שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 561 בתים ,  12:28, 9 בינואר 2017
שורה 83: שורה 83:     
==זיהום והפרעה לסביבה==
 
==זיהום והפרעה לסביבה==
העיבוד של כמויות עצומות של עופרות לייצור מתכות מזהם באופן מקומי את האוויר והמים. החפירות באזור הכירה גורמות להרס על פני שטח גדול מסביב, בנוסף, הוצאת האדמה הדחוסה פרושה מצבורים עצומים של עפר שכן הנפח לאחר העיבוד גדול מהנפח לפני העיבוד. בנוסף לכך יש שימוש באנרגיה רבה לשם כרייה ועיבוד. בארצות הברית, תעשיית הפלדה לבדה משתמשת בכמות חשמל זהה לזו של 90 מיליון משקי בית. <ref> Hal Kane, “Steel Production Falls,” in Lester R. Brown et al., Vital Signs
+
העיבוד של כמויות עצומות של עופרות לייצור מתכות גורם ל[[זיהום אוויר]], [[זיהום מים]] ו[[זיהום קרקע]]. החפירות באזור [[כרייה|הכרייה]] גורמות להרס על פני שטח גדול מסביב. בנוסף, הוצאת האדמה הדחוסה פרושה מצבורים עצומים של עפר שכן הנפח לאחר העיבוד גדול מהנפח לפני העיבוד.  
1993 (New York: W.W. Norton & Company, 1993), p. 76.</ref>
     −
בניית כלכלה בת קיימא תלויה בעיצוב מחדש של כלכלת החומרים בגלל שבאופן שבו היא בנויה כיום היא מתנגשת עם הסביבה. וויליאם מק'דונו ומיכאל ברגואנרט מדברים על כך ב"מאמר "[[המהפכה התעשייתית הבאה]]" - כלכלה רגנרטיבית ולא לינארית, או מעריסה לעריסה. במקום הזרימה הלינראי העכשווית. אוכלוסייה יציבה תצטרך להשתמש במחזור סגור של חומרים.<ref>William McDonough and Michael Braungart, “The NEXT Industrial Revolution,”
+
כרייה ועיבוד של חומרי גלם מתוך עופרות דורשת כמות גדולה של אנרגיה. בארצות הברית, תעשיית הפלדה לבדה משתמשת בכמות חשמל זהה לזו של 90 מיליון משקי בית. <ref> Hal Kane, “Steel Production Falls,” in Lester R. Brown et al., Vital Signs
The Atlantic Monthly, October 1998, p. 88. , [[המהפכה התעשייתית הבאה]]</ref>  
+
1993 (New York: W.W. Norton & Company, 1993), p. 76.</ref> היות ובארצות הברית יש כ-125 מיליון משקי בית [https://www.statista.com/statistics/183635/number-of-households-in-the-us/] מדובר על צריכת אנרגיה דומה לכ 70% מצריכת החשמל של ארצות הברית.
 +
 
 +
בניית [[כלכלה בת קיימא]] תלויה בעיצוב מחדש של כלכלת החומרים בגלל שבאופן שבו היא בנויה כיום היא מתנגשת עם הסביבה. וויליאם מק'דונו ומיכאל ברגואנרט מדברים על כך במאמר "[[המהפכה התעשייתית הבאה]]" - ובספר [[מעריכה לעריסה]]. במקום הזרימה הלינראית העכשווית שבה [[משאבי טבע]] הופכים להיות מוצרים שוהפכים לפסולת ולזיהום. אוכלוסייה יציבה תצטרך להשתמש במחזור סגור של חומרים שניתן למחזר אותם שוב ושוב ובמחזור פתוח של חומרים שניתן להשיב אותם לטבע כחומרי הזנה.<ref>William McDonough and Michael Braungart, “The NEXT Industrial Revolution,”
 +
The Atlantic Monthly, October 1998, p. 88. , [[המהפכה התעשייתית הבאה]]</ref>
    
==התיישנות מכוונת==
 
==התיישנות מכוונת==

תפריט ניווט