שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 121 בתים ,  02:07, 15 ביולי 2019
שלום עידן, אשמח למעברך על עריכה זו - האם כך עדיף לדעתך? בתודה,
שורה 2: שורה 2:     
==חנה וסע ברכבת==
 
==חנה וסע ברכבת==
במשך שנים ישראל עודדה את המודל "חנה וסע", אבל תחנות רכבת רבות הן בעלות מגרשי חניה מלאים. חניונים אלה יוצרים צוואר בקבוק לשם שימוש ברכבת - לדוגמה כדי לכך שכ-10% מתוך הנהגים יעברו לשימוש ברכבת יש צורך לבנות כ-250 אלף מקומות חניה ליד תחנות רכבת. דבר זה יעלה כסף רב ויקשה עוד יותר על הגעה לרכבת ברגל. דרך אחרת להסתכל על בעיה זו היא שכדי שתחנת רכבת תהיה יעילה יש להקיף אותה בבנייה עם שימושי קרקע יקרים כמו משרדים ובניינים רבי קיבולת, כך שאנשים יוכלו להגיע אליה בקלות בהליכה, אבל כדי לייעד את התחנה לשימוש במכוניות יש להקיף אותה במגרשי חניה, ודבר זה מקשה על בנייה של מבנים הצמודים לרכבת.  
+
במשך שנים ישראל עודדה את המודל "חנה וסע", אבל תחנות רכבת רבות הן בעלות מגרשי חניה מלאים וחניונים אלה יוצרים צוואר בקבוק לשם שימוש ברכבת. לדוגמה:
 +
 
 +
* נכון לשנת 2018, בכדי שרק 10% מתוך כל הנהגים בישראל יעברו לשימוש ברכבת יש צורך לבנות כ-250 אלף מקומות חניה ליד כל תחנת רכבת מרכזית; דרישה בלתי מציאותית מבחינת משאבי שטח ותקציב ואם באופן נדיר יהיה אפשרי יעלה כסף רב ויקשה עוד יותר על הגעה לרכבת ברגל.  
 +
* כדי שתחנת רכבת תהיה יעילה יש להקיף אותה בבנייה עם שימושי קרקע יקרים כמו משרדים ובניינים רבי קיבולת, כך שאנשים יוכלו להגיע אליה בקלות בהליכה, אבל כדי לייעד את התחנה לשימוש במכוניות יש להקיף אותה במגרשי חניה, ודבר זה מקשה על בנייה של מבנים הצמודים לרכבת.  
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
6,879

עריכות

תפריט ניווט