שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 137: שורה 137:     
===העברת הרפורמה בצורה לא דמוקרטית===
 
===העברת הרפורמה בצורה לא דמוקרטית===
לפי בית המשפט העליון, אין לשנות חוק יסוד באמצועת חוק רגיל, קל וחומר כחלק מחוק ההסדרים. אלא שהצעת החוק מנוגדת לחוק יסוד:מקרקעי ישראל 1960. גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, טען כי אין להעביר במסגרת חוק ההסדרים - שתפקידו הוא לכאורה לסדר את הוצאות והכנסות המדינה בגלל נושאי תקציב, שינוי כה מרחיק לכת.  
+
לפי בית המשפט העליון, אין לשנות חוק יסוד באמצעות חוק רגיל, קל וחומר כחלק מחוק ההסדרים. אלא שהצעת החוק מנוגדת לחוק יסוד:מקרקעי ישראל 1960. גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, טען כי אין להעביר במסגרת חוק ההסדרים - שתפקידו הוא לכאורה לסדר את הוצאות והכנסות המדינה בגלל נושאי תקציב, שינוי כה מרחיק לכת. עוד תמכו בהשקפה זו עשרות פרופסורים ודוקטורים שחתמו על "מכתב האקדמאים לראש הממשלה"[http://www.bibidont.com/?p=117].
   −
לאחר שהופרדה הרפומרה מחוק ההסדרים, היא הועברה לדיונים בוועדת משנה של וועדת הכלכלה, ושם בדיונים מרתונים, עם קביעות מאחורי הקלעים עם פקידי האוצר ונציגי הקואליציה עוצבה הרפומה.  
+
לאחר שהופרדה הרפומרה מחוק ההסדרים, היא הועברה לדיונים בוועדת משנה של וועדת הכלכלה, ושם בדיונים מרתונים, עם קביעות מאחורי הקלעים עם פקידי האוצר ונציגי הקואליציה עוצבה הרפורמה.  
    
===הצמדת הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל לרפורמה בקרקעות===
 
===הצמדת הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל לרפורמה בקרקעות===
שורה 161: שורה 161:  
מפלגת [[התנועה הירוקה]] הודיעה כי היא מתנגדת להפרטה ובסופו של דבר התנגדו אליה גם כל סיעות האופוזיציה כאשר חלק מההתנגדות היא עקרונית וערכית וחלק הוא נסיון ניגוח נגד הקואליציה.  
 
מפלגת [[התנועה הירוקה]] הודיעה כי היא מתנגדת להפרטה ובסופו של דבר התנגדו אליה גם כל סיעות האופוזיציה כאשר חלק מההתנגדות היא עקרונית וערכית וחלק הוא נסיון ניגוח נגד הקואליציה.  
   −
במסגרת המאבק בהפרטה באינטרנט, הוקמה קבוצה בפייס בוק שמנתה כ-3000 חברים, והופצו סרטונים ומצגות, מצגת של הבלוגר איתמר כהן הופצה והפכה בהמשך לסרטון וגררה גל של מאות מכתבים לחברי הכנסת בנושא [http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3745055,00.html]. האתר '''[http://adama-not-for-sale.co.il מטה המאבק בהפרטת קרקעות ישראל]'''' מרכז מידע וחדשות בנושא.  
+
בסוף יוני גובשה [[הקואליציה האזרחית-סביבתית נגד הפרטת הקרקעות]], שכוללת מספר רב של ארגונים ירוקים ואזרחיים, ביניהם אדם טבע ודין, אקופיס – ידידי כדור הארץ, האגודה לזכויות האזרח, האגודה לצדק חלוקתי, התנועה לאיכות השלטון, במקום, חיים וסביבה, מגמה ירוקה ושתי"ל.
 +
הקואליציה יצאה למאבק תחת הסיסמא "ביבי יחלק את ירושלים. לעשירים" [http://www.bibidont.com].
 +
 
 +
במסגרת המאבק בהפרטה באינטרנט, הוקמה קבוצה בפייס בוק שמנתה כ-3000 חברים, והופצו סרטונים ומצגות, מצגת של הבלוגר איתמר כהן הופצה והפכה בהמשך לסרטון וגררה גל של מאות מכתבים לחברי הכנסת בנושא [http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3745055,00.html]. האתרים '''[http://adama-not-for-sale.co.il מטה המאבק בהפרטת קרקעות ישראל]''' ו'''[http://www.bibidont.com הקואליציה האזרחית-סביבתית נגד הפרטת הקרקעות ]''' מרכזים מידע וחדשות בנושא.  
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==

תפריט ניווט