שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 81: שורה 81:     
==אי שוויון בריאותי ורפואה מונעת==
 
==אי שוויון בריאותי ורפואה מונעת==
המחקר של אי שוויון בריאותי בין אוכלוסיות ושל [[אפידמיולוגיה]] בכלל, הוא בעל חשיבות ב[[רפואה מונעת]] שכן הוא מאפשר לזהות גורמי סיכון שונים המשפיעים בצורה שונה על אוכלוסיות שונות. כך לדוגמה ניתן למקד קמפיין למניעת עישון לאוכלוסיה הערבית, [[תחבורה בישראל|השימוש הנמוך במכוניות]] בקרב משפחות בבני ברק פרושו שאסטרטגיות להגברת פעילות גופנית ו[[תחבורה פעילה]] בקרב חרדים עשויות להיות שונות לעומת אוכלוסייה חילונית, קמפיין למניעת למניעת הפרעות אכילה יהיה אפקטיבי יותר אם ינתח את הסיבות שבגללן הפרעות אלה נפוצות יותר בקרב נשים,  מיעוט מכונות MRI בבתי חולים בפריפרייה לעומת המרכז מהווה נקודת התערבות נוספת וכו'.
+
{{הפניה לערך מורחב|רפואה מונעת}}
 +
המחקר של אי שוויון בריאותי בין אוכלוסיות ושל [[אפידמיולוגיה]] בכלל, הוא בעל חשיבות ב[[רפואה מונעת]] שכן הוא מאפשר לזהות גורמי סיכון שונים המשפיעים בצורה שונה.  
 +
 
 +
כך לדוגמה סיבות ההפגעות של ילדים ערבים בגיל 0-4 כוללות הפגעות מרכב נוסע לאחור, דבר שהוא נדיר הרבה יותר לעומת ילדים יהודים. באופן דומה ניתן למקד קמפיין ל[[מניעת עישון]] לגברים באוכלוסיה הערבית ולנוער בשכונות מצוקה, או למקד קמפיין למניעת טביעה בקרב נערים בנים יהודים וערבים שנמצאים בסיכון מוגבר. [[תחבורה בישראל|השימוש הנמוך במכוניות]] בקרב משפחות בבני ברק פרושו שאסטרטגיות להגברת פעילות גופנית ו[[תחבורה פעילה]] בקרב חרדים עשויות להיות שונות לעומת אוכלוסייה חילונית, קמפיין למניעת למניעת הפרעות אכילה יהיה אפקטיבי יותר אם ינתח את הסיבות שבגללן הפרעות אלה נפוצות יותר בקרב נשים,  מיעוט מכונות MRI בבתי חולים בפריפרייה לעומת המרכז מהווה נקודת התערבות נוספת וכך הלאה. הדבר יכול לשמש הן את הרשויות כדי ליידע את הציבור או את הרופאים ובאופן כללי לקדם תוכניות התערבות וכן את הציבור עצמו כדי למקד את תשומת הלב בגורמי הבריאות המשפיעים יותר.
    
==אי שוויון בריאותי בישראל==
 
==אי שוויון בריאותי בישראל==

תפריט ניווט