שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 680 בתים ,  17:48, 25 במאי 2008
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''פול הוקן''' Paul Hawken
+
'''פול הוקן''' ('''Paul Hawken''') הוא סופר, יזם, ועיתונאי [[סביבתנות|סביבתני]]
   −
כתב את [[קפיטליזם טבעי (ספר)]] יחד עם [[אמורי לובינס]]. בספר הם הציעו מערכת תעשייתית שבה מתייחסים אל משאבי הטבע כ[[הון טבעי]] ו"מעצבים חכמים הם המתלמדים של הטבע" ממנו הם לומדים את הסודות של ייצור יעיל. היצרנים הם מוכרים לא של סחורות אלא של שרותים שנתמכים על ידי ציוד שמחזיק מעמד זמן רב, שניתן בהשכרה. היצרן הוא בסופו של דבר האחראי להפטר מהציוד. הוקן, כותב על התלות ההדדית של העסקים והטבע, רואה במערכת הייצור החכמה של הכימאי הגרמני [[מיכאל בראונגרט]] יישום של התאוריה שלו. במערכת של בראונגרט, כל הסחורות חייבות להיות מומרות חזרה בקלות לטבע. ואם הן רעילות או ניתנות למחזור, הן תחת אחריות היצרן לכל חייהן.  
+
הוקן כתב את הספר [[קפיטליזם טבעי (ספר)]] יחד עם [[אמורי לובינס]]. בספר הם הציעו מערכת תעשייתית שבה מתייחסים אל משאבי הטבע כ[[הון טבעי]] ו"מעצבים חכמים הם המתלמדים של הטבע" ממנו הם לומדים את הסודות של ייצור יעיל.  
    +
היצרנים הם מוכרים לא של סחורות אלא של שרותים שנתמכים על ידי ציוד שמחזיק מעמד זמן רב, שניתן בהשכרה. היצרן הוא בסופו של דבר האחראי להפטר מהציוד. הוקן, כותב על התלות ההדדית של העסקים והטבע.
 +
 +
הוקן רואה במערכת הייצור החכמה של הכימאי הגרמני [[מיכאל בראונגרט]] יישום של התאוריה שלו. במערכת של בראונגרט, החומרים בכלכלה מחולקים לשני מחזורים - מחזור "חומרי הזנה" פתוח ומחזור רעיל סגור. חומרי ההזנה מוחזרים בסופו של דבר בקלות לחומרים שהטבע יכול לפרק ולהשתמש בהם. ולעומת זאת חומרים רעילים או הניתנים למחזור ושהפקתם דורשת אנרגיה גבוה, הן תחת אחריות היצרן לכל ימי חייהן. מוצרים שונים מורכבים כך שקל להפריד בין החומרים בזרם אחד לבין החומרים השייכים לזרם השני.
    
==ספרים==
 
==ספרים==
שורה 10: שורה 13:  
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
*[[המהפכה התעשייתית הבאה]]
 
*[[המהפכה התעשייתית הבאה]]
 +
 +
==קישורים חיצוניים==
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Hawken פול הוקן] בויקיפדיה האנגלית
    
[[קטגוריה:אנשי סביבה|הוקן, פול]]
 
[[קטגוריה:אנשי סביבה|הוקן, פול]]

תפריט ניווט