שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 5 בתים ,  14:29, 3 באוקטובר 2015
מ
שורה 8: שורה 8:     
==פיטורי עובדים בשנת 2002==
 
==פיטורי עובדים בשנת 2002==
בסוף שנת 2002 החליטה הנהלת הבנק, באופן חד צדדי, פטר 900 עובדים בכדי להעלות את רווחיות הבנק. על רקע דוחות הבנק שהראו רווחיות אדירה מחד ומחיקת חובות מסופקים במיליארדים מאידך, הצעד גרם לביקורת ציבורית חריפה.  
+
בסוף שנת 2002 החליטה הנהלת הבנק, באופן חד צדדי, לפטר 900 עובדים בכדי להעלות את רווחיות הבנק. על רקע דוחות הבנק שהראו רווחיות אדירה מחד ומחיקת חובות מסופקים במיליארדי שקלים מאידך, הצעד גרם לביקורת ציבורית חריפה.  
   −
חלק מהביקורת נבע מכך שפרוש הדבר פגיעה בשירות הלקוחות של הבנק, בעוד עמלות הבנקים כלפי הלקוחות נשארו גבוהות כשהיו. חלק אחר של הביקורת על צעד זה היה החששות שפעולה זו תיצור תקדים נורמטיבי בשוק העבודה המקומי, ושדבר זה עלול להוביל לכך שמעסיקים אחרים ינקטו במהלכים כוחניים דומים ברצותם. חלק מהביקורת היהת כנגד ערכי ה[[קפיטליזם]] שבו [[רווח]] של משפחות עשירות בודדות חשוב יותר מפרנסתן של מאות משפחות אחרות. חלק מהביקורת נבע מהטענה שעסק כה גדול כמו בנק הפועלים אינו סתם חברה פרטית, אלא למעשה גוף שהוא גם מוסד ציבורי, ולכן יש לו אחריות ציבורית, כפי שהמדינה  לדוגמה סייעה לבנקים לדוגמה לאחר מפולת מניות הבנקים.  
+
חלק מהביקורת נבע מכך שפרוש הדבר פגיעה בשירות הלקוחות של הבנק, בעוד עמלות הבנקים כלפי הלקוחות נשארו גבוהות כשהיו. חלק אחר של הביקורת על צעד זה היה החששות שפעולה זו תיצור תקדים נורמטיבי בשוק העבודה המקומי, ושדבר זה עלול להוביל לכך שמעסיקים אחרים ינקטו במהלכים כוחניים דומים ברצותם. חלק מהביקורת היתה כנגד ערכי ה[[קפיטליזם]] שבו [[רווח]] של משפחות עשירות בודדות חשוב יותר מפרנסתן של מאות משפחות אחרות. חלק מהביקורת נבע מהטענה שעסק כה גדול כמו בנק הפועלים אינו סתם חברה פרטית, אלא למעשה גוף שהוא גם מוסד ציבורי, ולכן יש לו אחריות ציבורית, כפי שהמדינה  לדוגמה סייעה לבנקים לאחר מפולת מניות הבנקים.  
   −
הביקורת הציבורית גרמה לכך שלבסוף את הבנק לצמצם את הפיטורין בכ-200 עובדים (לקצת מעל 700) ולתת לעובדים המפוטרים פיצויים נדיבים.  
+
הביקורת הציבורית גרמה לכך שלבסוף הבנק צימצם את הפיטורין בכ-200 עובדים (לקצת מעל 700 עובדים) ונתן לעובדים המפוטרים פיצויים נדיבים.
    
==בנק הפועלים כחלק מקבוצת ריכוז==
 
==בנק הפועלים כחלק מקבוצת ריכוז==

תפריט ניווט