שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 931 בתים ,  11:10, 1 ביוני 2017
שורה 113: שורה 113:     
==פריסה==
 
==פריסה==
בשנים האחרונות יש עליה ניכרת בכמות החשמל שנוצרת משימוש באנרגיה סולארית. נכון לשנת 2014 חשמל זה מייצג רק 1% מסך צריכת החשמל המיוצר (שבעצמו אינו מייצג את כלל [[צריכת האנרגיה העולמית]]). עם זאת הדבר גם מייצג עליה מהירה מאד בכמות החשמל הסולארי - בתוך עשור אחד בלבד כמות החשמל הסולארי גדלה פי 100 הן במונחים אבסולטיים והן ביחס לאחוז החשמל המסופק לאוכלוסיית העולם.  
+
החל משנות ה-1990 החל תהליך מתגבר של התקנת עוד ועוד מערכות סולאריות - הן מערכות המותקנות על גגות בניני-דיור ומבנים מסחריים והן תחנות סולאריות מסחריות.  תהליך האצה זה התקיים בגלל קשיי הפקה של [[נפט]] ו[[גז טבעי]] ([[שיא תפוקת הנפט]], [[שיא תפוקת הגז]]), חששות מפני [[התחממות עולמית]] וירידה במחירי הלוחות הסולאריים ביחס לטכנולוגיות אנרגיה אחרות. בתחילת שנות ה-2000 האימוץ מדיניות לתעריפי הזנה לרשת החשמל, שהעניק למשאבים מתחדשים מחיר טוב יותר ומחיר קבוע שמאפשר החזר בטוח של ההשקעה הוביל להגדלה ניכרת בהתקנת לוחות סולאריים באירופה. .
 +
 
 +
בשנים האחרונות יש עליה ניכרת בכמות החשמל שנוצרת משימוש באנרגיה סולארית. נכון לשנת 2015 חשמל זה מייצג רק 1% מסך צריכת החשמל המיוצר (שבעצמו אינו מייצג את כלל [[צריכת האנרגיה העולמית]]). עם זאת הדבר גם מייצג עליה מהירה מאד בכמות החשמל הסולארי - בתוך עשור אחד בלבד כמות החשמל הסולארי גדלה פי 100 הן במונחים מוחלטים והן ביחס לאחוז החשמל המסופק לאוכלוסיית העולם.  
 
{|class="wikitable floatright"  style="text-align: center; width: 230px; font-size: 0.9em;"
 
{|class="wikitable floatright"  style="text-align: center; width: 230px; font-size: 0.9em;"
 
!colspan=3 |ייצור חשמל בעולם מאנרגיית שמש
 
!colspan=3 |ייצור חשמל בעולם מאנרגיית שמש

תפריט ניווט