שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יצירת דף עם התוכן "'''להסתדר ללא צמיחה''' - Managing Without Growth הוא ספר עיון על האפשרות לצאת ממצב של צמיחה כלכלית ול..."
'''להסתדר ללא צמיחה''' - Managing Without Growth הוא ספר עיון על האפשרות לצאת ממצב של [[צמיחה כלכלית]] ולהגיע אל [[כלכלת מצב יציב]] ללא [[התמוטטות(ספר)|התמוטטות חברתית וכלכלית]]. הספר נכתב על ידי פטר ויקטור, Peter Victor , פרוספור לכלכלה מקנדה, שחוקר את הקשרים בין [[כלכלה]] ו[[הסביבה הטבעית]] מאז שנות ה-1960 והוא כיום פרופסור ללימודי סביבה באוניברסיטת יורק , קנדה, ומלמד [[כלכלה סביבתית]] ו[[כלכלה אקולוגית]].

"להסתדר ללא צמיחה" או "ניהול ללא צמיחה" יוצא מנקודת הנחה שללא צעדי מנע, הפסקת הצמיחה, בגלל [[גבולות לצמיחה (ספר)|גבולות סביבתיים לצמיחה]] או בגלל משבר חברתי-כלכלי יגורר בתנאים הנוכחיים משבר כלכלי חברתי עמוק, בדוגמה ל[[שפל הגדול]] או גרוע מכך. אבל לטענת הספר התכוננות נכונה יכולה להעביר את החברה לקראת כלכלה ללא צמיחה או [[כלכלת מצב יציב]] בצורה נוחה ומתונה יותר.

זמן קצר לאחר מלחמת העולם השנייה, [[צמיחה כלכלית]] הפכה להיות המטרה הכלכלית העיקרית של מקבלי החלטות ברוב מדינות העולם, דבר שנשמר עד היום. הספר מציג שלושה טיעונים מדוע מדינות עשירות צריכות להפסיק לרדוף אחר צמיחה כלכלית כיעד מדיניות ראשי ולכוון ליעדים ספיצפיים יותר שמגבירים את [[רווחה חברתית|הרווחה החברתית]]. ויקטור טוען כי המשך המרדף אחר צמיחה כלכלית בכל רחבי העולם הוא מטרה בלתי אפשרית בגלל מגבלות סביבתיות ו[[מגבלות משאבים]].





==ראו גם==
* [[שגשוג ללא צמיחה]]
==קישורים חיצוניים==
* [http://www.pvictor.com/MWG/About_the_Book.html על הספר] באתר הספר
* [http://www.pvictor.com/Site/Brief_Bio.html ביוגרפיה קצרה] של פטר ויקטור

[[קטגוריה:כלכלת מצב יציב]]
[[קטגוריה:ספרי עיון]]

תפריט ניווט