שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 506 בתים ,  16:14, 23 ביוני 2014
שורה 13: שורה 13:  
{{תבנית:מדדי קיימות}}
 
{{תבנית:מדדי קיימות}}
 
===מדרך מים כחול, ירוק ואפור===
 
===מדרך מים כחול, ירוק ואפור===
מדרך מים מורכב מ-3 חלקים: מדרך מים כחול, ירוק ואפור.  
+
השימוש במים נמדד ביחידות של נפחי מים שנצרכו (התאדו) ואו נדרשים להתמודד עם הזיהום שנוצר במהלך יחידה מסויימת של זמן. מדרך מים מורכב מ-3 חלקים: מדרך מים כחול, ירוק ואפור.  
   −
'''טביעת הרגל המימית הכחולה''' היא נפח המים המתוקים שהתאדו ממאגרי המים הכחולים העולמיים (מים מתוקים עיליים ומי תהום) כדי לייצר מוצרים ושירותים שנצרכים על ידי הפרט או על ידי קהילה.  
+
'''טביעת הרגל המימית הכחולה''' היא נפח המים המתוקים שמקורם בגופי מים מתוקים עיליים (כמו נהרות ואגמים) ומי תהום שנצרכו (התאדו או שולבו במוצר) כדי לייצר מוצרים ושירותים.  
   −
'''טביעת הרגל המימית הירוקה''' היא נפח המים שהתאדו ממאגרי המים הירוקים (מי גשם שנאספו ב[[קרקע]] ובלחלוחית בקרקע) כדי לייצר שירותים ומוצרים.  
+
'''טביעת הרגל המימית הירוקה''' היא נפח המים שמקורו במי-גשם ומשקעים דומים (שנאספו ב[[קרקע]] ובלחלוחית בקרקע) שנצרכו כדי לייצר שירותים ומוצרים.  
   −
'''טביעת הרגל המימית האפורה''' היא נפח [[זיהום מים|המים המזוהמים]] שמקושרת עם הייצור של כל המוצרים והשירותים עבור הפרט או הקהילה שעליה מבצעים את הניתוח. טביעת מים זו ניתנת להערכה על ידי נפח המים שנדרש כדי לדלדל את הזיהום לרמה כזו כך שאיכות המים נשארת מעל תקני איכות מים מוסכמים.  
+
'''טביעת הרגל המימית האפורה''' היא נפח המים המתוקים הנדרשים כדי לדלדל את [[זיהום מים|המזהמים]] שנפלטו עקב הייצור של המוצרים והשירותים . טביעת מים זו ניתנת להערכה על ידי נפח המים שנדרש כדי לדלדל את הזיהום לרמה כזו כך שאיכות המים נשארת מעל תקני איכות מים מוסכמים.
 +
 
 +
כאשר מחשבים את מדרך המים של קהילה או אדם, מסכמים את כמוית המוצרים שהוא צרך, ואת הטביעה של המימית של מוצרים אלה. עבור אותם מוצרים יכולים להיות טביעת רגל מימיות שונות לפי הגאוגרפיה ושיטות הייצור.
    
===טביעת רגל מימית פנימית וחיצונית===
 
===טביעת רגל מימית פנימית וחיצונית===

תפריט ניווט