שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 110 בתים ,  13:05, 18 בנובמבר 2018
שורה 72: שורה 72:     
===השפעות המגדלים על תחבורה===
 
===השפעות המגדלים על תחבורה===
מעבר לבניין עצמו, הוספת כמות גבוהה של תושבים לעיר קיימת עלולה ליצור בעיות שונות לתושבים הקיימים. כאשר התחבורה מבוססת על [[תחבורה ציבורית]] או [[תחבורת אופניים]] הגדלת הצפיפות יכולה להיות דבר חיובי כי היא מגדילה את כמות המשתמשים ויכולה להוזיל עלויות ולהגביר תדירות של קווי אוטובוס. מגדלים עם [[עירוב שימושי קרקע]] יכולים לסייע לכך ששירותים עירוניים נמצאים במרחק הליכה.  
+
מעבר לבניין עצמו, הוספת כמות גבוהה של תושבים לעיר קיימת עלולה ליצור בעיות שונות לתושבים הקיימים. כאשר התחבורה מבוססת על [[תחבורה בת קיימא]] - [[תחבורה ציבורית]], [[הליכה ברגל]] ו[[תחבורת אופניים]] הגדלת הצפיפות יכולה להיות דבר חיובי כי היא מגדילה את כמות המשתמשים בתחבורה ציבורית ויכולה להוזיל עלויות ולהגביר תדירות של קווי אוטובוס. מגדלים עם [[עירוב שימושי קרקע]] יכולים לסייע לכך ששירותים עירוניים נמצאים רבים יותר הם במרחק הליכה.  
   −
עם זאת, במדינות כמו [[תחבורה בישראל|ישראל]] שנשענות על [[תכנון מוטה רכב פרטי|תחבורת רכב פרטי]], תוספת מגדלים פרושה בדרך כלל  הדבר הגדלה של [[חנייה|הביקוש לחנייה]] ו[[פקקי התנועה]] בעיר. התקן הישראלי מחייב מינימום חניות לבניין דבר שמייקר את הבנייה והתחזוקה שלו. בנוסף למרות שלכל תושב במגדל יש לכאורה חניה פרטית הוא מתנייד במכוניות ברחבי העיר וצורך חניות נוספות - ליד גני ילדים ובתי ספר, ליד חנויות ועוד.  
+
עם זאת, במדינות כמו [[תחבורה בישראל|ישראל]] שנשענות על [[תכנון מוטה רכב פרטי|תחבורת רכב פרטי]], תוספת מגדלים פרושה בדרך כלל  הדבר הגדלה של [[חנייה|הביקוש לחנייה]] ו[[פקקי התנועה]] בעיר. התקן הישראלי מחייב מינימום חניות לבניין, דבר שמייקר את הבנייה והתחזוקה שלו. בנוסף למרות שלכל תושב במגדל יש לכאורה חניה פרטית הוא מתנייד במכוניות ברחבי העיר וצורך חניות נוספות - ליד גני ילדים ובתי ספר, ליד חנויות ועוד.
    
===השפעת המגדלים על מבני ציבור ותשתיות עירוניות===
 
===השפעת המגדלים על מבני ציבור ותשתיות עירוניות===

תפריט ניווט