שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דף חדש: __NOTOC__ {{הסדרים:חזור|2009}} == תקציר == העלאת מענק האשפוז והתוספת לפג בשיעור של 2.2% == דברי הסבר == הכנסות בתי הח...
__NOTOC__
{{הסדרים:חזור|2009}}
== תקציר ==
העלאת מענק האשפוז והתוספת לפג בשיעור של 2.2%

== דברי הסבר ==
הכנסות בתי החולים הכללים הציבוריים כולל בתי החולים הממשלתיים מקודמות מדי שנה בהתאם לשינויים במחיר יום אשפוז, הנקבע מידי שנה לכלל קוני השירות מבתי החולים הכלליים במערכת הבריאות על ידי שרי הבריאות והאוצר, וזאת לאחר ששמעו את המלצת ועדת המחירים הבינמשרדית.

בחוק ההסדרים לשנת 2008 בוטל מס מעסיקים המשולם על ידי גופים ציבוריים במשק, בכלל זה בתי החולים הציבוריים הכלליים. על כן, העלייה במחיר יום אשפוז שנקבע לשנת 2008 לכלל קוני השירותים במערכת הבריאות מבתי החולים הכלליים מגלמת בתוכה את ביטול מס המעסיקים.

בתי החולים הכלליים הממשלתיים לא שילמו מס מעסיקים גם בעבר, ולפיכך העלייה במחיר יום אשפוז שלפיו קודמו הכנסות בתי החולים האמורים לא מגלמת את ביטול מס המעסיקים. אשר על כן הופחתה הנחת המחזור שמעניקים בתי החולים הממשלתיים לקופות החולים מ-4% ל-1.9%.

המוסד לביטוח לאומי הינו רוכש נוסף מבתי החולים הממשלתיים שלא קיים לגביו מנגנון המאפשר פיצוי בתי החולים הממשלתיים בגין ההתייקרות, אלא בהעלאת מחיר יום אשפוז. על כן, מוצע לקבוע כי מחיר יום האשפוז שלפיו מתעדכנים הסכומים שמעביר המוסד לביטוח לאומי לבתי החולים הכללים, יתעדכן בשיעור של 2.2%, וזאת מעבר לעדכוני הסכומים כפי שנקבע בחוק.

== סעיפים קשורים ==
* [[חוק ההסדרים/העלאת תעריפי לידות|העלאת תעריפי לידות]] – העלאת מענק האשפוז והתוספת לפג בשיעור של 2.2%.
* [[חוק ההסדרים/מענקי לידה|מענקי לידה]] – ביטול מענק הלידה לילד השני ואילך.
* [[חוק ההסדרים/דמי לידה|דמי לידה]] – קיצור תקופת חופשת הלידה מ-12 שבועות ל-14 שבועות.
* [[חוק ההסדרים/גמלת שמירת הריון|גמלת שמירת הריון]] – הפחתת גמלת שמירת הריון למחצית השכר המבוטח.

== כתבות מהעיתונות ==

== ניתוחים והשפעות ==

{{חוק ההסדרים 2009}}
1,732

עריכות

תפריט ניווט