שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2 בתים ,  12:41, 24 ביוני 2019
מ
החלפת טקסט – "מאד," ב־"מאוד,"
שורה 78: שורה 78:  
בין המאה ה-19 והמאה -20 התפתח באירופה זרם ה"דיסטריבוטיזם" (חלוקה מחדש) שתומכיו הסתייגו מריבית. בין השנים 1929–1932 פעלה ברומניה המפלגה "הליגה נגד ריבית" שקמה כתגובה [[השפל הגדול|לשפל הגדול]].
 
בין המאה ה-19 והמאה -20 התפתח באירופה זרם ה"דיסטריבוטיזם" (חלוקה מחדש) שתומכיו הסתייגו מריבית. בין השנים 1929–1932 פעלה ברומניה המפלגה "הליגה נגד ריבית" שקמה כתגובה [[השפל הגדול|לשפל הגדול]].
   −
בתחילת המאה ה-20 פעל בגרמניה התאורטיקן החילוני [[גוטפריד פדר]] שהיה נאצי{{ביאור|פדר היה נאצי אך לפי סברה נפוצה לאחר שהיטלר מנע ממנו להתמנות לשר האוצר בממשלה הנאצית החדשה, משרה בה פדר חשק מאד, פדר החל להתרחק מן הנאציזם ואף פרש מתפקידיו במפלגה והפך למרצה אקדמי באוניברסיטה הטכנית של ברלין}}, שם פרסם את ספרו "מניפסט לביטול ההשתעבדות לריבית על כסף"{{הערה|Gottfried Feder, "manifesto on breaking the shackles of interest" ("Brechung der Zinsknechtschaft"),1919, Germany}}{{הערה|שם=Feder_Ynet|[https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4469669,00.html "מה חשב המורה של היטלר על קפיטליזם?" הוא יצא נגד ההון, התריע מהטייקונים ששולטים בממון וחשב שהבנקים עושים כסף מכלום. האם גוטפריד פדר, ממקימי המפלגה הנאצית, היה סוציאליסט? ד״ר אושי שהם קראוספורסם: 27.12.13, 08:00]}} שהיה בין החיבורים הראשונים הלא דתיים נגד רעיון הריבית; זהו חיבור אתנו-אקונומי, בו פדר תוקף את מה שהוא מכונה "[[ממוניזם]]", חורבן הכלכלה הגרמנית על ידי חובות-ריבית שיצרו מי שהוא מזהה כממוניסטים, ופריסת משנתו על החלפת הכלכלה הגרמנית דאז בארכיטקטורה עירונית-כלכלית אחרת, נטולת שימוש בריבית, אותה הוא מציג בספר.
+
בתחילת המאה ה-20 פעל בגרמניה התאורטיקן החילוני [[גוטפריד פדר]] שהיה נאצי{{ביאור|פדר היה נאצי אך לפי סברה נפוצה לאחר שהיטלר מנע ממנו להתמנות לשר האוצר בממשלה הנאצית החדשה, משרה בה פדר חשק מאוד, פדר החל להתרחק מן הנאציזם ואף פרש מתפקידיו במפלגה והפך למרצה אקדמי באוניברסיטה הטכנית של ברלין}}, שם פרסם את ספרו "מניפסט לביטול ההשתעבדות לריבית על כסף"{{הערה|Gottfried Feder, "manifesto on breaking the shackles of interest" ("Brechung der Zinsknechtschaft"),1919, Germany}}{{הערה|שם=Feder_Ynet|[https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4469669,00.html "מה חשב המורה של היטלר על קפיטליזם?" הוא יצא נגד ההון, התריע מהטייקונים ששולטים בממון וחשב שהבנקים עושים כסף מכלום. האם גוטפריד פדר, ממקימי המפלגה הנאצית, היה סוציאליסט? ד״ר אושי שהם קראוספורסם: 27.12.13, 08:00]}} שהיה בין החיבורים הראשונים הלא דתיים נגד רעיון הריבית; זהו חיבור אתנו-אקונומי, בו פדר תוקף את מה שהוא מכונה "[[ממוניזם]]", חורבן הכלכלה הגרמנית על ידי חובות-ריבית שיצרו מי שהוא מזהה כממוניסטים, ופריסת משנתו על החלפת הכלכלה הגרמנית דאז בארכיטקטורה עירונית-כלכלית אחרת, נטולת שימוש בריבית, אותה הוא מציג בספר.
    
===תאוריית הגידול המעריכי של קנדי===
 
===תאוריית הגידול המעריכי של קנדי===

תפריט ניווט