שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 4: שורה 4:     
==היסטוריה==
 
==היסטוריה==
בתקופת "תור הזהב" של האופניים, בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, היו אופניים כלי תחבורה עירוני פופלארי. "שגעון האופניים" באותה תקופה השפיע גם על האחים רייט בהמצאת המטוס הראשון. המכונית הפרטית צליחה לדחוק את האופנייים את [[הולכי הרגל]] ואת התחבורה הציבורית בצורה מהירה. בספר [[Fighting Traffic]] מתואר כיצד הרחובות העירוניים השתנו בעקבות עליית המכוניות בארצות הברית, בעשור של 1920, כ-20 שנה לפני ששינוי דומה, וחלש יותר, התרחש במדינות אירופה.  
+
בתקופת "תור הזהב" של האופניים, בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, היו אופניים כלי תחבורה עירוני פופולרי. "שגעון האופניים" באותה תקופה השפיע גם על האחים רייט בהמצאת המטוס הראשון. המכונית הפרטית צליחה לדחוק את האופנייים את [[הולכי הרגל]] ואת התחבורה הציבורית בצורה מהירה. בספר [[Fighting Traffic]] מתואר כיצד הרחובות העירוניים השתנו בעקבות עליית המכוניות בארצות הברית, בעשור של 1920, כ-20 שנה לפני ששינוי דומה, וחלש יותר, התרחש במדינות אירופה.  
   −
בשנות ה-50 החל גל נוסף של [[פרבור|פרבור עירוני משתרע]], צפיפות עירונית נמוכה והקמת עוד כבישים מהירים. היבטים אלה מייצרים [[נעילה טכנולוגית]] של [[תכנון מוטה מכוניות]] בארצות הברית - קשה להתנייד בתוך מטרופולינים באמצעי תחבורה אחרים שהם לא מכוניות. בשנות ה-70 החלו להשמע קולות בזכות [[עירוניות מתחדשת]] אבל נסיונות של עיריות לקדם היבטים אלה החלו להרתחש רק לקראת העשור השני של המאה ה-21.  
+
בשנות ה-50 החל גל נוסף של [[פרבור|פרבור עירוני משתרע]], צפיפות עירונית נמוכה והקמת עוד כבישים מהירים. היבטים אלה מייצרים [[נעילה טכנולוגית]] של [[תכנון מוטה מכוניות]] בארצות הברית - קשה להתנייד בתוך מטרופולינים באמצעי תחבורה אחרים שהם לא מכוניות. בשנות ה-70 החלו להישמע קולות בזכות [[עירוניות מתחדשת]] אבל נסייונות של עיריות לקדם היבטים אלה החלו להתרחש רק לקראת העשור השני של המאה ה-21.
    
==כמות הרוכבים בארצות הברית==
 
==כמות הרוכבים בארצות הברית==

תפריט ניווט