שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 287 בתים ,  12:43, 9 בינואר 2017
שורה 30: שורה 30:  
ייתכן שהמגמות להאטת הגידול בצריכה הן זמניות, אבל החידושים הטכנולוגיים כמו גם הלחץ הסביבתי ישארו. בינתיים מחירי המתכות ירדו בעשורים האחרונים, דבר המצביע על כך שזרם ההיצע גדול מזרם הביקוש.  
 
ייתכן שהמגמות להאטת הגידול בצריכה הן זמניות, אבל החידושים הטכנולוגיים כמו גם הלחץ הסביבתי ישארו. בינתיים מחירי המתכות ירדו בעשורים האחרונים, דבר המצביע על כך שזרם ההיצע גדול מזרם הביקוש.  
   −
חברות עניות ביצעו שימוש חוזר ומחזור בגלל משאבים מוגבלים. חברות עשירות מתחילות לבצע מחזור בגלל מגבלת כיורים גדלה. תוך כדי כך, המחזור הופך מ[[ענף עתיר עבודה]] ל[[ענף עתיר הון]] ואנרגיה. יש מודעות גדלה בקרב יצרנים לנושא המחזור כאשר הן מעצבות מוצרים - לדוגמה סימון של סוגי פלסטיק שונים, המנעות מערבוב סוגי פלסטיק שונים. 55 אחוז מפחיות האלומיניום בארצות הברית מוחזרו בשנת 2000, דבר שחסך 16 אלף טונות של אלומיניום ו-200 מיליון קילו-ואט-שעה של חשמל.  
+
חברות עניות מבצעות [[שימוש חוזר]] ו[[מחזור]] בגלל משאבים מוגבלים. חברות עשירות מתחילות לבצע מחזור בגלל מגבלת כיורים גדלה -כלומר בעיות של [[פסולת]], [[זיהום]], מחסור במקומות להפטר מהפסולת (במיוחד ב[[צפיפות אוכלוסין|מדינות צפופות]]) ופגיעה ב[[מערכות אקולוגית]]. תוך כדי כך, המחזור הופך מ[[ענף עתיר עבודה]] ל[[ענף עתיר הון]] ואנרגיה. יש מודעות גדלה בקרב יצרנים לנושא המחזור כאשר הן מעצבות מוצרים - לדוגמה סימון של סוגי פלסטיק שונים, המנעות מערבוב סוגי פלסטיק שונים. 55 אחוז מפחיות האלומיניום בארצות הברית מוחזרו בשנת 2000, דבר שחסך 16 אלף טונות של אלומיניום ו-200 מיליון קילו-ואט-שעה של חשמל.  
   −
אבל מחזור הוא רק טיפול בקצה אחד של מהלך [[ניתוח מחזור חיים|מחזור החיים של מוצר]]. חוק אצבע אומר שעבור כל טון של אשפה שהצרכן מייצר, נוצרים 5 טונות של אשפה בזמן הייצור ו-20 טונות אשפה בייצור חומרי הגלם (כריה, שאיבה, כריתת עצים, חקלאות וכו'). הדרך הטובה ביותר להקטנת זרמי הפסולת היא להגדיל את תוחלת החיים של המוצרים ולהקטין את זרם חומרי הגלם בצד המקורות.
+
אבל מחזור הוא רק טיפול בקצה אחד של מהלך [[ניתוח מחזור חיים|מחזור החיים של מוצר]]. חוק אצבע אומר שעבור כל טון של אשפה שהצרכן מייצר, נוצרים 5 טונות של אשפה בזמן הייצור ו-20 טונות אשפה בהשגת [[משאבי טבע]] והפקת [[חומרי גלם]] ([[כרייה]], שאיבה, כריתת עצים, חקלאות וכו'). הדרך הטובה ביותר להקטנת זרמי הפסולת היא להגדיל את תוחלת החיים של המוצרים ולהקטין את זרם חומרי הגלם בצד המקורות.
    
==שימוש בחומרי גלם היום==
 
==שימוש בחומרי גלם היום==

תפריט ניווט