שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 270 בתים ,  19:29, 12 באוקטובר 2012
שורה 121: שורה 121:     
===גידול אוכלוסיה===
 
===גידול אוכלוסיה===
בעקבות היתרונות הצבאיים של החברות החקלאיות על פני החברות של ציידים לקטים הן דחקו אותן עוד ועוד ותפסו את מקומן. לחלופין חברות של צידיים לקטים למדו מהחברות החקלאיות והעתיקו מהן כדי לזכות ביתרון צבאי, ובכל מקרה הפכו לחברה חקלאית כמוהן. המעבר לחקלאות פרושו היה שינוי שטח בר גדול יותר ויותר לשטח חקלאי, דבר שהגדיל את כמות האוכלוסיה.
+
{{הפניה לערך מורחב|גידול אוכלוסין}}
 +
בעקבות היתרונות הצבאיים של החברות החקלאיות על פני החברות של ציי
 +
דים לקטים הן דחקו אותן עוד ועוד ותפסו את מקומן. לחלופין חברות של צידיים לקטים למדו מהחברות החקלאיות והעתיקו מהן כדי לזכות ביתרון צבאי, ובכל מקרה הפכו לחברה חקלאית כמוהן. המעבר לחקלאות פרושו היה שינוי שטחי-בר גדולים יותר ויותר לשטחי חקלאות, דבר שהגדיל את כמות האוכלוסיה.
   −
בעקבות הכלכלה החקלאית עלה מספר בני האדם על פני כדור הארץ באופן עקבי. מספר בני האדם לפני המהפכה החקלאית מוערך בכ5-7 מיליוני בני אדם. לאחריה עלה מספרם בהתמדה לעשרות ולמאות מיליונים.  
+
בעקבות הכלכלה החקלאית עלה מספר בני האדם על פני כדור הארץ באופן עקבי. מספר בני האדם לפני המהפכה החקלאית מוערך בכ5-7 מיליוני בני אדם.<ref name="harary2011">יובל נח הררי, [[קיצור תולדות האנושות]], הוצאת דביר, 2011. </ref> לאחריה עלה מספרם בהתמדה לעשרות ולמאות מיליונים.  
   −
בעקבות המשך החקלאות בויתו מינים נוספים, והחקלאות שוכללה עוד לדוגמה על ידי מחזור זרעים. דבר זה בתורו, יחד עם עוד המצאות טכנולוגיות איפשר עליה מתמדת ב[[אוכלוסיית העולם]]. [[מגפות]], [[רעב]] , [[אסונות אקולוגיים]] ומלחמות גרמו להאטת גידול האוכלוסיה. קצב גידול האוכלוסיה היה איטי וממושך יחסית לקצב גידול האוכלוסיה במאה ה-20 (שבה האוכלוסיה העולמית גדלה פי 4 בתוך מאה שנים). עם זאת, המהפכה החקלאית הובילה לגידול מתמיד, כך שעוד לפני המהפכה התעשייתית כדור הארץ הכיל מספר גדול של בני אדם יחסית ליונקים גדולים אחרים בעלי גודל דומה.
+
בעקבות המשך קיום החקלאות בויתו מינים נוספים, והחקלאות שוכללה עוד לדוגמה והפריון החקלאי עלה לדוגמה על ידי מחזור זרעים. דבר זה בתורו, יחד עם עוד המצאות טכנולוגיות איפשר עליה מתמדת ב[[אוכלוסיית העולם]]. [[מגפות]], [[רעב]] , [[אסונות אקולוגיים]] ו[[מלחמות]] גרמו בתורם להאטת גידול האוכלוסיה. קצב גידול האוכלוסיה היה איטי וממושך יחסית לקצב גידול האוכלוסיה במאה ה-20 (שבה האוכלוסיה העולמית גדלה פי 4 בתוך מאה שנים). עם זאת, המהפכה החקלאית הובילה לגידול מתמיד, כך שעוד לפני המהפכה התעשייתית כדור הארץ הכיל מספר גדול של בני אדם יחסית ליונקים גדולים אחרים בעלי גודל דומה.
    
===השפעות של ביות בעלי החיים===
 
===השפעות של ביות בעלי החיים===

תפריט ניווט