שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 120 בתים ,  18:32, 21 בפברואר 2008
מ
אנשי מערכות מורכבות
שורה 1: שורה 1: −
'''פיליפ מיורווסקי''' (Philip Mirowski) הוא היסטוריון ו[[פילוסוף]] של המחשבה הכלכלית מאוניברסיטת צפון דיים, אינדיאנה, ארה"ב.  
+
'''פיליפ מיורווסקי''' ('''Philip Mirowski''') הוא היסטוריון ו[[פילוסוף]] של [[היסטוריה של המחשבה הכלכלית|המחשבה הכלכלית]] מאוניברסיטת צפון דיים, אינדיאנה, ארה"ב.  
   −
בספרו [[יותר חום מאור]], מירווסקי מתאר היסטוריה שבה הפיסיקה שאבה קצת השראה מתוך הכלכלה, וכיצד הכלכלה שאפה לחקות את הפיסיקה, במיוחד בנוגע ל[[תורת הערך]]. הוא עוקב אחר הפיתוח של מושג ה[[אנרגיה]] בפיסיקה המערבית ואחר האפקט שיש לו על הגילוי והפרסום של [[הכלכלה הנאו קלאסית]], התאוריה הכלכלית האורתודיקסית כיום.  
+
בספרו [[יותר חום מאור]], מירווסקי מתאר היסטוריה שבה הפיסיקה שאבה קצת השראה מתוך הכלכלה, וכיצד הכלכלה שאפה לחקות את הפיסיקה, במיוחד בנוגע ל[[תורת הערך]]. הוא עוקב אחר הפיתוח של מושג ה[[אנרגיה]] בפיסיקה המערבית ואחר האפקט שיש לו על הגילוי והפרסום של [[הכלכלה הנאו קלאסית]], התאוריה הכלכלית האורתודוקסית כיום.  
   −
בספרו [[מכונות חולמות]], מירווסקי חוקר את ההשפעות ההיסטוריות של מדע הצבא והסייבורג על הכלכלה הנאו קלאסית. ההשפעה הנשכחת של [[גו'ן פון ניומאן]] והתאוריה שלו על ה[[אוטומט]] הם נושאים מפתח לאורך הספר. מירוווסקי טוען כי חקל גדול מההתפתחויות בתאוריה הנאו קלאסית במאה ה-20, מ[[תורת המשחקים]] ועד ל[[כלכלה חישובית]], הם התוצאה שאין מכירים בה של התוכניות של פון ניומן עבור הכלכלה. בספר שוטח מירווסקי את חזונו שלו לגבי כלכלה חישובית, שבו סוגי שווקים שונים נבנים באופן דומה לזה של [[הדקדוק הג'נרבטי]] של [[נועם חומסקי]]. תפקידה של הכלכלה הוא לחקור כיצד סוגי שווקים שונים מתפקדים במונחים של סיבוכיות ויעילות, כאשר שווקים מסובכים יותר מסוגלים להכיל את ההשפעות של אלו הפחות מסוביכים. בסיבוכיות, מירווסקי מתכוון לדבר מה דומה ל[[תאוריית הסיבוכיות החישובית]] ב[[מדעי המחשב]].  
+
בספרו [[מכונות חולמות]], מירווסקי חוקר את ההשפעות ההיסטוריות של מדע הצבא והסייבורג על הכלכלה הנאו קלאסית. ההשפעה הנשכחת של [[גו'ן פון ניומאן]] והתאוריה שלו על ה[[אוטומט]] הם נושאים מפתח לאורך הספר. מירוווסקי טוען כי חלק גדול מההתפתחויות בתאוריה הנאו קלאסית במאה ה-20, מ[[תורת המשחקים]] ועד ל[[כלכלה חישובית]], הם התוצאה שאין מכירים בה של התוכניות של פון ניומן עבור הכלכלה. בספר שוטח מירווסקי את חזונו שלו לגבי כלכלה חישובית, שבו סוגי שווקים שונים נבנים באופן דומה לזה של [[הדקדוק הג'נרבטי]] של [[נועם חומסקי]]. תפקידה של הכלכלה הוא לחקור כיצד סוגי שווקים שונים מתפקדים במונחים של סיבוכיות ויעילות, כאשר שווקים מסובכים יותר מסוגלים להכיל את ההשפעות של אלו הפחות מסובכים. בסיבוכיות, מירווסקי מתכוון לדבר מה דומה ל[[תאוריית הסיבוכיות החישובית]] ב[[מדעי המחשב]].  
 
  −
מקור - ווקי האנגלי.
  −
http://en.wikipedia.org/wiki/Philip_Mirowski
      
== ספרים ==
 
== ספרים ==
שורה 13: שורה 10:     
* ''Machine Dreams: Economics Becomes a Cyborg Science'' Cambridge University Press, [[2001]] ISBN 0521775264
 
* ''Machine Dreams: Economics Becomes a Cyborg Science'' Cambridge University Press, [[2001]] ISBN 0521775264
 +
 +
==קישורים חיצוניים==
 +
*[http://en.wikipedia.org/wiki/Philip_Mirowski בויקיפדיה האנגלית]
 +
    
[[קטגוריה:אישים|מיורווסקי, פיליפ]]
 
[[קטגוריה:אישים|מיורווסקי, פיליפ]]
[[קטגוריה:מערכות|מיורווסקי, פיליפ]]
+
[[קטגוריה:אנשי מערכות מורכבות|מיורווסקי, פיליפ]]
 
[[קטגוריה:כלכלה נאו קלאסית|מיורווסקי, פיליפ]]
 
[[קטגוריה:כלכלה נאו קלאסית|מיורווסקי, פיליפ]]
 
[[קטגוריה:אנרגיה|מיורווסקי, פיליפ]]
 
[[קטגוריה:אנרגיה|מיורווסקי, פיליפ]]
 
[[קטגוריה:היסטוריה של החשיבה הכלכלית|מיורווסקי, פיליפ]]
 
[[קטגוריה:היסטוריה של החשיבה הכלכלית|מיורווסקי, פיליפ]]

תפריט ניווט