שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''מהירות ותאונות דרכים''' נוגעת לקשר בין מהירות הנסיעה של כלי רכב לבין הכמות והחומרה של [[תאונות דרכים]]. הדרישה להפחית את מהירות כלי הרכב בעיר עלתה על ידי פעילים חברתיים עוד בשנות ה-20 של המאה ה-20 כאשר כניסת מכוניות לערכים בארצות הברית גרמה לעליה תלולה במספר הולכי הרגל שנהרגו. החל משנות ה-80 הופיעו מחקרים שהראו קשר חזק בין מהירות כלי הרכב לבין הסיכון לתאונות ולחומרתן במקומות שונים, הבטחון בקשר זה הלך והתחזק עם השנים. מדינות וערים שונות בעולם מקדמות צעדים של [[מיתון תנועה]]. הפחתת המהירות בערים ולפעמים גם מחוץ לערים כדי לשפר את הבטיחות של הולכי רגל , רוכבי אופניים וכלל מתשמשי הדרך , כדי לעודד שימוש ב[[תחבורה רכה]] ו[[תחבורה פעילה]], כדי לשפר את המסחר בעיר ולהפחית בעיות של [[זיהום רעש]] וזיהום אוויר, וכדי להפחית את מספר המכוניות בעיר ולהפחית בעיות של [[פקקי תנועה]] ו[[בעיות חניה]].  
+
'''מהירות ותאונות דרכים''' נוגעת לקשר בין מהירות הנסיעה של כלי רכב לבין הכמות והחומרה של [[תאונות דרכים]]. הדרישה להפחית את מהירות כלי הרכב בעיר עלתה על ידי פעילים חברתיים עוד בשנות ה-20 של המאה ה-20 כאשר כניסת מכוניות לערכים בארצות הברית גרמה לעליה תלולה במספר הולכי הרגל שנהרגו. החל משנות ה-80 הופיעו מחקרים שהראו קשר חזק בין מהירות כלי הרכב לבין הסיכון לתאונות ולחומרתן במקומות שונים, הבטחון בקשר זה הלך והתחזק עם השנים. עם השנים יותר ויותר גופי בטיחות ובריאות ממליצים על הפחתת מהירות כדרך חשובה להפחית תאונות דרכים ונפגעים קשים בתאונות כולל פורום התחבורה העולמי (ITF), [[ארגון הבריאות העולמי]], NACTO, ועוד.
 +
 
 +
מדינות וערים שונות בעולם מקדמות צעדים של [[מיתון תנועה]]. הפחתת המהירות בערים ולפעמים גם מחוץ לערים כדי לשפר את הבטיחות של הולכי רגל , רוכבי אופניים וכלל מתשמשי הדרך , כדי לעודד שימוש ב[[תחבורה רכה]] ו[[תחבורה פעילה]], כדי לשפר את המסחר בעיר ולהפחית בעיות של [[זיהום רעש]] וזיהום אוויר, וכדי להפחית את מספר המכוניות בעיר ולהפחית בעיות של [[פקקי תנועה]] ו[[בעיות חניה]]. בישראל משרד התחבורה הוציא בשנת 2002 חוברת הנחיות ל[[מיתון תנועה]] אבל לא קידם את הנושא מעבר לכך.  
    
==גורמים סיבתיים לקשר בין מהירות לבין תאונות דרכים==
 
==גורמים סיבתיים לקשר בין מהירות לבין תאונות דרכים==

תפריט ניווט