שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 102 בתים ,  16:01, 9 בדצמבר 2017
מ
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:     
==חשיבות==
 
==חשיבות==
שטחים המהווים חלק מהסביבה הטבעית והמכונים גם "שטחים פתוחים" "שטחי טבע", שטחים ירוקים", חשובים מהרבה סיבות. השטחים האלה מספקים חמצן, מים, מגוון ביולוגי, עוזרים בבלימת המדבור, מספקים אפשרות לבידור ופנאי ועוד. בישראל שהיא אחת מהמדינות הצפופות בעולם יש חשיבות גדולה מאוד לשטחי טבע אשר מהווים מפלט לאוכלוסייה מפני זיהום האוויר, אי החום העירוני ושאר ההשפעות הנגטיביות של העיר.  
+
שטחים המהווים חלק מהסביבה הטבעית והמכונים גם "שטחים פתוחים" "שטחי טבע", שטחים ירוקים", חשובים מהרבה סיבות. השטחים האלה מספקים חמצן, מים, מגוון ביולוגי, עוזרים בבלימת המדבור, מספקים אפשרות לבידור ופנאי ועוד. בישראל, שהיא אחת מהמדינות הצפופות בעולם, יש חשיבות גדולה לשטחי טבע אשר מהווים מפלט לאוכלוסייה מפני [[זיהום האוויר]], [[אי החום העירוני]] ושאר ההשפעות השליליות של העיר.  
    
==חלוקה==
 
==חלוקה==
נהוג לחלק את השטחים הטבעיים ל-2 חלקים עיקריים: השטחים מחוץ ליישובים והשטחים שבתוך היישובים הנקראים [[טבע עירוני]]. בין המערכות האקולוגיות השונות בשטחים הפתוחים בישראל הרבה תשומת לב מוקדשת ל[[יער|יערות]]. הקרן הקיימת לישראל נטעה המון יערות. לפי הנתונים האחרונים היא אפילו הגזימה עם זה ונטעה יערות במקומות שבהם אמורה להיות ערבה או דיונות חול, שגם הם חשובים. על שטחי הטבע בישראל מאיימים תכניות בניה שונות, שינויי אקלים ואפילו גינון אינטנסיבי. ארגוני סביבה שונים נאבקים כדי להגן עליהם.
+
נהוג לחלק את השטחים הטבעיים ל-2 חלקים עיקריים: השטחים הטבעיים מחוץ ליישובים והשטחים שבתוך היישובים הנקראים [[טבע עירוני]]. בין המערכות האקולוגיות השונות בשטחים הפתוחים בישראל מוקדשת תשומת לב רבה ל[[יער|יערות]]. [[הקרן הקיימת לישראל]] נטעה במהלך המאה ה-20 וה-21 יערות רבים. יש לציין כי לעיתים הקרן נוטעת יערות במקומות שבהם אמורים להיות ערבה או דיונות חול, שהינם גם חשובים, ובנוסף מדובר בהפרה של הסביבה הטבעית. על שטחי הטבע בישראל מאיימים תכניות בניה שונות, [[שינויי אקלים]] ואף [[גינון אינטנסיבי]]. ארגוני סביבה וקיימות שונים נאבקים כדי להגן עליהם.
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==

תפריט ניווט