שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 43 בתים ,  16:45, 31 ביולי 2017
שורה 35: שורה 35:     
==ביקורת==
 
==ביקורת==
Diener  ואחרים (2006) טענו כי בעוד שהמרוץ ההדוני הוא בעל אמת מסוימת, יש צורך ב-5 ששינויים הכרחיים בו: ראשית התאוריה המקורית של בירקמן מ-1978 טענה כי לאנשים יש תמיד נקודת בסיס טבעית שאליה אנשים נוטים לחזור תמיד. Diener ואחרים טוענים כי מה שמחקרים באמת מראים הוא שאנשים שמחים בדרך כלל רוב הזמן, מה שמרמז על כך כי נקודת הבסיס נוטה להיות יותר פוזיטיבית מנגטיבית. שנית חשוב להכיר בכך כי יש שונות בנקודות האושר הבסיסיות בקרב אנשים שונים. רוחה במידה מסוימת עוברת בירושה. שלישית חשוב שלא להתייחס לאושר כקונספט יחידני. הוא מורכב ממספר רב של משתני רווחה. צורות שונות של רווחה, כולל קווי בסיס חיוביים ושליליים, משתנים במשך החיים, ייתכן שיש מספר נקודות בסיס ולא נקודה אחת יציבה במשך כל החיים.
+
Diener  ואחרים (2006) טענו כי בעוד שהמרוץ ההדוני הוא בעל אמת מסוימת, יש צורך ב-5 שינויים הכרחיים בו:  
רביעית, בירקמן טעה בכך שהניח כי שינויים במהלך החיים אינם יכולים לעולם להוביל לשינויים שהשפעתם מתמשכת. רמות ארוכות טווח של אושר השתנו אצל חלק מהאנשים במהלך השנים. דייר מציע כי נקודת הרווחה הקבועה ניתנת לשינוי תחת מספר תנאים. לבסוף הגודל והכיוון של שינוי באושר ממהלך החיים יכולים להשתנות אצל אנשים שונים.  
+
* התאוריה המקורית של בירקמן מ-1978 טענה כי לאנשים יש תמיד נקודת בסיס טבעית שאליה אנשים נוטים לחזור תמיד. Diener ואחרים טוענים כי מה שמחקרים באמת מראים הוא שאנשים שמחים בדרך כלל רוב הזמן, מה שמרמז על כך כי נקודת הבסיס נוטה להיות יותר פוזיטיבית מנגטיבית.  
 +
* חשוב להכיר בכך כי יש שונות בנקודות האושר הבסיסיות בקרב אנשים שונים. רווחה במידה מסוימת עוברת בירושה.  
 +
* חשוב שלא להתייחס לאושר כקונספט יחידני. הוא מורכב ממספר רב של משתני רווחה. צורות שונות של רווחה, כולל קווי בסיס חיוביים ושליליים, משתנים במשך החיים, ייתכן שיש מספר נקודות בסיס ולא נקודה אחת יציבה במשך כל החיים.
 +
* בירקמן טעה בכך שהניח כי שינויים במהלך החיים אינם יכולים לעולם להוביל לשינויים שהשפעתם מתמשכת. רמות ארוכות טווח של אושר השתנו אצל חלק מהאנשים במהלך השנים. Diener  מציע כי נקודת הרווחה הקבועה ניתנת לשינוי תחת מספר תנאים.
 +
* הגודל והכיוון של שינוי באושר ממהלך החיים יכולים להשתנות אצל אנשים שונים.
 +
 
 +
אחרים הצביעו על כך שהמדיטציה הידוע כ-Loving-Kindness Meditation יכולה לפתור את החסרונות של ריצה הדונית.
   −
אחרים הצביעו על כך שהמדיטציה הידוע כ-Loving-Kindness Meditation יכולה לפתור את החסרונות של ריצה הדוני.
   
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
* [[כלכלת אושר]]
 
* [[כלכלת אושר]]

תפריט ניווט