקיים מערכות תעשייתיות, עסקיות, עירוניות ועוד שבהן טכניקות הייצור אינן רק יעילות מבחינה חומרית או כלכלית, אלא גם ללא [[זיהום]] וללא פסולת. במערכת "מעריסה לעריסה" כל זרמי החומרים הנכנסים פנימה ויוצאים החוצה מחולקים ל-מחלקות - גורמי הזנה טכניים או ביולוגיים. '''יסודות הזנה טכניים''' ניתנים למיחזור או לשימוש חוזר ללא איבוד של איכות, ואת '''יסודות הזנה הביולוגיים''' ניתן לאכול, לעכל או להפוך ל[[קומפוסט]] או כחומר הזנה ליצור אחר. לעומת זאת המונח מ"עריסה לקבר" מתייחס לפירמה שלוקחת אחריות על סילוק האשפה שנוצרת מהמוצרים שלה, אבל לאו דווקא על השבה לשימוש של מרכיבי המוצרים שלה.
+
מק'דונו ובראונגרט, הציעו לקיים מערכות תעשייתיות, עסקיות, עירוניות ועוד שבהן טכניקות הייצור אינן רק יעילות מבחינה חומרית או כלכלית, אלא גם ללא [[זיהום]] וללא פסולת. במערכת "מעריסה לעריסה" כל זרמי החומרים הנכנסים פנימה ויוצאים החוצה מחולקים ל-מחלקות - גורמי הזנה טכניים או ביולוגיים. '''יסודות הזנה טכניים''' ניתנים למיחזור או לשימוש חוזר ללא איבוד של איכות, ואת '''יסודות הזנה הביולוגיים''' ניתן לאכול, לעכל או להפוך ל[[קומפוסט]] או כחומר הזנה ליצור אחר. לעומת זאת המונח מ"עריסה לקבר" מתייחס לפירמה שלוקחת אחריות על סילוק האשפה שנוצרת מהמוצרים שלה, אבל לאו דווקא על השבה לשימוש של מרכיבי המוצרים שלה.
    
==דוגמאות היסטוריות==
 
==דוגמאות היסטוריות==

תפריט ניווט