שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,858 בתים ,  02:17, 10 בדצמבר 2012
יצירת דף עם התוכן "'''ביטוח בריאות''' הוא ביטוח המכסה הוצאות הקשורות לטיפול רפואי. המבוטח משלם סכום נמוך יחסי..."
'''ביטוח בריאות''' הוא ביטוח המכסה הוצאות הקשורות לטיפול רפואי. המבוטח משלם סכום נמוך יחסית ("פרמיה"), תמורת תשלום עבור הוצאות רפואיות בעת הצורך.

כמו סוגי ביטוח אחרים, המבוטח משלם כדי להקטין את הסיכון הכלכלי שיעמוד בפני הוצאות כבדות בעתיד. המבטח יכול להיות ה[[מדינה]] (במקרה של [[ביטוח בריאות ממלכתי]]), [[ארגון ללא כוונת רווח]] (כמו [[קופות החולים]] בישראל) או חברה מסחרית (חברת ביטוח). מנקודת מבטו, הפרמיות של כלל המבוטחים מכסות את התשלומים עבור אותם מבוטחים שההוצאות הרפואיות בגינם גבוהות.

ביטוחי בריאות מסוגים שונים נהוגים בכל המדינות המפותחות. [[ביטוח בריאות ממלכתי]], שמאורגן על ידי המדינה ומוצע לכל האזרחים הוא אחד המרכיבים החשובים של [[מדינת הרווחה]].

==ביטוחי בריאות בישראל==

בישראל, קיימות שלוש מסגרות כיסוי בגין הוצאות בריאות, בשלושה רבדים שונים:
1. ביטוח בריאות ממלכתי, המסופק על ידי המדינה. דמי הביטוח נגבים מתוקף חוק, והכיסוי הביטוחי הוא אחיד לכל תושבי המדינה. שירותי הבריאות המכוסים על ידי ביטוח זה נקראים סל הבריאות.
2. שירותי בריאות נוספים (שב"ן) המוצעים על ידי קופות החולים למבוטחיהן, ומספקים כיסוי לשירותים נוספים שאינם נכללים בסל הבריאות.
פוליסות ביטוח פרטיות, שמוצעות על ידי חברות הביטוח. פוליסות אלה מוצעות בנוסף או במקום השב"ן של קופות החולים.
3. הביטוחים שמוצעים על ידי קופות החולים ועל ידי חברות הביטוח הפרטיות מכונים גם "ביטוח משלים", משום שהם "משלימים" את הביטוח הבסיסי המוצע על ידי המדינה.


==הפרטת הביטוח ע"י המדינה==
הפרטת שירותי הבריאות בישראל מעבירה את אספקת שירותי הבריאות מאחריות המדינה לחברות ביטוח רפואי.

==ראו גם==
* [[מערכת הבריאות]]
* [[חוק ביטוח בריאות ממלכתי]]
* [[קופות חולים]]
* [[הפרטת הבריאות בישראל]]
* [[אי שוויון בריאותי בישראל]]



[[קטגוריה:כלכלה]]
[[קטגוריה:בריאות]]
230

עריכות

תפריט ניווט