שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 154 בתים ,  09:26, 26 בפברואר 2023
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''"יש אלוהים? האשליה הגדולה של הדת"''' (ב[[אנגלית]]: '''The God Delusion'''; בתרגום ישיר: '''דילוזיית האלוהים''') הוא ספר עיון מאת הביולוג הבריטי [[ריצ'רד דוקינס]], שיצא לאור בשנת 2006. בספר מציג ומסביר דוקינס עמדות בעד אתאיזם ומבסס רבים מטיעונים אלה על [[אבולוציה]] ומדע. הוא מסביר מדעתו מדוע אין זה סביר שאלוהים קיים, מדוע בריאה תבונית אינה דבר סביר, כיצד ניתן לדעתו לקיים מוסר ללא קיומו של אל, ומציג בעיות שונות שהוא זיהה בדתות. ספרו של דוקינס מצטרף לשורה של ספרים ורעיונות מתחילת המאה ה-21 העוסקים ב[[אתאיזם חדש]].
+
'''"יש אלוהים? האשליה הגדולה של הדת"''' (ב[[אנגלית]]: '''The God Delusion'''; בתרגום ישיר: '''דילוזיית האלוהים''') הוא ספר עיון מאת הביולוג הבריטי [[ריצ'רד דוקינס]], שיצא לאור בשנת 2006. בספר מציג ומסביר דוקינס עמדות בעד [[אתאיזם]] ומבסס רבים מטיעונים אלה על [[אבולוציה]] ו[[מדע]]. הוא מסביר מדוע לדעתו אין זה סביר שאלוהים קיים, מדוע בריאה תבונית אינה דבר סביר, כיצד ניתן לדעתו לקיים מוסר ללא קיומו של אל, ומציג בעיות שונות שהוא זיהה בדתות. ספרו של דוקינס מצטרף לשורה של ספרים ורעיונות מתחילת המאה ה-21 העוסקים ב[[אתאיזם חדש]] וכן לתאור המתחים בין [[מדע ודת]].
   −
דוקינס טען שהאמונה ב[[אלוהים]] כישות על טבעית שבראה את העולם ומתערבת בנעשה בו היא כמעט בוודאות אמונת שווא וכי האמונה באל אישי מתערב זהה לדילוזיה, המוגדרת על ידו כאמונת שווא חסרת בסיס ועיקשת, לנוכח ראיות חזקות לסתירתה. בהקדמה למהדורה העברית של הספר מאזכרים העורכים את אמרתו של [[רוברט פירסיג]] לפיה "כאשר אדם אחד סובל מהזיה קוראים לזה אי-שפיות, כאשר אנשים רבים סובלים מהזיה קוראים לזה דת".
+
[[קובץ:The_God_Delusion_UK.jpg|ממוזער|עטיפת הספר באנגלית]]
 +
 
 +
דוקינס טען שהאמונה ב[[אלוהים]] כישות על-טבעית שבראה את העולם ומתערבת בנעשה בו היא כמעט בוודאות אמונת שווא וכי האמונה באל אישי מתערב זהה ל[[דילוזיה]], המוגדרת על ידו כאמונת שווא חסרת בסיס ועיקשת, לנוכח ראיות חזקות לסתירתה. בהקדמה למהדורה העברית של הספר מאזכרים העורכים את אמרתו של [[רוברט פירסיג]] לפיה "כאשר אדם אחד סובל מהזיה קוראים לזה אי-שפיות, כאשר אנשים רבים סובלים מהזיה קוראים לזה דת".
    
נכון לינואר 2010, הגרסה האנגלית של הספר נמכרה ביותר מ-2 מיליון עותקים ותורגמה ל-31 שפות, בהן עברית. המהדורה העברית לספר, בתרגומה של עדי מרקוזה-הס יצאה לאור בשנת 2008 בהוצאת "ידיעות ספרים" ו"ספרי עליית הגג".
 
נכון לינואר 2010, הגרסה האנגלית של הספר נמכרה ביותר מ-2 מיליון עותקים ותורגמה ל-31 שפות, בהן עברית. המהדורה העברית לספר, בתרגומה של עדי מרקוזה-הס יצאה לאור בשנת 2008 בהוצאת "ידיעות ספרים" ו"ספרי עליית הגג".

תפריט ניווט