שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 70: שורה 70:  
* לפני תאור של פתרון עתידי כלשהו - כמו רובוטים מנקים - כדאי לתאר פתרונות שמנסים כיום - נניח צוותי נקיון של מתנדבים שאוספים זבל כזה מחופי ים. שאלה נוספת היא נניח כמה באמת צוותים כאלה מצליחים לנקות יחסית לכמות הזבל שיש ?  
 
* לפני תאור של פתרון עתידי כלשהו - כמו רובוטים מנקים - כדאי לתאר פתרונות שמנסים כיום - נניח צוותי נקיון של מתנדבים שאוספים זבל כזה מחופי ים. שאלה נוספת היא נניח כמה באמת צוותים כאלה מצליחים לנקות יחסית לכמות הזבל שיש ?  
 
בהצלחה [[משתמש:האזרח דרור|האזרח דרור]] ([[שיחת משתמש:האזרח דרור|שיחה]])
 
בהצלחה [[משתמש:האזרח דרור|האזרח דרור]] ([[שיחת משתמש:האזרח דרור|שיחה]])
 +
 +
==מעביר מתוך הערך -למה אני לא אתאיסט==
 +
{{מאמר דעה}}
 +
 +
'''למה אני לא אתאיסט''', להלן הסיבות העיקריות.
 +
 +
ראשית אדם צריך לשאול את עצמו, מה זה בכלל להיות אתאיסט? לפי דעתי אין באמת דבר כזה "להיות אתאיסט", יש להיות אדם ולהגדיר את עצמנו בהגדרות מסוימות כמו "אתאיסט" או "לא אתאיסט" (או להימנע מכך) בנקודת זמן מסוימת, מה גם שהגדרה כזו יכולה להיות שקרית{{הערה|פעם הכרתי בן אדם שאמר לי "אני אגנוסטי אבל אני מגדיר עצמי אתאיסט כי זה פשוט נוח לי יותר חברתית" (פרפרזה)}}.
 +
 +
הגדרות שפתיות, במיוחד חד-מילתיות, לא תמיד משקפות מה אדם באמת חושב; יש אנשים שמגדירים עצמם "אתאיסטים" בלי אפילו להכיר את המשמעויות המילוניות הנפוצות של אתאיזם ("אדם שלא מכיר בכל רעיון אלוהי כנכון" או "אדם שמאמין שאין כל אל" וכדומה){{הערה|אני מתרשם שהרבה אנשים שמגדירים עצמם "אתאיסטים" הם למעשה "אגנוסטים" ודווקא פתוחים לרעיון שאלוהות כל שהיא קיימת (במיוחד לגבי רעיונות אלוהות שהם בלתי ניתנים להפרכה)}}.
 +
 +
אני נמנע מלהגדיר עצמי בהגדרות חד מילתיות באופן כללי, בטח בנושאים עמומים ומחלוקתיים כמו "אלוהות" שמצד אחד יש לגביהם הרבה מאד השערות הקשורות לנושאים רציניים כמו [[היווצרות היקום]] ו[[תודעה]] אך מצד שני אף אחד לא באמת יודע עליהם כמעט שום דבר בוודאות מוחלטת (כלומר, מניסיון חיים ישיר ובבירור).{{ש}}
 +
יתרה מכך, מונחים חד-מילתיים (כהגדרות עצמיות) יכולות לגרום להנחות יסוד שגויות על אדם או לחשיבה סטריאוטיפית הרסנית על אדם שאין לי עניין שיחשבו עלי ולכן לא אגדיר עצמי בהגדרה סופר עמומה זו.
 +
 +
* אני לא מגדיר עצמי {{קחש|אדם שלא מאמין בקיום כל אלוהות}} כי למונח "אלוהות" הגדרות רבות מאד, אפשר שגם כאלה שטרם נחשפתי אליהן ותתיתכן התפלספות אין סופית על המושג "אל".
 +
 +
אמנם צודקים האתאיסטים שאומרים שלא בהכרח צריך אלוהים נצחי כדי להסביר את היקום אם היקום הוא נצחי בעצמו אבל מבחינתי אולי היקום עצמו הוא "אלוהים" כמערכת בעלת [[תודעה]]; הטענה שלמערכות מורכבות יש תודעה באופן כללי (ולא רק לאדם ולבעלי חיים מסוימים בעלי מוח) היא אנטיתזה לתפישה ה[[תאוריית התודעה של דון הופמן|בריינוצנטרית]]-אתאיסטית וטענה רצינית וקשה מאד בפילוסופיה שקשורה בנושאים מביכים מאד בפיזיקה, ניורופסיכולוגיה ומדעי המחשב.
 +
 +
* אני לא {{קחש|אדם שמאמין באי קיום כל אלוהות}} כי הטענה הפוזיטיבית שאין '''כל''' אלוהות היא טענה חסרת הוכחה שאינני מזהה למה אני צריך לתת עליה את זמני; אם אגיד שיש אלוהים שעוד שנייה יתן לי סטירה, ועברה שנייה ולא קיבלתי סטירה, אז אני אאמין שאין אלוהים כזה אבל אינני מוצא סיבה להאמין שאין '''כל''' ישות אלוהית, בטח ישות אלוהית שאין אפשרות להפריך את קיומה כגון אל אימפו-תאיסטי או אל מלתאיסטי, רעיונות שאולי לנצח יאתגרו את האדם.
 +
 +
==עדכון (06/03/23)==
 +
* מבחינתי המונחים "אלוהים" או "פיית השיניים" או "מפלצת הספגטי המעופפת" או "חד הקרן הוורודה הבלתי נראית" או "משולש עגול" הם כולם מונחים נרדפים לאותו דבר בדיוק, אלוהים לפחות כסיבה ראשונית גרידא לכל מערכת סיבה ותוצאה מציאותית (יקומית) או ליקום כמערכת בעלת [[תודעה]].
 +
 +
==הערות שוליים==
 +
{{הערות שוליים}}
 +
 +
[[קטגוריה:אתאיזם]]

תפריט ניווט