שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 320 בתים ,  10:46, 2 בדצמבר 2011
שורה 35: שורה 35:     
==השוואת יעילות המרת אנרגיה==
 
==השוואת יעילות המרת אנרגיה==
היעילות של תאים סולאריים נעה כיום (2007) בין 6% של תאים סולאריים מבוססי Amorphous silicon, ל-42.8% בתאי שמש בתנאי מעבדה שעובדים בטכניקה של צמתים מרובים. <ref>[http://www.udel.edu/PR/UDaily/2008/jul/solar072307.html UD-led team sets solar cell record, joins DuPont on $100 million project], 2007-07-24</ref>
+
היעילות של תאים סולאריים נעה כיום (2007) בין 6% של תאים סולאריים מבוססי Amorphous silicon, ל-42.8% בתאי שמש שנבדקו בתנאי מעבדה שעובדים בטכניקה של צמתים מרובים. <ref>[http://www.udel.edu/PR/UDaily/2008/jul/solar072307.html UD-led team sets solar cell record, joins DuPont on $100 million project], 2007-07-24</ref>
   −
הטבלה מצד שמאל מציגה את היעילות המרת האנרגטיה של מודולים מסחריים בעלי שטח גדול ואת היעילויות הטובות ביותר של מעבדות עבור חומרים וטכנולוגיות שונות.
+
התרשים מצד שמאל מציגה את היעילות המרת האנרגיה של מודולים מסחריים בעלי שטח גדול ואת היעילויות הטובות ביותר של מעבדות עבור חומרים וטכנולוגיות שונות.
    
[[תמונה:Nrel best research pv cell efficiencies.png|left|thumb|300px|תאור על פני זמן של יעילות המרת אנרגיה לטכנוגיות שונות (מקור - National Renewable Energy Laboratory ארה"ב)]]
 
[[תמונה:Nrel best research pv cell efficiencies.png|left|thumb|300px|תאור על פני זמן של יעילות המרת אנרגיה לטכנוגיות שונות (מקור - National Renewable Energy Laboratory ארה"ב)]]
   −
יעילות המרת אנרגיה של תאים סולאריים עבור תאים שניתן להשיג אותם מסחרית, ''multicrystalline Si'' הינה בסביבות 14-16%. התאים היעילים ביותר הם לא תמיד הכלכליים ביותר - לדוגמה תא רב-צמתי בעל יעילות אנרגטית של 30% המבוסס על חומרים אקזוטיים כמו כמו גאליום ארסנייד או אינדיון סלנייד ומיוצר בכמיות נמוכות עשוי לעלות יותר מפי 100 מתא אמורפוס סיליקון בעל יעילות של 8% המיוצר בייצור המוני, בעודו מספק רק כמות גדולה פי 4 של כוח חשמלי.  
+
יעילות המרת אנרגיה של תאים סולאריים עבור תאים שנמכרים בצורה מסחרית, ''multicrystalline Si'' הינה בסביבות 14-16%. התאים היעילים ביותר הם לא תמיד הכלכליים ביותר - לדוגמה אם נשווה בין תא רב-צמתי בעל יעילות אנרגטית של 30% המבוסס על חומרים אקזוטיים כמו גאליום ארסנייד או אינדיון סלנייד ומיוצר בכמויות קטנות, לבין תא אמורפוס סיליקון בעל יעילות של 8% המיוצר בייצור המוני. התא היעיל יותר מספק הספק חשמלי בכמות גדולה פי 4 מאשר התא הלא יעיל, אבל הוא עלול לעלות פי 100 יחסית לתא הלא יעיל.  
   −
כדי להתשמש באופן מעשי באנרגיה הסולארית, החשמל מוזן לתוך רשת חשמלית במאמצעות ממיר. במערכות שלא מחוברות לרשת משתמשים בבטריות או באמצעי אגירה אחר כדי לאכסן את האנרגיה בה לא משתמשים באופן מיידי.  
+
כדי להתשמש באופן מעשי באנרגיה הסולארית, החשמל מוזן לתוך רשת חשמלית במאמצעות ממיר. במערכות שלא מחוברות לרשת (אופ-גריד), משתמשים בסוללות או באמצעי אגירה אחר כדי לאכסן את האנרגיה בה לא משתמשים באופן מיידי. גם במערכות מחוברות לרשת משתמשים בשיטות [[אגירת אנרגיה]] שונות כמו [[אנרגיה שאובה]].  
   −
שיטה נפוצה כדי לתאר העלויות הכלכליות של מערכות המייצרות חשמל היא לחשב את המחיר לקילו-וואט-שעה (קווט"ש kWh. ) יעילות התא הסולארי יחד עם כמות קרינת השמש המצויה היא בעלת השפעה חזקה על העלויות, אבל באופן כללי חשובה היעילות הכוללת של המערכת. שימוש בטכנולוגיה של תאים סולאריים ומערכות שמצויים באופן מסחרי בשוק (נכון ל-2006) מובילה ליעילות שבין 5% ל-19%.  
+
שיטה נפוצה כדי לתאר העלויות הכלכליות של מערכות המייצרות חשמל היא לחשב את המחיר ל[[קילו-וואט-שעה]] (קווט"ש kWh. ) יעילות התא הסולארי יחד עם כמות קרינת השמש המצויה היא בעלת השפעה חזקה על העלויות, אבל באופן כללי יותר חשובה היעילות הכוללת של המערכת. שימוש בטכנולוגיה של תאים סולאריים ומערכות שמצויות באופן מסחרי בשוק (נכון ל-2006) מובילה ליעילות המרת אנרגיה שבין 5% ל-19%.  
   −
נכון לשנת 2005, עלויות של הפקת אנרגיה פוטו-וולטאית משתנה בין 0.6 דולר לקווט"ש, (במרכז אירופה) עד ל 0.3 דולר לקווט"ש באזורים של קרינה סולראית גבוהה. בדרך כלל חשמל זה מוזן לתוך רשת החשמל של הצרכן. ניתן להשוות את העלויות למחירים הרווחים בתמחור קמעוני של חמשל (נכון ל 2005) שמתשנים בין- 0.04 עד ל-0.5 דולר לקווט"ש.  
+
נכון לשנת 2005, עלויות של הפקת אנרגיה פוטו-וולטאית משתנה בין 60 סנט  לקווט"ש, (במרכז אירופה) עד ל 33 סנט לקווט"ש באזורים של קרינה סולראית גבוהה. בדרך כלל חשמל זה מוזן לתוך רשת החשמל של הצרכן. ניתן להשוות את העלויות למחירים הרווחים בתמחור קמעוני של חמשל (נכון ל 2005) שמשתנים בין- 4 סנט עד ל-50 סנט לקווט"ש.  
   −
יש לשים לב כבנוסף לפרופיל הקרינה, חישובי עלויות לקווט"ש יתשנו על פי הערכות של שנים בהן המערכת פעילה.  
+
בנוסף לפרופיל הקרינה, חישובי עלויות לקווט"ש ישתנו על פי הערכות של מספר השנים בהן המערכת תמשיך להיות פעילה. רוב הפנלים ה-c-Si הם בעלי אחריות ל-25 שנה, וצפויים לפעול באופן מועיל כ-35+ שנים.
רוב הפנלים ה-c-Si הם בעלי אחריות ל-25 שנה, וצפויים לפעול באופן מועיל כ 35+ שנים.
      
==דורות פיתוח==
 
==דורות פיתוח==

תפריט ניווט