שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 180 בתים ,  16:11, 2 באוגוסט 2008
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''שיא תפוקת הפחם''' היא נקודה בזמן שבה תגיע הפקת הפחם העולמית לקצב מקסימלי, ולאחריה קצב הפקת הפחם ילך וירד. [[פחם]] הוא [[דלק מחצבי]] שנוצר על ידי חומר צמחי במעבדה האדמה במשך מיליוני שנים. זהו משאב בעל כמות סופית ולכן נחשב מקור אנרגיה לא מתחדש. למרות שכריית פחם התקימה במשך 800 שנה.
+
'''שיא תפוקת הפחם''' (Peak coal) היא נקודה בזמן שבה תגיע הפקת הפחם העולמית לקצב מקסימלי, ולאחריה קצב הפקת הפחם ילך וירד. [[פחם]] הוא [[דלק מחצבי]] שנוצר על ידי חומר צמחי שעובר תהליכים במעבה האדמה במשך מיליוני שנים. זהו משאב בעל כמות סופית ולכן נחשב כמקור אנרגיה לא מתחדש.
    
המושג של שיא תפוקת הפחם מגיע מהרעיון של [[שיא תפוקת הנפט]] שפותח על ידי מ. קינג האברט. שיא תפוקת הנפט צפוי להתרחש, לפי כל המקורות, מוקדם יותר משיא תפוקת הפחם.  
 
המושג של שיא תפוקת הפחם מגיע מהרעיון של [[שיא תפוקת הנפט]] שפותח על ידי מ. קינג האברט. שיא תפוקת הנפט צפוי להתרחש, לפי כל המקורות, מוקדם יותר משיא תפוקת הפחם.  
   −
האברט מצא כי הפקת הפחם בארצות הברית גדלה באופן לוגריתמי בקצב של 6.6% בשנה, בין השנים 1850 ל1910. לאחר מכן הצמיחה החלה להעצר. הוא הסיק כי שום ההפקה של משאב סופי לא יכולה להמשיך ולגדול בקצב מעריכי, וכי בשלב מסויים היא תגיע למישור ולירידה. שיא תפוקת הפחם בארצות הברית הגיע בשנת 1914. כמות הייצור בשנה מתווה גרף דמוי פעמון. תפוקת הפחם בארה"ב עלתה שוב קרוב לשיא בפעם השניה בשנות ה-40, קצב התפוקה מעולם לא הגיע לזה של 1914. האברט השתמש בהתנהגות זו כדי לחזות את ההתנהגות של שיא תפוקת הנפט.  
+
האברט מצא כי הפקת הפחם בארצות הברית גדלה באופן לוגריתמי בקצב של 6.6% בשנה, בין השנים 1850 ל-1910. לאחר מכן החלה הצמיחה להאט. האברט הסיק כי שום ההפקה של משאב סופי לא יכולה להמשיך ולגדול בקצב מעריכי, וכי בשלב מסויים היא תגיע למישור ולירידה. שיא תפוקת הפחם בארצות הברית התרחשה בשנת 1914. כמות הייצור בשנה מתווה גרף דמוי פעמון. תפוקת הפחם בארה"ב עלתה שוב קרוב לשיא בפעם השניה בשנות ה-40, קצב התפוקה מעולם לא הגיע לזה של 1914. האברט השתמש בהתנהגות זו כדי לחזות את ההתנהגות של שיא תפוקת הנפט.  
    +
שכריית פחם התקיימה במשך 800 שנה.
 +
 +
 +
==קישורים חיצוניים==
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_coal שיא תפוקת הפחם] בויקיפידה האנגלית
    
[[קטגוריה:אנרגיה]]
 
[[קטגוריה:אנרגיה]]
 
[[קטגוריה:שיא תפוקת הנפט]]
 
[[קטגוריה:שיא תפוקת הנפט]]

תפריט ניווט