שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 39: שורה 39:     
==אובדן של מגוון ביולוגי==
 
==אובדן של מגוון ביולוגי==
{{הפניה לערך מורחב|הכחדה המונית}}
+
{{הפניה לערך מורחב|מגוון ביולוגי}}
העידן שלנו מוערך כעידן חסר תקדים בהיקפי האובדן של [[מגוון ביולוגי]]. ההערכה היא כי קצב אבדן המינים כיום מהיר פי 50 עד 500 מהקצב שהתקיים בתקופות עבר.
+
העידן שלנו מוערך כעידן חסר תקדים בהיקפי האובדן של [[מגוון ביולוגי]]. ההערכה היא כי קצב [[הכחדה המונית|אבדן המינים]] כיום מהיר פי 50 עד 500 מהקצב שהתקיים בתקופות עבר.
   −
נוסף על ההשפעות מזיהום של משק החי, קיימת ההשפעה של אבדן בתי גידול קודמים למינים אחרים. משק החי כולל כ-20% ממסת בע"ח בעולם, אשר חיים על כ-30% משטח הפנים של כדור הארץ. שטח שאוכלס בעבר ע"י בע"ח פראיים.
+
נוסף על ההשפעות מזיהום של משק החי, קיימת ההשפעה של [[אבדן בתי גידול]] של מינים אחרים. משק החי כולל כ-20% ממסת בע"ח בעולם, אשר חיים על כ-30% משטח הפנים של כדור הארץ. שטח שאוכלס בעבר על ידי בעלי חיים וצמחים פראיים.
   −
בעלי חיים במשק החי דוחקים גם את מזונם של טורפים ומאיימים בכך על קיום הטורפים עצמם. באיזורים מפותחים, משק חי הפך לסביבה אקולוגית יציבה ללא איומים, בעלת מגוון ביולוגי נמוך.
+
בעלי חיים במשק החי דוחקים גם את מזונם של טורפים ומאיימים בכך על קיום הטורפים עצמם. באיזורים מפותחים, משק חי הפך ל[[מערכת אקולוגית|סביבה אקולוגית]] יציבה ללא איומים, בעלת [[מגוון ביולוגי]] נמוך.
    
306 מתוך 825 איזורי מחייה שהוגדרו ע"י ה-WWF, מאויימים ע"י משק החי.
 
306 מתוך 825 איזורי מחייה שהוגדרו ע"י ה-WWF, מאויימים ע"י משק החי.

תפריט ניווט