שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 887 בתים ,  17:37, 12 בפברואר 2019
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:  
'''סוכר''' הוא שם כולל לקבוצה של [[פחמימה|פחמימות]] אכילות בעלות [[טעם]] מתוק אופייני, ומבנה [[גביש]]י ([[סוכר פשוט]], [[דו-סוכר]]), וכן שמו הרווח של הדו-סוכר [[סוכרוז]]. נהוג לקרוא בשם "סוכר" גם ל[[חד-סוכר]]ים ולדו-סוכרים מתוקים נוספים.
 
'''סוכר''' הוא שם כולל לקבוצה של [[פחמימה|פחמימות]] אכילות בעלות [[טעם]] מתוק אופייני, ומבנה [[גביש]]י ([[סוכר פשוט]], [[דו-סוכר]]), וכן שמו הרווח של הדו-סוכר [[סוכרוז]]. נהוג לקרוא בשם "סוכר" גם ל[[חד-סוכר]]ים ולדו-סוכרים מתוקים נוספים.
   −
בסוכר נעשה שימוש רב הן בתעשיית המזון והן בתעשיית המשקאות, והוא מהווה מרכיב עיקרי ב[[ממתק]]ים וב[[משקאות ממותקים|משקאות קלים]], בנוסף סוכר מהווה מרכיב חשוב במאפים שונים, דגני בוקר,  במוצרי חלב, חטיפים, ממרחים ועוד - לעיתים קרובות סוכר זה מופיע כסוכר סמוי , כך שהצרכנים לא מודעים לכמות הסוכר הגבהוה שהם צורכים. [[תזונה]] עתירת סוכרים המוספים למזון מקושרת לבעיות [[בריאות|בריאותיות]]  [[השמנת יתר]], [[סוכרת]], עששת, מחלות לב וכלי דם, ומספר סוגי [[סרטן]] לרבות [[סרטן המעי הגס]].  
+
[[קובץ:Sucre blanc cassonade complet rapadura.jpg|ממוזער|סוגי סוכר שונים , (שמאל למעלה לפי כיוון השעון) - סוכר לבן מזוקק, לא מזוקק, סוכר קנה לא מעובד, וסוכר חום]]
 +
בסוכר נעשה שימוש רב הן בתעשיית המזון והן בתעשיית המשקאות, והוא מהווה מרכיב עיקרי ב[[ממתק]]ים וב[[משקאות ממותקים|משקאות קלים]], בנוסף סוכר מהווה מרכיב חשוב במאפים שונים, דגני בוקר,  במוצרי חלב, חטיפים, ממרחים ועוד - לעיתים קרובות סוכר זה מופיע כסוכר סמוי , כך שהצרכנים לא מודעים לכמות הסוכר הגבהוה שהם צורכים. [[תזונה]] עתירת סוכרים המוספים למזון מקושרת לבעיות [[בריאות|בריאותיות]]  [[השמנת יתר]], [[סוכרת]], עששת, מחלות לב וכלי דם, דמנציה, ומספר סוגי [[סרטן]] לרבות [[סרטן המעי הגס]]. מספר מחקרים ניסו להבין את הסיבות לכך אבל בהצלחה חלקית, בין היתר בגלל הקושי להשיג נבדקים שצורכים מעט סוכר.  
   −
בשנים האחרונות יש מאמצים מצד רשויות וארגונים להפחית את צריכת הסוכר כחלק מ[[תזונה בריאה]] ו[[רפואה מונעת|קידום בריאות]].  חברות מזון מצידן ממשיכות לשווק מזונות עתירי סוכר מסיבות שונות כחלק מאסטרטגיה של [[כלכלת השמנה]] וכמרכיב חשוב ב[[מזון מהיר]]. בשנים האחרונות יש מגמה של עלייה בצריכת הסוכר, כך שצריכת הסוכר במדינות רבות היא מעל המלצות ארגוני הבריאות. צריכת הסוכר בישראל היא בין הגבוהות בעולם והיא במגמת עליה.  
+
בשנים האחרונות יש מאמצים מצד רשויות וארגונים להפחית את צריכת הסוכר כחלק מ[[תזונה בריאה]] ו[[רפואה מונעת|קידום בריאות]]. בשנת 2015, הכריז [[ארגון הבריאות העולמי]] כי כדאי למבוגרים ולילדים לצרוך סוכר בכמות נמוכה מ-10% מסך צריכת הקולריות ביום, יתרון נוסף הוא בצריכה של עד 5%. ארגוני בריאות נוספים כולל ארגונים נגד מחלות לב ונגד סרטן ממליצים המלצות דומות.  חברות מזון מצידן ממשיכות לשווק מזונות עתירי סוכר מסיבות שונות כחלק מאסטרטגיה של [[כלכלת השמנה]] וכמרכיב חשוב ב[[מזון מהיר]] ו[[מזון מעובד]]. בשנים האחרונות יש מגמה של עלייה בצריכת הסוכר, כך שצריכת הסוכר במדינות רבות היא מעל המלצות ארגוני הבריאות. צריכת הסוכר בישראל היא בין הגבוהות בעולם והיא במגמת עליה.  
    
==סוגי סוכר שונים==
 
==סוגי סוכר שונים==

תפריט ניווט