שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תרחיש 3
שורה 30: שורה 30:  
==הרצת תרחישים==
 
==הרצת תרחישים==
   −
הרצות משנת
+
סדר השינויים המתווספים מתרחיש לתרחיש אינו הסדר בו הם צפויים לקרות או לייצג סבירות, אלא מיועד להקל על הבנת ההשפעות של כל שינוי בנפרד.
 +
 
 +
===תרחיש 2: משאבים כפולים===
 +
 
 +
זוהי הרצת הבסיס של הפרק הזה, כל הרצה אחרת היא שינוי על גבי הרצה זו. הרצה זו מניחה את המשך המגמות הקיימות בכל הפרמטרים במודל, כפי שהם עולים בנתונים הטסטטיסטיים שנאספו. החריג הוא כמות כפולה של משאבים מתכלים. זוהי הנחה סבירה יחסית - היות וישנם משאבים מתכלים רבים שטרם גילינו.
 +
 
 +
הרצה זו מביאה לקריסה ברוב המדדים בסביבות שנת 2030, כאשר בשיא מגיעה האוכלוסייה לרמה של 9.5 מיליארד איש.
 +
 
 +
===תרחיש 3: הפחתת זיהום===
 +
[[תמונה:Beyond the limits p 169 - scenario 3.jpg|left|thumb|70px|תרחיש 3 - הפחתת זיהום]]
 +
בהרצה זו מניחים שהעולם החליט בשנת 1995 להפחית את הזיהום לרמות של שנת 1975. החלטה זו מתקבלת בטרם מצטבר מספיק זיהום כדי לגרום להשפעות משמעותיות על תנובת היבולים או לבריאות. ההחלטה גוררת פיתוח טכנולוגיה הדורשת הקצאת הון. דרושות 20 שנה לפיתוח מלא של הטכנולוגיה ולהתקנה מלאה של בכל העולם. מרגע שהיא מותקנת בנקודה מסויימת - היא מפחיתה את הזיהום ב-3% בשנה עד לרמות הנדרשות.
 +
 
 +
בתרחיש זה הזיהום ממשיך לעלות למרות יישום הטכנולוגיה. הסיבה היא השיהוי בפעולת הטכנולוגיה והמשך הצמיחה המעריכית של הייצור התעשייתי והחקלאי (הכלכלה הפיזית). הזיהום לא מגיע לאותן רמות כמו בתרחיש 3 ומתחיל לרדת אחרי שנת 2015. ךמרות שחיקת הקרקע אין ירידה ביבולים בגלל השקעה של יותר הון מלאכותי (כמו דישון). נוצרת סטגנציה בייצור הכולל של מזון ורמות המזון לנפש יורדות כי האוכלוסייה ממשיכה לצמוח. התוצר התעשייתי מגיא לשיא בשנת 2035, הירידה נובעת מהצורך להשקיע בחקלאות ובמניעת זיהום כך שלא ניתן יותר לפצות על הפחת. אחרי שנת 2050 התוצר התעשייתי לנפש מתחיל לרדת והכלכלה נכנסת לקריסה.
    
[[קטגוריה:מערכות]]
 
[[קטגוריה:מערכות]]
 
[[קטגוריה:טכנולוגיה]]
 
[[קטגוריה:טכנולוגיה]]
 
[[קטגוריה:שוק]]
 
[[קטגוריה:שוק]]
815

עריכות

תפריט ניווט