שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,780 בתים ,  00:22, 13 בנובמבר 2007
דף חדש: '''מכונית חשמלית''' electric car, או ''רכב חשמלי''' היא רכב שמונע על ידי מצבר חשמלי (BEV) נטען שממיר אנרגיה כימית שמ...
'''מכונית חשמלית''' electric car, או ''רכב חשמלי''' היא רכב שמונע על ידי מצבר חשמלי (BEV) נטען שממיר אנרגיה כימית שמאוכסנת בו לאנרגיה חשמלית. האנרגיה החשמלית משמשת כדי להניע מנוע חשמלי במקום מנוע בערה פנימית שמשמש במכונית רגילה. יש מכוניות המשתמשות במנוע חשמלי וגם במנוע בערה פנימית, והם דוגמאות לרכב היברידי.

רכבים המונעים באמצעות מצבר חשמלי כוללים מכוניות, משאית קלות, רכבים חשמליים שכונתיים, אופנועים וקטנועים חשמליים, אופניים ממונעות, קלנועיות, רכבי גולף, מלגזות ורכבים דומים.

מכוניות חשמליות נכללו בין המכוניות המקודמות ביותר. המכוניות האלה לא פולטות [[זיהום אוויר]] או [[גזי חממה]] באופן ישיר, והן גורמות לזיהום מינמלי אם הן נטענות ממקור [[אנרגיה מתחדשת]]. המכוניות החשמליות יקטינו אולי את התלות של מדינות רבות ב[[נפט]], ובכך יתרמו גם לבטחון הלאומי שלהן. הן עשויות להקטין את הגידול בקצב של [[התחממות עולמית]] כתלות במקור החשמל שלהן. מסיבות אלה יש הרואים במכוניות אלה דוגמה ל[[מכונית ירוקה]].

עם זאת, אם מקורות אנרגיה הם מזהמים ולא מתחדשים כמו [[פחם]] לדוגמה, גם המכונית החשמלית תורמות לזיהום להתחממות העולמית ולהדלדלות משאבי האנרגיה באופן דומה לתרומה של מכוניות רגילות. ייתכן תרומה מסויימת להקטנת בעיות אלה אם היעילות האנרגטית של המכוניות החשמלית היא גבוהה יותר. בלי תלות במקור האנרגיה שלהן, גם מכוניות חשמליות גורמות לבעיות חברתיות וסביבתיות קשות הקשורות לכל המכוניות כמו [[פרבור]], [[פקקי תנועה]], [[קיטוע של בתי גידול]], ו[[תאונות דרכים]].

באופן היסטורי מכוניות חשמליות סבלו מבעיות של מחירי מצברים גבוהים, מרחקי נסיעה קצרים בין טעינה וטעינה, זמני טעינה ממושכים של המצבר, ואורך חיים מוגבל של המצבר. בעיות אלה גרמו לתפוצה מוגבלת של המכוניות. ייתכן כי שכלולים מתמשכים בטכנלוגיות של מצברים התגברו על רוב הבעיות האלה. בשנים האחרונות חלה עליה ניכרת בבנייה של אבות טיפוס, ומספר פעמים פירמות יצאו בהכרזות על מועד ייצור עתידי. טיוטה, הונדה, פורד וג'נרל מוטורס יצרו כולם רכבים חשמליים בשנות ה-90 כדי להתמודד עם חוקי זיהום האוויר בקליפורניה. נשמעו טענות כלפי ייצרני הרכב הגדולים בארה"ב כי הם מחבלים בכוונה בנסיונות של עצמם לייצר רכב חשמלי.

מכוניות חשמליות מונעות במצבר הן סוג של מכוניות חשמליות נטענות. דוגמאות נוספות לרכבים אלה הם רכבים שאוצרים חשמל באמצעות [[גלגל תנופה]] או באמצעות על-מוליכים.

[[קטגוריה:תחבורה]]

תפריט ניווט