שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,386 בתים ,  14:56, 4 במאי 2008
דף חדש: '''דופונט''' (du Pont או בשמה המלא E. I. du Pont de Nemours and Company) היא תאגיד רב-לאומי אמריקאי שעוסק בייצור מוצרי כימ...
'''דופונט''' (du Pont או בשמה המלא E. I. du Pont de Nemours and Company) היא [[תאגיד רב-לאומי]] אמריקאי שעוסק בייצור מוצרי כימיקלים. היא חברת הכימיקלים השנייה בגודלה בעולם (לאחר חברת BSAF) במונחים של נתח שוק, והרביעית בגודלה במונחי רווח.

החברה הוקמה בשנת 1802 כמפעל לייצור אבק שריפה, על ידי אלוטר איריני דו פונט (Eleuthère Irénée du Pont), בבנרנדיוין קריק (Brandywine Creek) שליד העיר וילמינגטון, בדלוור, ארצות הברית.

במאה העשרים הובילה דופונט את מהפכת הפולימרים בעולם, לאחר שפיתחה חומרים פולימריים מצליחים כגון: וספל, נאופרן, ניילון, קוריאן, לוסייט, טפלון, מיילר, קבלר, סיב M5, נומקס, וטיבק.

דופונט מהווה גם גורם מרכזי בייצור חומרי קירור ואחראית לפיתוח וייצור סדרת גזי הפראון (CFCs) ומאוחר יותר בפיתוח חומרי קירור ידידותיים יותר לסביבה. דופונט אף פעילה בתחום תעשיית הצבעים ועוסקת בפיתוח ובייצור פיגמנטים. מספר מוצרים של חברת דופונט זכו לפופולריות רבה כל כך, עד ששמותיהם המסחריים של המוצרים הפכו לשם המוצר עצמו, תחת שמו של החומר הכימי.

לחברה יש היסטוריה ארוכה של קידום חומרי הדברה נגד מזיקים במדינות מתפתחות, תוך פגיעה בסביבה ומעבר על החוק. היא נכשלה לעמוד בתנאים של אחריות חברתית שהמציב [[הבנק העולמי]] לשותפיות עם גורמים עסקיים.

==קישורים חיצוניים==
* [http://en.wikipedia.org/wiki/DuPont דופונט] בויקיפדיה האנגלית
* [http://www.badseed.info/resources/dupont.pdf פרופיל החברה] באתר הסרט "[[זרע רע: האמת אודות האוכל שלנו (סרט)|זרע רע]]"

[[קטגוריה:חברות חקלאות]]
[[קטגוריה:חברות כימיה]]
[[קטגוריה:תאגידים רב לאומיים]]

תפריט ניווט