אקו-ויקי:שיפור השימוש באקו-ויקי

מתוך אקו-ויקי, מקום מפגש בנושאי אקולוגיה, חברה וכלכלה.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מדריך בזק לכתיבה בוויקי

למי שרוצה ללמוד, שכח/ה או צריך/ה רענון.

יצירת מסה קריטית

אחת הבעיות במעבר לוויקי הוא יצירת מסה קריטית של כתיבה ועריכה, שתוכל לגרום לוויקי להניע את עצמו. אני (יונתן) מציע שכל אחד מהמשתמשים יבצע את הפעולות הבאות עד ליום שישי הבא (4.1):

  1. עריכת דף המשתמש כך שיכלול מידע שימושי (אפשר לפי הפורמט המוצע למטה).
  2. יצירה של ערך חדש אחד לפחות, גם אם הוא קצר ביותר, וקישורו לערכים אחרים ולקטגוריות.
  3. עריכה של שני ערכים קיימים לפחות, בדגש על הוספת קישורים פנימיים באקו-ויקי.

כדאי לרשום ע"ג הרשימה למעלה מי עשה מה, כך נוכל לראות האם אנחנו מצליחים ליצור מסה קריטית.

מי שנתקל באי אילו בעיות, אנא פנו אלי ישירות, בדף השיחה או במייל.

איך יודעים מה קורה?

קיימות כמה דרכים למעקב אחר שינויים מעניינים בוויקי:

  • דף ה-שינויים האחרונים
  • רשימות מעקב אישיות
  • תבנית חדש ומעניין שנמצאת בדף הראשי

שינויים אחרונים

הקישור לדף שינויים אחרונים נמצא בקופסת ניווט בסרגל הצד של האקו-ויקי. הדף מציג את כל השינויים האחרונים שנעשו בוויקי. ניתן להגדיר שהדף יראה כמות ספציפית של שינויים למשך פרק זמן מסויים על ידי לחיצה על הקישורים בתחילת ובסוף הדף (הצג 50 | 100 | 250 | 500 שינויים אחרונים ב-1 | 3 | 7 | 14 | 30 הימים האחרונים.). ניתן גם לסנן מהדף שינויים מישניים באמצעות לחיצה על הקישור הסתר שינויים משניים.

לדף השינויים האחרונים קיים פיד Rss שניתן להזינו לקוראים מתאימים. כתובת הפיד נמצאת תחת הקישור Atom בסרגל הצד של דף שינויים אחרונים. קישור ישיר לכתובת פיד ה-RSS שאותה יש להזין בקורא ה-Rss.

רשימת מעקב

רשימת המעקב היא כלי שימושי למעקב רק אחרי דפים שמעניינים אתכם. היא יכול לשמש אתכם גם לקבלת התראות דוא"ל כאשר דפים שנמצאים ברשימה שלכם משתנים.

בראש כל דף בוויקי מופיעה הלשונית מעקב. לחיצה על הלשונית תשנה את הכתוב בה להפסקת מעקב ותוסיף את הדף לרשימת המעקב שלכם. כדי לצפות בשינויים האחרונים שנעשו יש ללחוץ על רשימת המעקב שלי בראש העמוד, ליד כפתור החיבור למערכת.

שימו לב שבשעת עריכת דף ניתן לסמן את התיבה הוסף לרשימת המעקב שלי. ניתן גם להגדיר בדף ההגדרות שכל דף שתערכו יתווסף אוטומטית לרשימה שלכם.

שימוש ברשימת המעקב לקבלת התראות בדוא"ל

על מנת לקבל התראות לתיבת המייל יש לוודא שבדף ההעדפות שלכם מוגדרת הכתובת שלכם. אם מוגדרת כתובת, יש לסמן את התיבה שלח לי דוא"ל כאשר נעשה שינוי בדפים הנצפים על־ידי. ניתן גם להגדיר ששינויים בדף השיחה שלכם ישגרו התראה לתיבת הדוא"ל.

חדש ומעניין

אם הוספתם ערך חדש או ששיפרתם משמעותי ערך קיים, תוכלו לפרסם זאת בעמוד הראשי. בצד שמאל של העמוד הראשי קיימת התיבה חדש ומעניין, לחיצה על עריכה תוביל אתכם לחלון עריכה המשפיע רק על התיבה. מיחקו את אחד הערכים הקודמים והכניסו קישור לערך שלכם. כדי להפריד בין ערכים יש להכניס את הטקסט <hr>. מומלץ שלא יהיו יותר משני ערכים בתיבה.

פורמט שימושי לדפי המשתמש

אתם מוזמנים לעיין בדף המשתמש שלי. הכנסתי שם רשימות של נושאים שמעניינים אותי. אם אתם יכולים לתרום לי באחד מהם, השאירו הודעה בדף השיחה שלי. אם תיצרו רשימות כאלו בדף המשתמש שלכם, משתמשים אחרים יוכלו להתקשר אליכם בנושאים המעניינים אתכם.

שיתוף בתחומי עניין בדפים עצמם

אם ראיתם דף שעניין אתכם, תוכלו ליידע את שאר המשתמשים על ידי הוספת ההודעה הבאה:

הדף הזה עורר עניין אצל שם משתמש

על מנת להוסיף את התבנית יש להכניס את השורה הבאה: {{מעניין|שם משתמש}} כאשר השם שלכם מופיע במקום שם משתמש.

בקשת ערכים

בדף הראשי נוספה הכותרת ערכים מבוקשים. ניתן להוסיף אליה (לחיצה על עריכה שלצד הכותרת) ערכים שנראה לכם שחסרים באקו-ויקי. אם יצרת ערך מרשימת הערכים מבוקשים, מיחקו אותו מהרשימה.