שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "ו/או" ב־"ואו"
שורה 4: שורה 4:     
==שיטות לקידום כלכלה מקומית בת קיימא==
 
==שיטות לקידום כלכלה מקומית בת קיימא==
===קו/אופרטיבים===
+
===קואופרטיבים===
אסטרטגיה אחת של כלכלה מקומית היא פיתוח והפעלה של [[קו/אופרטיב|קו/אופרטיבים]] מסוגים שונים. המודל הקו/אופרטיבי מהווה יסוד מרכזי בעיצוב [[כלכלה מקומית]].   
+
אסטרטגיה אחת של כלכלה מקומית היא פיתוח והפעלה של [[קואופרטיב|קואופרטיבים]] מסוגים שונים. המודל הקואופרטיבי מהווה יסוד מרכזי בעיצוב [[כלכלה מקומית]].   
   −
על מנת להבין את העוצמה הפוטנציאלית של המודל הקו/אופרטיבי עלינו להתחיל בהבנה בסיסית של המודל עצמו. רבים משתמשים במושג [[קו/אופרטיב]] גם כאשר הם מתכוונים למציאות הרחוקה מהעיקרון והמעשה הקו/אופרטיבי כפי שהם קיימים היום בעולם. [[ברית הקו/אופרציה הבינלאומית (ICA)]], ארגון הגג של התנועות הקו/אופרטיביות בעולם מגדיר כך את המודל :  
+
על מנת להבין את העוצמה הפוטנציאלית של המודל הקואופרטיבי עלינו להתחיל בהבנה בסיסית של המודל עצמו. רבים משתמשים במושג [[קואופרטיב]] גם כאשר הם מתכוונים למציאות הרחוקה מהעיקרון והמעשה הקואופרטיבי כפי שהם קיימים היום בעולם. [[ברית הקואופרציה הבינלאומית (ICA)]], ארגון הגג של התנועות הקואופרטיביות בעולם מגדיר כך את המודל :  
   −
'''"הקו/אופרטיב הוא התאגדות עצמאית של בני אדם, המתאחדים מרצונם החופשי על מנת לספק את צרכיהם הכלכליים, החברתיים והתרבותיים באמצעות מיזם עסקי שהוא בבעלות המשותפת ובשליטתם הדמוקרטית"'''
+
'''"הקואופרטיב הוא התאגדות עצמאית של בני אדם, המתאחדים מרצונם החופשי על מנת לספק את צרכיהם הכלכליים, החברתיים והתרבותיים באמצעות מיזם עסקי שהוא בבעלות המשותפת ובשליטתם הדמוקרטית"'''
   −
הגדרה זאת מאפשרת להבחין הן במאפיינים החשובים של המודל והן בפוטנציאל שלו לקידום הכלכלה המקומית. ראשית כל- ההתארגנות חייבת להיות עצמאית וחופשית. לא ניתן לארגן קו/אופרטיב עבור אחר(ים). לכל היותר, ניתן ללמד את העקרונות הקו/אופרטיבים, להציע את היתרונות ולהצביע על האתגרים הגלומים במודל. כמו כן, הקו/אופרטיב מתבסס על הבנה ברורה שהמציאות האנושית היא מארג משולב של חברה, כלכלה, ותרבות המתקיימים תוך אינטרקציה מתמדת.
+
הגדרה זאת מאפשרת להבחין הן במאפיינים החשובים של המודל והן בפוטנציאל שלו לקידום הכלכלה המקומית. ראשית כל- ההתארגנות חייבת להיות עצמאית וחופשית. לא ניתן לארגן קואופרטיב עבור אחר(ים). לכל היותר, ניתן ללמד את העקרונות הקואופרטיבים, להציע את היתרונות ולהצביע על האתגרים הגלומים במודל. כמו כן, הקואופרטיב מתבסס על הבנה ברורה שהמציאות האנושית היא מארג משולב של חברה, כלכלה, ותרבות המתקיימים תוך אינטרקציה מתמדת.
    
===חקלאות נתמכת קהילה===
 
===חקלאות נתמכת קהילה===
שורה 34: שורה 34:  
* [http://www.shatil.org.il/libraries/shatil/1323761041 הסברים על החוברת באתר שתיל]
 
* [http://www.shatil.org.il/libraries/shatil/1323761041 הסברים על החוברת באתר שתיל]
 
{{ביזור וריכוזיות}}
 
{{ביזור וריכוזיות}}
[[קטגוריה:קו/אופרטיבים]]
+
[[קטגוריה:קואופרטיבים]]
 
[[קטגוריה:עירוניות מתחדשת]]
 
[[קטגוריה:עירוניות מתחדשת]]

תפריט ניווט