שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,708 בתים ,  19:06, 23 במרץ 2008
שורה 8: שורה 8:     
===מאגרי המים===
 
===מאגרי המים===
מאגרי המים המתוקים העיקריים בישראל הם אקוויפר ההר, אגם הכנרת, ואקוויפר החוף. האקוויפרים הם שכבות סלע נקבוביות תת-קרקעיות האוגרות מים בנקבוביותיהם באופן המזכיר ספוג ענקי.  
+
מאגרי המים המתוקים העיקריים בישראל הם אקוויפר החוף, אקוויפר ההר, אקוויפר חרמון ואגם הכנרת. האקוויפרים הם שכבות סלע נקבוביות תת-קרקעיות האוגרות מים בנקבוביותיהם באופן המזכיר ספוג ענקי. אקוויפר ההר והחוף מספקים כמחצית מצריכת המים בישראל. והכינרת מספקת עוד כשליש מהצריכה. [http://www.snunit.k12.il/seder/water/source.html]
 +
 
 +
יש עוד אקוויפירים משניים יותר בגליל המערבי, בכרמל, באגן הכינרת, ובנגב.
 +
 
 +
===אקוויפר החוף===
 +
משרע מתחת לפני הקרקע מאזור בינימינה בצפון ועד איזור ניר-עם בדרום, ומהגבעות המזרחיות של השפלה ועד לים. עקב המלחת בארות כתוצאה משאיבת יתר ועקב זיהומי מי תהום, נסגרו בארות רבות באקוויפר זה.
 +
===אקוויפר ההר===
 +
אקווירפ ההר מתחלק לאקוויפר ירקון-תנינים, או ההר המערבי הזורם מקו פרשת המים מערבה, ולאקוויפר ההר המזרחי הזורם לכיוון בקעת הירדן.
 +
 
 +
===אקוויפר חרמון===
 +
אקוויפר החרמון מקבל כמות משקעים גדולה - כ-1,300 מיליוני מים מעוקבים בממוצע. מים אלה זורמים לישראל ולסוריה. אקוויפר זה מזין את כל הנחלים שזורמים לכינרת. מידי שנה זורמים באווקיפר זה בממוצע כ-500 מיליון מטרים מעוקבים של מים לכנרת.
 +
 
 +
===אגם הכינרת===
 +
הכינרת היא אגם מתוקים בעל שטח של כ- 168 קמ"ר ובעלת תכולה של כ-4,000 מיליון קוב מים מתוקים. רק חלק מתוך מאגר זה זמין לשאיבה, כדי למנוע את המלחת האגם.
    
===הצפות===
 
===הצפות===

תפריט ניווט