שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,076 בתים ,  15:55, 8 בינואר 2019
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''סם-שעשוע''' (באנגלית: Recreational Drug) הוא כל [[סם]] בעל [[השפעה פסיכואקטיבית|השפעות פסיכואקטיביות]] הנצרך באופן לא-רפואי, בעיקר ממניעים של [[שיעמום]] ו\או [[לחץ חברתי]].
+
'''סם-שעשוע''' (באנגלית: Recreational Drug) הוא כל [[סם]] בעל [[השפעה פסיכואקטיבית|השפעות פסיכואקטיביות]] הנצרך באופן לא-רפואי, בעיקר ממניעים של [[שיעמום]], [[לחץ חברתי]]. סיבות נוספות לצריכת סמים אלה הן נסיונות לצאת מ[[בדידות]], [[מתח נפשי]], [[דיכאון]], ו[[שחיקה]] ואו על רקע אמונה ב[[חומרנות]] לפיה צריכה כזו תקל על בעיות שונות במקום להחמיר אותן.  
    
בין הסכנות בצריכת סמי-שעשוע:
 
בין הסכנות בצריכת סמי-שעשוע:
   −
* אדם, אשר אינו בעל רקע מספיק בביוכימיה בכדי להבין השלכות פוטנציאליות סבירות של סם-השעשוע צורך את הסם כאשר אין לו מושג איפה הסם נוצר ובאילו תנאים (למשל, באיזו רמת טוהר) ואילו רעלנים יכולים להימצא במצבור החומר אותו הוא נוטל (תמיסה, טבליה, קפסולה) בעקבות סינתזה רשלנית של הסם שיכולה לגרום גם לרעלנים שייסכנו אותו בנכות בלתי הפיכה ובמוות.
+
* בצריכה של סמים כימיים שונים, קיימים סכנות של זיקוק סם לא מספיק טהור או הכנסה מכוונת של חומרים רעילים שונים בנסיון לחסוך עלויות או לדמות אפקטים של סמים בצורה זולה יותר.
* נטילת הסם בסביבות מסוכנות או שקשה להשיג בהן סיוע (מסיבות רועשות וחשוכות, בסביבה בה נמצאים מסוממים אחרים וכדומה).
+
סינתזה רשלנית של הסם עלולה ליצור רעלנים שייסכנו את המשתשמש בתחלוה, [[נכות]] בלתי הפיכה ובמוות. לרוב צרכני הסמים אין רקע מספיק בביוכימיה כדי להבין את הסכנות הפוטנציאליות - אילו רעלנים יכולים להימצא במצבור החומר אותו הוא נוטל (תמיסה, טבליה, קפסולה) ואין גם יכולת להבין מי יצר את הסם ובאילו תנאים.  
 +
* נטילת הסם בסביבות מסוכנות או שקשה להשיג בהן סיוע (בדירה או במקום מבודד, במסיבות רועשות וחשוכות, בסביבה בה נמצאים מסוממים אחרים וכדומה).
 
* נטילת הסם בצורה בלתי מבוקרת שיכולה להיות גם [[התמכרות|ממכרת]], פוגעת ומסכנת חיים.
 
* נטילת הסם בצורה בלתי מבוקרת שיכולה להיות גם [[התמכרות|ממכרת]], פוגעת ומסכנת חיים.
 +
* בחלק מהסמים גוררים [[התמכרות]]. לרוב להתמכרויות יש השלכות שליליות שונות על חיי המשתמש, וגם אם הוא רוצה להפסיק להשתמש בסם הוא מתקשה לעשות זאת.
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==
שורה 11: שורה 13:  
* [[הימור שעשוע]]
 
* [[הימור שעשוע]]
 
* [[רפואה מונעת]], [[אגו של רופאים]]
 
* [[רפואה מונעת]], [[אגו של רופאים]]
 +
* [[גישת צמצום הנזקים בסמים]]
 +
 +
==קישורים חיצוניים==
 +
* [https://en.wikipedia.org/wiki/Recreational_drug_use שימוש בסמי שעשוע] בויקיפדיה האנגלית
 +
 +
[[קטגוריה:פסיכולוגיה]]

תפריט ניווט